Jump to content

redbook


Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Keek even naar de replay van Slimste mens omdat de Haagse kok Nick Toet mee deed, bekend van "Eten met Nick" op Youtube  (verder kijk ik nooit naar dat slimste mens programma omdat ik het dom en irritant vind, maar dat is slechts mijn mening).

 

Anyways in de slotronde kwam de audio CD als vragen topic. Droevige was niemand kon Philips als bedenker/ontwerper noemen, wel Sony. Dat bracht me op de vraag, wat is eigenlijk het verhaal achter de samenwerking tussen Philips en Sony? Hoe is dat tot stand gekomen? Hoe heeft dat gewerkt, wie nam de design beslissingen etc? Dat is toch een vrij uniek gebeuren dat 2 concurrenten dit in de markt zetten, is daarna nooit meer echt gelukt volgens mij (sacd bv).

Link to comment
Share on other sites

Bedankt, ik ga er dit weekend eens naar kijken,.

 

Medio 1985 liep ik zo'n 9 maanden stage in het Philips Natlab. Volgens mij was toen net iets van een video-disc uit of zo (of was t nu cd-rom?).

 

Ik zat overigens bij een afdeling die een parallelle computer ontwierp in het kader van een Esprit project. Nooit commercieel geworden volgens mij  (zoek maar op Philips Doom https://link.springer.com/chapter/10.1007/3-540-17943-7_145 ))

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...