Jump to content

Stockfisch LS kabel


carl
 Share

Recommended Posts

Kabels worden nog steeds uitgevonden. Hier een kabel van Stockfisch en het is een Coax kabel. Is dat nu vergelijkbaar met de kabel die Cock altijd adviseert ? 
De recensie is bijna op literair niveau. https://mhw-audio.de/stockfisch-lautsprecherkabel-2x-3-meter-die-absolute-referenz-1100

Link to comment
Share on other sites

Ja, alleen waarom van die rare pluggen. Op een kabel van die prijs verwacht ik echt wel serieus goede pluggen. Dit zou ik alleen daarom al niet kopen. Blijkbaar gaat de muziek verkoop niet goed genoeg en probeert men elders wat extra omzet te maken.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ivan10 said:

Wat spreekt je niet aan als je deze bananenpluggen ziet, @pjotr27?

Hoi Ivan, ik vind ze er goedkoop uitzien. Het hoekje lijkt me ook niet zo handig en ik vraag me af hoe ze vastklemmen? Zit er een draaimechanisme op waarmee de banaan zich uitzet?

Zo te zien niet, en klemmen ze zelf. Daar ben ik nooit zo enthousiast over...

Als ik de gedetailleerde foto kijkt dan zie je gewoon 2 schroefjes zitten. Dat kan echt wel wat mooier voor kabels van die prijs (1680 euro/set).

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pjotr27 said:

Hoi Ivan, ik vind ze er goedkoop uitzien. Het hoekje lijkt me ook niet zo handig en ik vraag me af hoe ze vastklemmen? Zit er een draaimechanisme op waarmee de banaan zich uitzet?

Zo te zien niet, en klemmen ze zelf. Daar ben ik nooit zo enthousiast over...

Als ik de gedetailleerde foto kijkt dan zie je gewoon 2 schroefjes zitten. Dat kan echt wel wat mooier voor kabels van die prijs (1680 euro/set).

 

 

Gewoon zelf een goede spade eraan plakken, dat is altijd het beste, op blote draad na dan...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, thingman said:

Gewoon zelf een goede spade eraan plakken, dat is altijd het beste, op blote draad na dan...

 

Ja, is prima optie voor kabel die redelijk betaalbaar is... maar voor een kabel van deze prijs verwacht ik iets beter...

Misschien is het top, maar het ziet er niet zo uit..

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pjotr27 said:

 

Ja, is prima optie voor kabel die redelijk betaalbaar is... maar voor een kabel van deze prijs verwacht ik iets beter...

Misschien is het top, maar het ziet er niet zo uit..

 

Een spade past niet bij deze prijsklasse, bedoel je dat?

 

Maar een spade is toch de beste permanente eindverbinding? Wat er aan deze kabel zit is inderdaad niks, vandaar m'n suggestie voor een spade boven elk ander alternatief.

 

Die zie je, als het goed is, ook niet, dus wat het zicht daar nu bij uitmaakt is niet zo duidelijk. Je betaalt uiteindelijk voor het klankmatige resultaat lijkt me.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Sodejuu said:

Er is niks mis met holle banana's. Over het algemeen maken ze beter contact dan gewone banana's en locking banana's. 

 

Klopt absoluut.

Wel wat minder contactdruk, maar verder heel ok. Next best wat mij betreft 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, thingman said:

 

Een spade past niet bij deze prijsklasse, bedoel je dat?

 

Maar een spade is toch de beste permanente eindverbinding? Wat er aan deze kabel zit is inderdaad niks, vandaar m'n suggestie voor een spade boven elk ander alternatief.

 

Die zie je, als het goed is, ook niet, dus wat het zicht daar nu bij uitmaakt is niet zo duidelijk. Je betaalt uiteindelijk voor het klankmatige resultaat lijkt me.

Nee zelf verbouwen past niet..... Spade is perfect wat mij betreft...

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, thingman said:

 

Klopt absoluut.

Wel wat minder contactdruk, maar verder heel ok. Next best wat mij betreft 

 Die minder contactdruk vind ik wel zorgelijk. Ik heb weleens meegemaakt dat er een uitschoot en daar was ik niet blij mee...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pjotr27 said:

Nee zelf verbouwen past niet..... Spade is perfect wat mij betreft...

