Jump to content

Sign interlink


carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb van Roger een Sign interlink geleend voor tussen de voorversterker en Phono versterker. Ik had het niet verwacht maar de kabel klinkt zeker anders dan de Kimber PBJ. Net of die meer ballen heeft, maar tegen het agressieve aan. Ik heb de connectoren wel even goed schoongemaakt met Deoxit. 

 

Over een paar dagen maar even terugzetten om te kijken hoe ik er dan over denk. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Die paar dagen heb ik teruggebracht tot een paar uur. Toch maar even de TPR kabel overgezet van streamer naar Phono. Net iets minder agressief. Ik moet toch eens een paar kabels erbij laten maken. TPR is toch wel een topkabel voor weinig geld.

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, carl said:

Die paar dagen heb ik teruggebracht tot een paar uur. Toch maar even de TPR kabel overgezet van streamer naar Phono. Net iets minder agressief. Ik moet toch eens een paar kabels erbij laten maken. TPR is toch wel een topkabel voor weinig geld.

😁👍👍

Link to comment
Share on other sites

Die Sign heeft niet meer ballen, die Kimber klinkt zo dun.

Sign zit in het straatje van Nirvana en Cardas en klinken nooit agressief.

Maar luister jij alleen tonaal of doet de ruimtelijke afbeelding ook mee. Hoe de stem of instrument in de ruimte staat, diepte van het podium, of het geluid buiten de speakers treed enz?

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Roots said:

Die Sign heeft niet meer ballen, die Kimber klinkt zo dun.

 

 

Een kabel die "dun" klinkt, versmeerd niet. Laag zal daardoor strakker, korter en nauwkeuriger klinken.

Een kabel die "vet" klinkt, versmeerd wél en zit daardoor royaler in het laag.

Link to comment
Share on other sites

Ik hecht juist zeer aan een goede ruimtelijke afbeelding Roots, maar het totaalplaatje moet natuurlijk kloppen. Ik ben trouwens altijd zeer tevreden met de Kimber PBJ geweest. Alleen heb ik laatst de Pass Kloon phonotrap iets lager gezet in het rack en moest daarom een Kimber PBJ van 1 meter gebruiken in plaats van een van 55 centimeter. Ik had al langer de idee dat deze langere interlink net iets dunner klonk (raar maar waar).

Van de week zal de Ampearl wel binnenkomen en ik zal het rack morgen iets anders inrichten zodat ik dan weer de (door Marc behandelde) Kimber PBJ van 55 centimeter kan vergelijken met de TPR.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Hans van Liempd said:

 

Een kabel die "dun" klinkt, versmeerd niet. Laag zal daardoor strakker, korter en nauwkeuriger klinken.

Een kabel die "vet" klinkt, versmeerd wél en zit daardoor royaler in het laag.

Leuk🙂  Cock zei een paar maanden geleden je moet compenseren, die L moet je door de C laten opheffen....Ben ik het helemaal mee eens.

Als je gaat compenseren gaan microdetails verloren....Je kan dan beter beginnen met een een lage C of L en dat proberen te compenseren, hoe minder er te compenseren valt hoe minder er verloren gaat.

Carl gaf net een mooi voorbeeld van zijn PBJ...Als die 1 meter versie 20 vlechten minder had gehad dan die van 55cm hadden ze misschien wel het zelfde geklonken.

 

Edited by Roots
Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Roots said:

Leuk🙂  Cock zei een paar maanden geleden je moet compenseren, die L moet je door de C laten opheffen....Ben ik het helemaal mee eens.

Als je gaat compenseren gaan microdetails verloren....Je kan dan beter beginnen met een een lage C of L en dat proberen te compenseren, hoe minder er te compenseren valt hoe minder er verloren gaat.

Carl gaf net een mooi voorbeeld van zijn PBJ...Als die 1 meter versie 20 vlechten minder had gehad dan die van 55cm hadden ze misschien wel het zelfde geklonken.

 

 

Ik heb net met Cock zitten bellen over wat dingen en toen kwam dit hierboven ook nog even aan de orde. Wat ik van hem begreep is dat Hans zijn woorden juist zijn en dat hij het "compenseren" niet herkent, dat hij het daar wel eens over gehad heeft. En ja, het zit hem in de eenvoud en daar past compenseren zeker niet in B)

Link to comment
Share on other sites

Pas je wel op met een gevlochten kabel tussen je element en je phono trap.

Te veel capaciteit toevoegen kan als een laag af filter werken wat er voor zorgt dat het wel dunner klinkt maar dat is dan meer om dat het laag wordt weg gefilterd.

Lijkt me niet de bedoeling.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ivan10 said:

Bedoel je soms Roots dat Cock  de kabelcapaciteit van zijn toonarm opheft in zijn phonotrap? Want dat klopt. 


Opheffen betekent dat 0 Ivan?

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Ivan10 said:

Bedoel je soms Roots dat Cock  de kabelcapaciteit van zijn toonarm opheft in zijn phonotrap? Want dat klopt. 

Ook dat dan héh...Ik weet niet meer in welk topic hij dat via via zei....Had het niet iets met Ocos te maken?

Het is ondoenlijk om het terug te vinden.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, kappa7 said:

Pas je wel op met een gevlochten kabel tussen je element en je phono trap.

Te veel capaciteit toevoegen kan als een laag af filter werken wat er voor zorgt dat het wel dunner klinkt maar dat is dan meer om dat het laag wordt weg gefilterd.

Lijkt me niet de bedoeling.

Hier in dit artikel wordt het tegendeel genoemd: “En de capaciteit moet laag blijven omdat vooral MM elementen anders een afval gaan vertonen van de hoge tonen.” bron: artikel Hifi.nl bedrading https://hifi.nl/artikel_pagina7/1528/Bedrading.html

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Ivan10 said:

Hier in dit artikel wordt het tegendeel genoemd: “En de capaciteit moet laag blijven omdat vooral MM elementen anders een afval gaan vertonen van de hoge tonen.” bron: artikel Hifi.nl bedrading https://hifi.nl/artikel_pagina7/1528/Bedrading.html

Ik was waarschijnlijk even in de war met hoog of laag maar het verhaal is dus dat er een filter ontstaat.

 

Edited by kappa7
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...