Jump to content

JVC Zero 3 verkoop


Rickkert
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik ben mijn jvc zero 3 aan het verkopen. Ik heb iemand gevonden die ze wel zou willen ruilen voor bose 6.2. Ik weet echter niet veel over deze speakers dus heb ik wat ervaringsdeskundige nodig. Ik luister vooral muziek met extreem veel bass zoals :Mood, Rockstar, Hills en hier en daar wat carnaval of hardstyle. 

 

Ik heb nog altijd veel plezier van mijn speakers en weet dus niet of ik dit moet doen of dat ik er misschien gewoon geld voor moet vragen, en hoeveel. Daarbij heb ik graag hulp van de behulpzame mensen op dit forum.

 

Heeft u informatie voor mij om dit te beslissen, dan hoor ik graag van u.

Link to comment
Share on other sites

Op Catawiki is er een paar verkocht voor 95 euro. Ik ken ze verder zelf niet, maar of het Direct Reflexing systeem voor hifi gebruik ideaal is betwijfel ik. Meer iets voor een feestkelder. 

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, carl said:

Op Catawiki is er een paar verkocht voor 95 euro. Ik ken ze verder zelf niet, maar of het Direct Reflexing systeem voor hifi gebruik ideaal is betwijfel ik. Meer iets voor een feestkelder. 

Wilt dat dan gewoon zeggen dat het geluid alle kanten op gaat? ze komen namelijk in een 5.1 setup, en dat zou niet ideaal zijn voor het surround effect van mijn setup.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nauwelijks ervaring met Bose.  Op onze huwelijksreis regende het stevig en zaten we in een kroeg met Bose LS tegen de muur en dat klonk verassend goed. Het gaat natuurlijk om relatief weinig geld en je zou het gewoon kunnen uitproberen Rickert.

Link to comment
Share on other sites

Mits in goede staat zijn die JVC (Victor) in mijn ogen meer waard dan de Boses. JVC maakte (voor een japans bedrijf) helemaal niet van die slechte luidsprekers.

 

Waarom wil je van de JVCs af als je er veel plezier van (gehad) hebt?

 

Wat voor jou het beste is, kan je alleen zelf bepalen lijkt me. Hangt ook van de rest van de set af.

Link to comment
Share on other sites

Ik ken alleen de 301serie 2, welke ik ook in het bezit heb gehad.

 

Als je niet te hoge eisen stelt aan muziek reproductie en gewoon lekker wil luisteren dan kun je deze 6.2 (denk vergelijkbaar in reflectie als de 301) wel aanschaffen.

 

Een vriend van ons heeft deze al jaren, en deze hangen hoog aan de muur tegen het plafond en daar doen ze eigenlijk beter hun werk dan op de vloer.

 

Je zult ze gewoon moeten luisteren want jij luistert met jouw oren en wij met onze, daarom is advies moeilijk. En als het om uiterlijk gaat, dan is dat gewoon de kwestie van smaak.

 

Groeten,

Marcel 

Link to comment
Share on other sites

Voorop gesteld dat ik beide speakers nooit gehoord heb:
De Bose lijkt me een opgewaardeerde 301 (die ik wèl ken), met dezelfde woofer en twee horn-achtige plastic tweeters binnen de conus van de woofer.
Dat is niet echt ideaal voor het zo belangrijke middengebied, zodat ik een beetje vrees voor een boem-sis weergave.
Daarbij is de rolrand van de woofer een schuim-type, welke na zoveel tijd zeer waarschijnlijk aan revisie/vervanging toe is.

Dat moet je dus zeker controleren.

 

Over de JVC lees ik eigenlijk niets dan lof; een wat onbekende en ondergewaardeerde weergever die, zo vanaf papier, de kwaliteit van de Boses verre overtreft.
JVC staat niet zo bekend als speakerfabrikant, dus zou je wellicht verwachten dat het tegen zal vallen; volgens de reviews die ik heb  gelezen zijn deze echter wel degelijk van goede kwaliteit.

Zoiets komt wel vaker voor bij de Japanners: zo hebben bv. Sony en Kenwood ook van die Japan-only "toevalstreffers" terwijl wij hier alleen maar de kartonnen doosjes bij de minisetjes zagen.

 

De Boses hebben wel het voordeel van een wat moderner uiterlijk, zeker met de voeten erbij. En ze zullen wat kleiner zijn dan de JVC's.
Maar ik schat de JVC's qua weergave toch echt twee trappen hoger in.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...