Jump to content

Luister verzoek


DerkvdH
 Share

Recommended Posts

Dag allen,

Sinds niet heel erg lang ben ik bezig om te leren wat goed geluid is. Na elke verbetering van mijn huidige setup komt er weer een wereld aan geluid bij. Sinds kort heb ik monitorspeakers. En ook nu weer kreeg ik zo'n ander beeld van wat geluid kan zijn.
Uiteraard wil ik graag beter materiaal hebben, maar mijn kennis over wat er te koop is, wat wat inhoud en hoe iets werkt rijkt gewoon niet ver genoeg. Het internet staat vol met info, maar ik zou het het aller prettigst vinden om eens bij iemand langs te gaan die mij daar graag wat over zou willen vertellen. Hands-on learning zeg maar.

Lijkt het iemand van jullie leuk om een leergierige te ontvangen en deze meer te vertellen over hi-fi apparatuur, en er dan ook naar te luisteren?

Met vriendelijke groet,

Derk van de Hulst
Afgestudeerd Muziekwetenschap en docent muziek van beroep
 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DerkvdH said:

Uiteraard wil ik graag beter materiaal hebben, maar mijn kennis over wat er te koop is, wat wat inhoud en hoe iets werkt rijkt gewoon niet ver genoeg. Het internet staat vol met info, maar ik zou het het aller prettigst vinden om eens bij iemand langs te gaan die mij daar graag wat over zou willen vertellen. Hands-on learning zeg maar.

Met vriendelijke groet,

Derk van de Hulst
Afgestudeerd Muziekwetenschap en docent muziek van beroep
 

 

Hallo Derk

 

Je bent hier altijd welkom en uiteraard kan ik je veel veel vertellen over e.e.a. en ook wat zaken laten horen.
Ik heb hier een werkelijk zeer goed spelende set staan en wellicht kan je wat indrukken opdoen.
Het is niet zo, dat mijn set een referentie is en mijn kamerakoestiek is sterk bepalend in het resultaat.
Verder ben ik geen analoog-adept, dus m.b.t. muziek streamen en CD's kan ik aardig uit de voeten maar vraag me niks over platenspelers


Eigenlijk zo je een rondje moeten maken, zodat je een diversiteit aan sets kunt beluisteren en een indruk kunt krijgen m.b.t. bijvoorbeeld
gewone dynamische luidsprekers, hoornluidsprekers, electrostaten,  buizenversterkers, transistorversterkers, CD <VERSUS> LP'S enz.
en diverse luisterruimtes met verschillende opstellingen/plaatsingen van de luidsprekers

 

Ik vrees alleen, dat je wellicht een overkill aan info gaat krijgen en wat je er daadwerkelijk mee gaat opschieten.
Een zeer goede hifi-dealer in je buurt, zo deze adviesfunctie ook moeten kunnen vervullen (nu wellicht ff niet i.v.m. corona)

 

Maar je bent hier welkom, mits Corona-maatregelen in acht genomen worden (ik woon in Groesbeek)
en stuur maar een bericht, als je welkom bent.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik denk, dat je als muziekdocent prima weet wat goed geluid is. Dat, wat je live hoort, proberen in je huiskamer of luisterhok te krijgen.

De meesten hier zijn al jaren bezig dat te bereiken. Een soort van Holy Grail. Die vindt je ook niet. Maar de zoektocht is ook wel leuk. En soms vind je iets wat er op lijkt.

Link to comment
Share on other sites

Als Dordrecht geen probleem is , kan ik je wel wat laten horen. Als een medewerker aan het Cellofestival  in die plaats weet ik ook wat live is, naast de familie die net als ik ook de lang geleden ook Muziekschool in Rotterdam heb gedaan, ik realiseer mij de Saftlevenstraat in Rotterdam weer.😐😗

Ouwe koeien uit de sloot......!!!😁

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Ove Rickland said:

Voor de ultieme luisterervaring moet je – wat mij betreft – naar Rotterdam naar Cock van der Weiden (van Sonore): analoog, digitaal, stereo, mono. Stuur maar een PM voor zijn gegevens.

 

Enne, is dit ook realistisch of verstandig, indien Derk zegt dat zijn budget zeer beperkt is  🤔

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, VANZOMERENG said:

Enne, is dit ook realistisch of verstandig, indien Derk zegt dat zijn budget zeer beperkt is  🤔

Het is verstandig. Cock weet het het kaf van het koren te scheiden binnen de audioapparatuur en dat is zijn kracht. Zo helpt hij mensen op weg, als referentiewijzer. Hij heeft al veel mensen geholpen met vintage apparatuur adviezen, zo heb je toch een beetje ‘Sonore’ in huis. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hans van Liempd said:

 

Zegt Derk dat dan? Hij is overigens best wel afwezig.

 

Nee, is meer ff een dingetje om rekening mee te houden.
Velen die bij Cock geweest zijn, zeggen een deceptie hier aan over te houden, om weer thuis naar hun eigen set te moeten luisteren 😀

 

Nu weet ik niet of Cock ook setjes bij hem staan heeft staan, die minder kosten dan 1 a 2 maand salarissen 🤔

Niettemin kan het best verstandig zijn om bij Cock te luisteren en adviezen te krijgen maar het luisteren van sets in diverse prijsklassen
lijkt me wel handig om een indruk te krijgen wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn.  

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...