Jump to content

VOOR EN EINDVERSTERKER'S

passie
 Share

Recommended Posts

Maar 1 pre out? Hoeveel heb je er nodig dan?

Als je toch een linker en een rechterkanaal uitgang hebt dan kan je toch een stereo eindversterker aansluiten of twee mono eindversterkers of heb ik het nu mis?

groeten

nando

ps met mijn 2 mono eindversterkers werkt het in ieder geval wel.

Hoi Nando

ik heb een technics su-a6mk2,en twee technics se-a5mk2's.

maar ik heb het op gelost d.m.v een splitter

en ik vind het goed zo,en de buren hopelijk ook.

ik hoop dat ze langer naast ons blijven wonen dan de vorige buren.

weet iemand nog een setje cerwin vega's

al-1000 of al-750 tekoop staan.

Grt passie

Geplaatst door Duck-Twacy:

Wat als je wilt bi-ampen met verschillende versterkers (voor hoog en laag). Hoe krijg je ze dan op hetzelfde (luidheids-) nivo. Weerstanden oid?

Zou kunnen, maar dan moet je wel audifiele weerstanden gebruiken, anders klinkt het zeer zeker niet :D

Maarrehh.. op de meeste eindversterkers zit toch zo'n draaiknop van audiofiel plastic of audiofiel lichtmetaal om iets aan het volume te veranderen? Zeker bij audiofiele eindversterkers want bij die dingen is een vv natuurlijk uit den boze.

cool.gif

Nog meer offtopic, vrees ik.

Minder dan Caddocks komt er niet tussen :)

Ik ken ze niet (goede eind amps met volume regelaar). Maar ik wil ook nog weten of met een passief scheidingsfilter tussen pre en eind-amps even goede resultaten te bereiken valt als met een actief filter (jij zei ooit elders dat te prefereren).

Ik open daar nog wel eens een apart topic voor tegen de tijd dat mijn Aleph af is ;)

Hoe doet de VR1 het, lekker ingespeeld :)

Geplaatst door Ome Henk:

Sinds wanneer bestaat er een audiofiele splitter confused.gif

Sinds wanneer zijn twee pre-uitgangen niet gesplitst? ;)

Groeten Simon

Geplaatst door Duck-Twacy:

Nog meer offtopic, vrees ik.

Minder dan Caddocks komt er niet tussen :)

Ik ken ze niet (goede eind amps met volume regelaar). Maar ik wil ook nog weten of met een passief scheidingsfilter tussen pre en eind-amps even goede resultaten te bereiken valt als met een actief filter (jij zei ooit elders dat te prefereren).

Ik open daar nog wel eens een apart topic voor tegen de tijd dat mijn Aleph af is ;)

Hoe doet de VR1 het, lekker ingespeeld :)

Hoi Duck,

Of je nou per se achter Caddock weerstanden aan moet betrijfel ik. Ze zijn duur, moeilijk te krijgen en niet beter dan vele andere merken zoals b.v. Vishay ;)

Een aktief scheidingsfilter en bi-ampen is zeker de moeite waard. Maar zoals met alles, alleen met beleid.

Die VR1's beginnen inderdaad al lekker ingespeeld te raken en ben ook al bezig met het uitwerken van een laagwegever voor het onderste register ervoor. Dat wordt inderdaad bi-ampen met aktief scheidingsfilter. Maar het resultaat zal door tijdgebrek nog wel even op zich moeten laten wachten vrees ik.

:)