Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... IV


Tubejack
 Share

Recommended Posts

Inderdaad op benzine Duclaasie. Ik denk dat als je een stevige rit maakt wel op 1 op 18 komt.  Ik heb ook aan elektrisch gedacht, maar zonnepanelen is hier lastig. Daarbij twijfel ik aan de milieuvriendelijkheid van de techniek.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Mediator said:


Zodra je buizen hebt tilt een Essential Audio Tools current conductor netsnoer en een goede Phantom interlink en ls kabel de boel echt naar een hoger plan. Niks verbetering hier en daar of een verbetering en ook introductie van een (subtiele) kleuring. Gewoon boem dit is het en het klopt. Maar ja van mij hoef je niets te proberen hoor. Ik reageer alleen op je post. En natuurlijk blijven kabels subtiel en maakt apparatuur het grootste verschil. Vorig jaar op de Biesbosch geweest met een gehuurde boot en een vriend/schipper mee. Heerlijk weer en als je dan op wat groter water als de Amer komt krijg je echt een ‘gevoel van ruimte’. Dit jaar gaan we tijdens de zomervakantie weer. 


Phantom wil ik inderdaad nog wel eens uitproberen.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, carl said:


Phantom wil ik inderdaad nog wel eens uitproberen.


Ik zou het zeker doen Carl. Je verliest er niets mee en hooguit krijg je wat ik krijg, een kabel die helemaal klopt. Of liever gezegd een kabel die minder weglaat en niets toevoegt dat er niet hoort. Zo’n current conductor netsnoer is echt niet duur. Tweedehands vaak al voor 8 tientjes. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 19-6-2022 at 11:05, carl said:

Inderdaad op benzine Duclaasie. Ik denk dat als je een stevige rit maakt wel op 1 op 18 komt.  Ik heb ook aan elektrisch gedacht, maar zonnepanelen is hier lastig. Daarbij twijfel ik aan de milieuvriendelijkheid van de techniek.

 

Sinds een maand hebben we een Suzuki Alto van zeker 20 jaar oud. Hoe we ook scoren, het verbruik is nog niet slechter geweest als 1 op 21. Dan kan ik me toch wel afvragen waarom huidige benzineautos dit niet halen. Ik weet dat de autos zwaarder zijn en meer techniek hebben, maar er is vast een ontwikkeling geweest die de motor en zuiniger maakt. Mij lijkt het dat men helemaal niet zuiniger benzineautos wil maken.... 

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, pjotr27 said:

Dan kan ik me toch wel afvragen waarom huidige benzineautos dit niet halen. Ik weet dat de autos zwaarder zijn en meer techniek hebben, maar er is vast een ontwikkeling geweest die de motor en zuiniger maakt.

 

Je moet je afvragen waarom het nodig is om 1400kg staal etc te gebruiken om een mens van 85kg te verplaatsen.

 

Motoren zijn efficiënter, zuiniger geworden. Die winst is direct opgesoepeert door de gewichtstoename van de auto's. Gewicht van de VW Golf I: 810kg, VW Golf nu: 1260 kg

Doe mij maar een Eend (560 kg) met een kleine ultramoderne diesel, 1:50 moet haalbaar zijn.

 

Trapondersteunde ligfietsen met een "sigaar", 80 km/u en een gewicht 30-80 kg. (Helaas keek een sukkel weer eens niet uit ien is mijn ligfiets krom naar de schroothoop gegaan (Flevotrike))

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

Rugzakje Fiatje 500 dat liep 1op 22. 
Ik zie hier ook regelmatig een ligfiets met behoorlijke snelheid over de fietspad suizen, hij heeft altijd groot licht op.
Hij zit ook lekker droog.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Groovy said:


Hij zit ook lekker droog.

En nat van z'n eigen zweet.

Dat was een van de nadelen van die dichte ligfietsen. Althans volgens de ontwerper van de Alleweder.

 

Onze Kia Niro is een heel stuk ruimer dan de Alto of 500, kan een caravan van 1300 kg trekken en rijdt gemiddeld 1:19,5. Mét caravan 1:10. En dan nog heel veel korte afstandjes in de Coronaperiode. Er is dus echt wel ontwikkeling.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Hans van Liempd said:

En nat van z'n eigen zweet.

Dat was een van de nadelen van die dichte ligfietsen. Althans volgens de ontwerper van de Alleweder.

 

Onze Kia Niro is een heel stuk ruimer dan de Alto of 500, kan een caravan van 1300 kg trekken en rijdt gemiddeld 1:19,5. Mét caravan 1:10. En dan nog heel veel korte afstandjes in de Coronaperiode. Er is dus echt wel ontwikkeling.

