Jump to content

Luisterbezoek RenéN bij Cock deel 13....


René N.
 Share

Recommended Posts

58 minutes ago, Ivan10 said:

En dat is het belangrijkste dicht bij jezelf blijven. Dat is waar. Op naar nieuwe Zaans audio-avonturen! 😀

Die avonturen komen.  Net een receiver van 30 kilo naar 2 trappen naar beneden gesjouwd,

Niet normaal joh. Gelukkig kwam een sterke buurman helpen. 

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Tubejack said:

Waar bestaat Cock's zijn set nu uit? 

Dat was een goeie vraag, Want ik vroeg het mij ook af.

22 hours ago, Tubejack said:

Verder is het natuurlijk voor de meelezers op dit forum interessant om te lezen over wèlke spullen we het hebben. 🙋‍♂️

Terechte opmerking, zeker voor de nieuwkomers, maar ook voor de oud-gedienden (zoals ik), die het overzicht van Cock's set ook kwijt zijn.
 

22 hours ago, René N. said:

Als je nu al het zó graag wilt weten B):

  • Een eigen eindtrap
  • Een zelfgebouwde DAC met alleen maar trafo's
  • Proceed CD speler, uiteraard ook gemodificeerd
  • De KEF Meta, met de eerder op de oude KEF doorgevoerde modificaties en carbon staafjes om de conus superstijf te maken
  • De eigen draaitafel
  • Alles met Nanotube kabels
  • En dan die prachtige ook weer zelfgebouwde passieve voortrap

Eigenlijk heefttie het óf zelfgemaakt óf zelf zwaar gemodificeerd.

Tja, dat zal vast een leuke prachtige geweldige set zijn, maar eigenlijk zegt het nog steeds niks. Zeker voor de nieuwkomers hier. Maar voor een oud-gediende als ik weet ik het ook nog steeds niet. Kortom, het zegt erg weinig. Dat is wat ik niet gewend ben van ReneN.

Zoiets als ik zeg dat mijn set bestaat uit een versterker, luidsprekers, platenspeler en wat snoeren. Is ook een leuk setje, zei laatst iemand tegen mij.😉😆😆
 

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, audiofreak said:

Tja, dat zal vast een leuke prachtige geweldige set zijn, maar eigenlijk zegt het nog steeds niks. Zeker voor de nieuwkomers hier. Maar voor een oud-gediende als ik weet ik het ook nog steeds niet. Kortom, het zegt erg weinig. Dat is wat ik niet gewend ben van ReneN.

Wat zou je willen weten? Ik ga binnenkort langs. Overigens als ik mijn set opnoem wat zou het je dan zeggen: wat voor beschrijving mis je?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, audiofreak said:

Dat was een goeie vraag, Want ik vroeg het mij ook af.

Terechte opmerking, zeker voor de nieuwkomers, maar ook voor de oud-gedienden (zoals ik), die het overzicht van Cock's set ook kwijt zijn.
 

Tja, dat zal vast een leuke prachtige geweldige set zijn, maar eigenlijk zegt het nog steeds niks. Zeker voor de nieuwkomers hier. Maar voor een oud-gediende als ik weet ik het ook nog steeds niet. Kortom, het zegt erg weinig. Dat is wat ik niet gewend ben van ReneN.

Zoiets als ik zeg dat mijn set bestaat uit een versterker, luidsprekers, platenspeler en wat snoeren. Is ook een leuk setje, zei laatst iemand tegen mij.😉😆😆
 

Wat moet ik dan nog meer doen Onno? Ik zet HEAR over het algemeen relatief veel en heel uitgebreide reviews neer van de bezoeken aan Cock en nu hebben Buell/Fred en ik een keertje een korte review gemaakt. Dat je het dan nóg niet weet hoe zijn set zal klinken, dan weet ík het ook niet meer :D B).

Edited by René N.
Link to comment
Share on other sites

On 13-12-2021 at 19:18, Buell said:

Vandaag ben ik met RenéN naar Cock geweest.

Dit keer om o.a een nieuwe passieve voorversterker te beluisteren.

De vorige keer speelden het vorige model Kefjes nog en de versterking was anders, toen dacht ik,....Wat kan hier nu nog beter?

 

Nou ,dat hebben we vandaag gehoord, een laag zo diep, zo snel en zo gedetailleerd,....huhh dit kan toch niet is mijn eerste gedachte.

Een plaatsing en klank, zo echt dat het bijna niet te geloven is.

Je hoort echt alles, slaan op metalen pijpjes bij  Andreas Volleweider,  bij mij een soort getingel,  hier niet, elk staafje heeft zijn plaats en klank.

De diepte van de harp,  bizar.

Nooit enige scherpte alleen maar realisme. Deze voortrap is wederom een mijlpaal. 

 

Fasereinheid, less is more. Cock visie is de juiste.

Wederom een geweldige ervaring vandaag.

 

On 13-12-2021 at 20:08, René N. said:

Luisterbezoek nummer zoveel :D :D :D, dit keer met Buell. Geen uitgebreid verslag dit keer, maar o, wat werd ik verrast, nee, wíj werden weer verrast vandaag. Net wat Fred zegt, na iedere keer is het weer van "dit kan niet meer beter". Maar natúúrlijk kan het beter, blijkt ook nu weer.... Deze keer grotendeels veroorzaakt door een door hem zelfgebouwde super passieve voortrap. En Cock hád al zo'n goede zelfgebouwde, maar deze veroorzaakt toch weer een andere emotie.

