Jump to content

Zou dit iets zijn voor akoestiekverbetering?


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Niet dat ik iets aan mijn akoestiek wil veranderen, maar ik zag deze platen bij Praxis liggen. Het lijkt mij in ieder geval beter dan harde kale muren. En ook al is het geen perfecte diffusor, het zal in het midden en hoog zeker wat doen.

 

origin.png

ttps://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/tegels/wandtegels/steenstrips/steenstrips-rebel-of-styles-ultralight-tasso-zwart-574x187x25mm/10044826#specs

 

 

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Hans van Liempd said:

Niet dat ik iets aan mijn akoestiek wil veranderen, maar ik zag deze platen bij Praxis liggen. Het lijkt mij in ieder geval beter dan harde kale muren. En ook al is het geen perfecte diffusor, het zal in het midden en hoog zeker wat doen.

 

origin.png

ttps://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/tegels/wandtegels/steenstrips/steenstrips-rebel-of-styles-ultralight-tasso-zwart-574x187x25mm/10044826#specs

 

 

Ook verkrijgbaar van hout volgens mij,dat zou ik doen.

Link to comment
Share on other sites

origin.png

Dat is/wordt wel wat donker in huis........?

 

De revolutionaire Ultralight Tasso steenstrip van Rebel of Styles is de meest licht-gewichte steenstrip van de wereld. Het gewicht is minder van 0,6 kg/m2. Dit komt doordat de steenstrips gemaakt zijn van UltraLight EPS-piepschuim. Door de aangebrachte textuur en kleuring van het piepschuim, zijn de steenstrips haast niet van echte natuurstenen strips te onderscheiden.

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

Bij mij is de akoestiek een duidelijk verbeterpunt. Op een steenworp van mij bevindt zich: Incatro die inmiddels ook samenwerken met Poulissen Audio. Ben als Jantje modaal echter ook een beetje bang voor de prijs van een geluidsmeting. Echter vragen/ informeren staat vrij.

Edited by Vinyl_Fuchs
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, HansP said:

origin.png

Dat is/wordt wel wat donker in huis........?

 

De revolutionaire Ultralight Tasso steenstrip van Rebel of Styles is de meest licht-gewichte steenstrip van de wereld. Het gewicht is minder van 0,6 kg/m2. Dit komt doordat de steenstrips gemaakt zijn van UltraLight EPS-piepschuim. Door de aangebrachte textuur en kleuring van het piepschuim, zijn de steenstrips haast niet van echte natuurstenen strips te onderscheiden.

Wanneer je die paneeltjes op de eerste reflectiepunten hangt, valt het mee denk ik. Ze zijn er ook in het grijs.

Link to comment
Share on other sites

On 7/22/2021 at 1:33 PM, Groovy said:

Hmm, ik had niet in de smiezen dat het piepschuim is.
Dan zou het idd ten goede kunnen komen aan de acoustiek.

Dat staat inderdaad bij de beschrijving. Er zit echter wél een gesloten laklaag of zoiets op.  Het schuim is ook wel van een stevige kwaliteit.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Groovy said:

Dat zou in jouw luisterkamer wel kunnen werken.

Maar volgens mij heb jij  een goede acoustiek.

 

 

On 7/21/2021 at 7:37 PM, Hans van Liempd said:

Niet dat ik iets aan mijn akoestiek wil veranderen, .....

 

 

😀

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Verstrooier? ik heb 10 paneeltjes gekocht bij Hornbach.
Ik ga ze verdelen op een dunne plaat multiplex lijmen en hang ze in de audiohoek.
[url=https://postimg.cc/t1b96vgY][img]https://i.postimg.cc/t1b96vgY/DSC08627.jpg[/img][/url]

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Groovy said:

Verstrooier? ik heb 10 paneeltjes gekocht bij Hornbach.
Ik ga ze verdelen op een dunne plaat multiplex lijmen en hang ze in de audiohoek.
[url=https://postimg.cc/t1b96vgY][img]https://i.postimg.cc/t1b96vgY/DSC08627.jpg[/img][/url]


Kun je dan niet net zo goed wat leuke houtjes laten verzagen bij een timmerwerkplaats? Lijkt me goedkoper toch?
Of een keer wat echte diffusers bouwen, daar heb je profijt van in een veel groter frequentiegebied.

Link to comment
Share on other sites

Ja, maar dat is voor mij een bijkomstigheid.
Ik heb ze gekocht omdat ik ze mooi vind en het fraai oogt tegen de muur.
Ik had het gezien bij een kennis in zijn audioruimte, maar daar hangen er veel meer.
Mocht ik er anderzins profijt van hebben dan is dat mooi meegenomen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...