Mijn moeder rijdt sinds kort in een Toyota Yaris Hybride  en die haalt ook een vrij respectabel gemiddelde. En dan nog maakt ze meeste km's op haar fiets (inmiddels elektrisch)  

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

Dan ben ik wel nieuwsgierig.😉

Ik kan het filmpje niet meer vinden, maar het was dacht ik een omgebouwde pick-up?  uit de USA. Waar als ik het goed heb, eerst de benzine werd verdampt. Daar mee werd een heel schraal brandbaar mengsel gecreëerd.  Natuurlijk is dat nooit van de grond gekomen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hans van Liempd said:

En nat van z'n eigen zweet.

Dat was een van de nadelen van die dichte ligfietsen. Althans volgens de ontwerper van de Alleweder.

 

Onze Kia Niro is een heel stuk ruimer dan de Alto of 500, kan een caravan van 1300 kg trekken en rijdt gemiddeld 1:19,5. Mét caravan 1:10. En dan nog heel veel korte afstandjes in de Coronaperiode. Er is dus echt wel ontwikkeling.

Zeker is er vooruitgang geboekt ,maar toen was het superzuinig. 
 

Link to comment
Share on other sites

Als het gaat om minder verbruik van fossiele brandstoffen dan wel denk ik. En een elektrische auto stoot geen co2 uit, dat is beter voor de mens en het milieu.
Dat alles geloof ik maar omdat het gezegd word door wetenschappers.
Maar ja, een accu produceren voor een elektrische auto belast het milieu ook.

Uiteindelijk is toch het doel om moeder aarde niet uit te putten, of dat gaat lukken is de vraag.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Groovy said:

Zeker is er vooruitgang geboekt ,maar toen was het superzuinig. 
 

Zeker, ik reed in 1970 ook 2CV. 1:18. Maar de veiligheid en comfort zijn niet vergelijkbaar met de huidige auto's. Het grotere gewicht komt voor een deel uit veiligheidsonderdelen, maar ook uit extra's zoals b.v. de airco en natuurlijk niet te vergeten de elektromotor en accu's.

Bij een eend werd een deel van de luchtkoeling van de motor naar binnen geblazen wanneer de "verwarming"werd ingeschakeld. Een vriend zei wanneer hij 't koud had, Hans... zet je de uitlaat even naar binnen? Het stonk namelijk enorm, want olie-dicht waren die eendenmotortjes niet.

Link to comment
Share on other sites

Renault Twizzy, 450kg en electrisch.

 

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Het grotere gewicht komt voor een deel uit veiligheidsonderdelen,

 

Tsja, eigenlijk moet je gewoon niet botsen. Heel veel van die passieve veiligheid zou je weg kunnen halen als je actieve veiligheidsmaatregelen toepast. Met moderne electronica en sensoren kom je een heel eind. Dat scheelt heel wat in de kilo's. Ook aan het geluidsniveau binnen is nog wel wat te doen dat de auto lichter maakt.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Hans van Liempd said:

Zeker, ik reed in 1970 ook 2CV. 1:18. 


Een keer met zo’n ding gereden om een vriend naar het ziekenhuis te brengen. Bij een kruising wilde ik naar rechts en gaf een dot gas: er gebeurde nagenoeg niets. Ik vond dat wel eng hoor 😆 blijft je bij.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, carl said:


Een keer met zo’n ding gereden om een vriend naar het ziekenhuis te brengen. Bij een kruising wilde ik naar rechts en gaf een dot gas: er gebeurde nagenoeg niets. Ik vond dat wel eng hoor 😆 blijft je bij.

Bij een eend heb je maar twee standen van het gaspedaal, los en helemaal ingetrapt. Wanneer je dat niet doet, gaat hij "bokken" door de slappe vering en stand van het gaspedaal. Eend rijden moet je leren...

Link to comment
Share on other sites

Ik speel nu beneden in de woonkamer met mijn Thorens 321, met Jelco arm en Nagaoka MP 200 op Quad 34/306 en Cabasse Galiotes. Morgen ga ik naar Roger om er het Soundsmith Zephyr element op te laten zetten. Ben werkelijk benieuwd. Nu klinkt het al heel aardig, maar wel klassiek Engels. Dus net getankt in Kranenburg naast de deur: E 10 voor 1.86 😊 Bij terugkomst maar even mijn afval in het natuurgebied gedumpt om te protesteren tegen de hoge prijzen in NL. De volgende keer maar wat bomen 🥵

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Mijn zus is op vakantie. Ik heb haar Monitor Audio 2 te leen. Ik vind dat toch wel beter klinken dan mijn Cabasse. ik snap het eigenlijk niet zo want een paar jaar geleden ook geprobeerd. Vrijdag gaan ze naar mijn zoon. Zijn Kefs zijn eigenlijk te groot voor zijn ruimte.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...