 

Nu kan ik mij echt niet meer zo héél goed herinneren hoe het de vorige keer klonk, maar wél dat het deze keer alweer beter klinkt. Omdat er meestal een aantal nummers van dezelfde muziek gedraaid wordt blijven dingen hangen, of vallen nu op. Zo ook nu, wat mij het mééste opviel was een forse toegenomen scheiding tussen instrumenten of stemmen, "zwart" zo je wilt, of noem het anders. Zo'n supersnelle toonladder tussendoor, zó gedefinieerd en losstaand van elkaar maar toch een eenheid vormend, met een (micro)dynamiek, verstaanbaarheid van stemmen, natuurlijkheid dus. Realisme, zoals Fred het benoemd.

 

Ja, ik weet dat ik hier naar muziek luister die via een audioset wordt afgespeeld. En ja, ik mis dat zware "live-laag", maar hallo, wat wordt je er hier met de haren bijgesleept en komt daar een emotie door los :wub:.

 

Het maakt mij wel héél nieuwsgierig wat dit allemaal in Haarlem gaat doen, als er (hopelijk) Statements mee aangestuurd worden......

Tja, de beschrijvingen zijn toch heel mooi uitgedrukte voor een kort review. Wat mist er nog Onno? 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, René N. said:

Wat moet ik dan nog meer doen Onno? Ik zet HEAR over het algemeen relatief veel en heel uitgebreide reviews neer van de bezoeken aan Cock en nu hebben Buell/Fred en ik een keertje een korte review gemaakt. Dat je het dan nóg niet weet hoe zijn set zal klinken, dan weet ík het ook niet meer :D B).

Nee, je begrijpt mij nu verkeerd en voel je vooral niet aangevallen door mij.  Ik had het niet over je review, want of deze nou kort of lang zijn zijn je reviews altijd prettig om te lezen.
 

Quote
  • Een eigen eindtrap
  • Een zelfgebouwde DAC met alleen maar trafo's
  • Proceed CD speler, uiteraard ook gemodificeerd
  • De KEF Meta, met de eerder op de oude KEF doorgevoerde modificaties en carbon staafjes om de conus superstijf te maken
  • De eigen draaitafel
  • Alles met Nanotube kabels
  • En dan die prachtige ook weer zelfgebouwde passieve voortrap

Waar ik op reageerde was de setbeschrijving die niet zoveel zei. En dan doel ik op het merk en type enz. Want eigenlijk is het dus (bijna) allemaal zelfbouw. Ik zeg ditr zo expliciet, omdat een nieuwkomer dat zo kan opvatten en niets weet van Cock's achtergrond en zijn merk Sonore. Dus als er nou had gestaan Sonore  eindversterker, Sonore DAC met alleen trafo's, Sonore Mira passieve voortrap, Barcanova Sonore draaitafel.....dat had je als nieuwkomer al meer geweten dan allen wat erin de quote hierboven staat. 
Nogmaals het is geen aanval op jou persoonlijk of op je review. Hooguit was het een opmerking van mij met een kleine kwinkslag (vandaar ook de smileys erbij) over mijn eigen setbeschrijving. Maar kennelijk kan zo'n (goedbedoeld) geschreven grapje/kwinkslag niet meer anno 2021.
Mea culpa !! Ik zal het nooit meer doen !!!

En Ivan, ga er niet zo serieus erop in. Lees het allemaal eens terug met een glimlach in je ogen.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Ivan10 said:

 

Tja, de beschrijvingen zijn toch heel mooi uitgedrukte voor een kort review. Wat mist er nog Onno? 

Nogmaals ik heb het helemaal niet over het review gehad. Lees mijn eerdere post maar terug. Het gaat over Tubejack vraag en het antwoord van ReneN over Cock's set. Daar heb ik op gereageerd en met een bepaalde kwinkslag daarin (zie de smiley's). Lees het maar terug met een bepaalde nuchterheid. Ik weet zeker dat als Cock het zelf leest hij precies begrijpt mijn kwinkslag en erom kan lachen.
En nou hou ik erover op en kruip weer terug naar mijn tankie.

Link to comment
Share on other sites

Speciaal voor Audiofreak ben ik vandaag bij Cock geweest om onderstaande lijst te complementeren. Dit is de set waar Cock momenteel mee speelt: 

  • Sonore Epilog voorversterker met trafopotmeter [prototype]
  • Sonore Mira voorversterker met  trafopotmeter
  • Sonore Antares MKII eindversterker
  • Sonore Harmonizer XL
  • KEF LS50 Meta [Sonore gemodificeerd zonder filter en aangepaste spider en luidsprekerconus]
  • Sonore MKII buizenphonotrap [LCR stage met C3GS]
  • Sonore buizenphonotrap Doxy [LCR stage]
  • Sonore step up 
  • Sonore BarcaNova draaitafel
  • Ikeda 12 inch toonarm
  • Ikeda Kai stereo element [Sonore gemodificeerd]
  • Ikeda Kai mono element
  • Proceed loopwerk [Sonore gemodificeerd]
  • Sonore DAC met enkel trafo’s 
  • Interconnects nanontube
  • Ocos luidsprekerkabels
  • Sonore powerpack MKII
  • Minus K platform [Sonore gemodificeerd]

Iedereen is welkom bij Cock. Ik heb weer een leuke luisteravond gehad. 

Edited by Ivan10
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Ivan10 said:

Speciaal voor Audiofreak ben ik vandaag bij Cock geweest om onderstaande lijst te complementeren. Dit is de set waar Cock momenteel mee speelt....

Dank Ivan, ook voor mij even een nieuw startpunt zo :D.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...