 

Heb je wel gelijk in eigenlijk. Een beetje serieuze kabelaanbieder zou verschillende terminated ends moeten aanbieden.

Toch, als dit 'mijn' kabel zou zijn, dan had ik er geen problemen mee om zelf met een spade af te monteren.

Gelukkig kost mijn luidsprekerkabel maar 5,95 per stereometer... ;)

Link to comment
Share on other sites

Just now, thingman said:

 

Heb je wel gelijk in eigenlijk. Een beetje serieuze kabelaanbieder zou verschillende terminated ends moeten aanbieden.

Toch, als dit 'mijn' kabel zou zijn, dan had ik er geen problemen mee om zelf met een spade af te monteren.

Gelukkig kost mijn luidsprekerkabel maar 5,95 per stereometer... ;)

Dat klinkt bijna als een Indonesische prijs...

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, pjotr27 said:

Dat klinkt bijna als een Indonesische prijs...

 

:)

Het klinkt als de prijs van een afvallige.

Afvalligen waren ooit ook gelovigen, maar vielen daar om de een of andere reden vanaf. ;)

 

(alleen moet je daar niet uit opmaken dat ik nu meen dat kabel niet uitmaakt, want dat doet het juist wel!)

 

 

Edited by thingman
Link to comment
Share on other sites

Een kabel moet geschikt zijn voor het doel waarvoor hij moet dienen en voorzien zijn van een uitstekende kwaliteit connectoren en uiteraard nergens oxidatie. En dat kost heus geen kapitalen.

Link to comment
Share on other sites

In principe kan je natuurlijk altijd aan de fabrikant vragen om er iets anders op te zetten. Deze kabels zullen vanwege de prijs niet echt op voorraad worden gemaakt. En @Ivan je zou eens aan Cock moeten vragen of dit niet een soort nagemaakte Ocos is. Die is toch ook coaxiaal?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het verhaal door gelezen en van wat ik begrijp uit het verhaal is dat er een aantal coax kabels parallel worden gebruikt.

Vandaar dat je ok de kabels getwist in de mantel ziet lopen.

Maar wat een lading bulshit is dat verhaal zeg.

 

Ik heb hier onder even het door goole vertaalde stukje neer gezet.

 

Quote

Een andere verbetering is het gebruik van een basaltweefsel als kabelmantel. De magnetisch actieve componenten zorgen voor een verdere demping van storende kabelreflecties.

Prima met afscherming is niets mis.

Quote

Het gebruik van coaxiale geleiders resulteert in een bijna perfecte signaalroutering. Door het geoptimaliseerde ontwerp is het skin-effect in het gehele audiobereik verwaarloosbaar. Door meerdere coaxiale geleiders parallel aan te sluiten, is de kabel zeer verliesarm en biedt de vergrote geleiderdoorsnede voldoende reserves voor de overdracht van hoge vermogens. 

Hier begint de onzin.

Skin effect bij kabel bestaat maar treed pas op bij veeeel hogere frequenties dan de audio band. Denk dan aan antenne kabel waar signalen door gaan van Megahertzen en hoger.

Bij 20KHz is dat echt verwaarloosbaar, ook bij een gewone huis tuin en keuken kabel.

Quote

De kabel wordt verder geperfectioneerd door de speciale signaalroutering en de magnetisch actieve mantel.

Klinkt leuk maar geen idee wat ze met een magnetisch actief mantel bedoelen.

Quote

Last but not least: bij de TTC-Pro worden rubberen hulzen gebruikt als kabeleindstukken om rammel- en trillingsgeluiden op de achterwand van de luidspreker te voorkomen, die anders kunnen optreden bij houten of metalen onderdelen, en de aansluitdraden zijn zo kort dat ze niet de goede kabeleigenschappen beïnvloeden.

Top een goede afwerking voor de kabel mag je wel verwachten voor dat geld, verder voegt dat voor het geluid niets toe.

 

Kortom een hoop bla bla wat de prijs voor een dergelijke kabel moet rechtvaardigen maar is slechts een commercieel verhaal zonder enige technische onderbouwing. 

Link to comment
Share on other sites

En inderdaad een stevig prijsje George. Wat is er eigenlijk bijzonder aan die Ocos buiten dan dat het een coaxiale kabel is. Iemand wel eens een normale coax kabel gebruikt voor dit doel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...