Jump to content

Parasitaire Capaciteit


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Overigens toen ik met Wim van Audiomaat telefoneerde had hij het ook over twee switchen: een bij de router en  en een ander dicht bij de Streamer. Toch eigenlijk wel vreemd want we willen audiofiel juist  zo min mogelijk in de keten. Wat doet zo'n switch nu precies? Het is duidelijk meer dan een "dubbelstekker". 

Link to comment
Share on other sites

In een switch zitten ook trafo's bij de aansluitingen. verder zit er elektronica in om de blokken naar het juiste adres te sturen én te verdelen. Maar een switch heeft weer voeding nodig. Daardoor ontstaat ook weer storing. Zeker bij een schakelende voeding.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, carl said:

Het lijkt Cock wel met zijn trafo’s.  Op een of andere manier is digitaal voor mij erg abstract.

 

Dat is toch een heel andere toepassing. Deze trafootjes dienen er alleen voor om storingen weg te filteren en gelijkstroom weg te halen. Om het signaal te behouden, maar de directe elektrische verbinding te verbreken.

 

Een digitaal signaal is eigenlijk ook gewoon analoog. Maar hier dan in de vorm van elektrische blokgolven. Daarom wordt hoogfrequent storing ook gewoon doorgegeven. Mét die trafo's wordt dat een stuk moeilijker.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Parasitaire Capaciteit of niet, deze Delock doet iets heel goeds hier! Elke extra isolatie waardoor nadelige spanningen of ruis tegen gehouden wordt geeft een extra laagje verfijning. Maar ook meer levendigheid of energie.Ik heb onlangs nog wat meer veranderd maar het verschil door de Delock lijkt toch duidelijk aanwezig. Ik heb een nieuwe aardpen geslagen vlak bij mijn stereo en daar rechtstreeks de Delock aan vast gemaakt en nu enkele weken in gebruik.

Een voorbeeld; Alex Roeka, Ik ben een renner Het trommeltje wat mooi opkomt vanuit midden achter klink verfijnder het uitklinken van instrumenten is beter en zo kan ik nog veel voorbeelden geven. 

Hans bedankt voor de tip!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb hier thuis ook een dergelijke constructie, en de bedoeling is dan de voeding ruis van het netwerk weg te filteren, en HF af te schermen. Een  optimale galvanische scheiding, heb je feitelijk al, als je de glasvezel internet hebt, maar het lokale netwerk kan alsnog roet in het eten gooien. Hier dan een aparte groep voor de audio, en de scheiding door middel van een switch die dan ook een SFP aansluiting heeft, daar zit dan een galvanische scheiding d.m.v. glasvezel, en dan aan de andere zijde de convertor met een schone voeding, in mijn geval een shunt geregelde van Guido Tent. en het laatste stukje kabel van convertor naar de netwerkaansluiting heeft dan een Cat 7 , met een lengte van 15 cm.

Een plaatje zegt mogelijk meer.

Rechts van de groene lijn de ingrediënten van de streaming DAC, dan zonder de Media Convertor, de rode lijntjes zijn netwerk kabels en de blauwe zijn de glasvezel (optic).

 

 

Edited by HansP
Plaatje showt niet?
Link to comment
Share on other sites

Daarom heb ik  het maar herhaald, dit is voor mij niet de meest vriendelijk versie van forum software. de duidingen zijn niet echt duidelijk.🙂

 

Maar ik ben mogelijk een verwend ventje.😅

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, HansP said:

Daarom heb ik  het maar herhaald, dit is voor mij niet de meest vriendelijk versie van forum software. de duidingen zijn niet echt duidelijk.🙂

 

Maar ik ben mogelijk een verwend ventje.😅

Maar die doet het ook niet.

Plaatje opzoeken, rechter muisklik, kopiëren, in je inzending, rechter muisklik, plakken. Klaar.

 

Zo werkt het hier tenminste.

Link to comment
Share on other sites

Ik had het plaatje zelf gemaakt en gepubliceerd op mijn eigen web site waar alleen dingen op staan om dit soort acties te kunnen doen.

http://zelfbouwaudio.nl/forum/download/file.php?id=171374&t=1

Nu dus een ander dingetje om dat dan uit te proberen.

http://zelfbouwaudio.nl/forum/download/file.php?id=171374&mode=view

Dit dan de link naar een Daphile servertje die ik net heb gemaakt, omdat het kan.🙂.

 

Eerdere tekst:

Ik heb hier thuis ook een dergelijke constructie, en de bedoeling is dan de voeding ruis van het netwerk weg te filteren, en HF af te schermen. Een  optimale galvanische scheiding, heb je feitelijk al, als je de glasvezel internet hebt, maar het lokale netwerk kan alsnog roet in het eten gooien. Hier dan een aparte groep voor de audio, en de scheiding door middel van een switch die dan ook een SFP aansluiting heeft, daar zit dan een galvanische scheiding d.m.v. glasvezel, en dan aan de andere zijde de convertor met een schone voeding, in mijn geval een shunt geregelde van Guido Tent. en het laatste stukje kabel van convertor naar de netwerkaansluiting heeft dan een Cat 7 , met een lengte van 15 cm.

Een plaatje zegt mogelijk meer.

Rechts van de groene lijn de ingrediënten van de streaming DAC, dan zonder de Media Convertor, de rode lijntjes zijn netwerk kabels en de blauwe zijn de glasvezel (optic).

 

 

 

mj6C5p43MHIuUfyFAq_RLwCaGp4ARc8huvIPlKKP

 

 

LypLX9wAYb6h-pMbCKtqLXYSNqM87gANk6hjWUk3

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

Die links doen het wel. Alleen die algebrij daaronder kan ik niet zien. Lezen wel, die onderste begint met Lyp. Altijd lastig om dingetjes van je eigen omgeving te tonen; normaal staan de plaatjes op een algemeen toegankelijke website. Als je van je eigen site een plaatje linkt, valt er eea af van de string die begint met http. Mogelijk kan de eigenaar die wel goed zien, maar ik hier niet.

 

Link to comment
Share on other sites

Dat is dan een beetje de mogelijkheden gebruiken die er zijn, een dubbele klik geeft hier een beeld vullend effect, het is een .jpg, en dat gaat best wel goed, maar je moet wel durven klikken, niet verklikken.......😁

Link to comment
Share on other sites

Ja hoor, die links doen het prima.

Maar hieronder zie ik een lange string die begint met LypLX9 en eindigt op WUk3 (kan zijn dat jij iets anders ziet)

 

LypLX9wAYb6h-pMbCKtqLXYSNqM87gANk6hjWUk3

 

het is 'rich' text, maar dus geen link voor mij.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mumsoft said:

Ja hoor, die links doen het prima.

Maar hieronder zie ik een lange string die begint met LypLX9 en eindigt op WUk3 (kan zijn dat jij iets anders ziet)

 

LypLX9wAYb6h-pMbCKtqLXYSNqM87gANk6hjWUk3

 

het is 'rich' text, maar dus geen link voor mij.

even wat testen

https://lh3.googleusercontent.com/mj6C5p43MHIuUfyFAq_RLwCaGp4ARc8huvIPlKKPZ-rTB2HTOrCb6Tc9bwGeCsV5f58ItAN24Tv5VHjjhmGptEFqeY4LmiXHQLbwtYZTKMNVkgcvQ1NT5IDFp16-8qSD=w1280[/img]

 

Werkt dus niet.

Om foto's te plaatsen kan je het beste de BB codes gebruiken dat is dus pttBsZd.jpg

Alleen is de URL hierboven kapot en werkt dat niet.

Edited by kappa7
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...