Jump to content

TD 321


carl
 Share

Recommended Posts

7 hours ago, Ivan10 said:

En wat had er de geest gegeven, Jack? 🙂 Je mooie ventilator! 

Het vet in het lager was hard geworden, met dunne naaimachine olie en geduld, heb ik dat weer zacht en soepel gekregen. Het was alleen even een dingetje om hem uit elkaar te krijgen. Op stand 1, geeft hij nu volgens mijn vrouw net zo'n sterke "bries" als voorheen stand 3. In stand 3, waai je nu uit je hemd 🌬️😁  Ik heb de smaak weer te pakken, ik heb meer van dat soort klusjes. 🙋‍♂️

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een mooie oude hemelsblauwe Pilco ventilator staan,werkt perfect.

Het oude spul in ere houden Jack, dat is jouw wel toevertrouwd.

Edited by Groovy
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Inmiddels een paar keer gespeeld met de TD 321. Jammer dat ik hem nu niet kan vergelijken met de Oracle (de Benz krijgt service beurt). Toch nog even een vraagje. Ik heb een van de Hul phono kabel. Die kenmerkt zich door drie “aardedraadjes” : 1 komt vanuit de arm via de SME plug en twee andere draadjes komen vanuit de twee clinch stekkers. Als ik alle drie draadjes aansluit op de Phono versterker bromt het als de hel en als ik alleen de aardedraad vanuit de arm aansluit dan niet. Waarom doet van de Hul dat eigenlijk zo. Sterker nog ook mijn Crystal heeft drie draadjes. Kennelijk overgenomen van de van de Hul.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 3 draadjes.

Is dat 2x RCA en 1x aarde? of heb je losse draden uit de kabel komen waar je zelf stekkers op aan het zetten ben??

Kan je een foto plaatsen dan wordt het misschien duidelijker.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Elke Phono kabel heeft een aardedraad vanuit de SME plug. Alleen bij van de Hul en ook Crystal komt uit elke RCA plug ook nog een draadje (wat andere phonokabels niet hebben). Hierbij een foto https://www.crystalcable.com/products/interconnect-cables-2/van-gogh-2/

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Zo ziet het er wel uit.

Het zal aan de interne bedrading van je arm liggen of volledig gebalanceerd spelen mogelijk is.

Zal een kwestie van proberen zijn welke aarde kabels je moet aansluiten voor jou situatie.

Kan je zo niets over roepen, zal ook nog per phono verstrekker verschillen. 

Link to comment
Share on other sites

Nee maar in je arm is vaak de groene draad aan de massa gemonteerd dat kan dan een aardlus veroorzaken. en dus brom.

Dan kan het beter zijn de kabels uit de connectoren niet aan te sluiten.

Kwestie van proberen dus.

En zo als Carl al eerder aangeeft dat het bromt als alles bij ekaar zit dan kon het wel eens het geval zijn dat er meer verbindingen met aarde zijn. 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...