Jump to content

Heisser Tip aus der Heimat


carl
 Share

Recommended Posts

  • Members

 

On 1/3/2021 at 10:17 PM, carl said:

Nu heb ik iets van een brom. 

 

Niet of niet volledig afgeschermde kabel schat ik zo... Die Silks zijn doodstil, maar als de kabel van de Silk naar je MM ook maar iets opvangt, wordt dat lekker tig x versterkt door je MM trap.

Of zo'n *&^#!@% streamer in dezelfde set, liefst ook nog bedraad aan het internet gehangen, krijg je ook van dat gedonder mee.

Link to comment
Share on other sites

Ik zal het morgen corrigeren Marco, mijn kleindochter die hier logeert vergt nu alle tijd 😅  Overigens beertje Pippeloentje doet het beneden goed op CD.

Link to comment
Share on other sites

De (huidige) SE is nog niet zo lang beschikbaar, dus weet niet of iemand op het AAA forum (of uberhaupt) deze al heeft. Eind november stond deze volgens mij iig nog niet op zijn site.


De dubbele input was al een optie, nu dus standaard. En grappig genoeg bood hij ook al een SE aan toen ik bestelde. Maar destijds was dat een enkele behuizing voor zowel de voeding als versterker zonder verdere verschillen in de electronica.


Het belangrijkste verschil lijkt dus de gelijkrichter te zijn.

En de nieuwe panelen, maar dat is zo van de foto's vooral een verplaatsing van "LCR" van de omschrijving naar het modelnummer:
RE-2030 -> RE-2030LCR
RIAA LCR equalizer -> RIAA equalizer

Edited by hef-lot
Link to comment
Share on other sites

Fantastisch ding. Deze gaat er de komende tijd niet uit. Kan deze van harte aanbevelen.

Uiteraard benieuwd naar de "SE" (mk2?) versie, al vraag ik me wel af hoeveel verschil een gelijkrichter in de voeding nu echt kan maken voor wat betreft het uiteindelijke geluid.
Maar mogelijk verschilt er meer dan alleen de buis ?

Zal kijken of ik iets bij Andrey los kan krijgen, maar hij is niet zo loslippig wat betreft z'n ontwerpen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ove Rickland said:

Waarom niet gemeenschappelijk besteld en nog wat korting geregeld?

Je moest snel reageren. De 1e post was op 29-12-2020.  Tot en met 31-12 kreeg je €70 korting.

Verder staat toch niets in de weg,  om alsnog zoiets te organiseren ?.    

Maar wacht even met bestellen. Wie weet  is het geen match  met mijn set.  Dan kun je die van mij overnemen. 😄

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Als die man in de Ukraine daar 100 euro per apparaat aan verdient is het denk ik al veel. Als je daar nog korting op wilt hebben? Ben benieuwd of je bij die Ypsilon een setje reservebuizen erbij krijgt zoals bij de Ampearl 😄 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Ove Rickland said:

Beetje flauw natuurlijk om een adviesprijs in dollars te vermelden. Een Europees apparaat is vanwege invoerheffingen en zo natuurlijk een heel flink stuk duurder dan hier in Europa (en andersom ook uiteraard).

Daar heb ik niet eens aan gedacht Ove. Zoveel verschillen prijzen niet. 

 

Het is moeilijk om een Europese dealer te vinden. Dit is een gebruikte + step-up 

https://www.choicehifi.com/product/ypsilon-vps100-phonostage-mc10-step-transformer/

Nog altijd £17,900.00

 

Met een beetje zoeken en geluk.  Gebruikt alleen de VPS-100  €8,500   

Maar geen reserve buizen..... Siemens C3g  die worden lijkt wel steeds zeldzamer.

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik vind prijzen in relatie tot geluidskwaliteit toch altijd wel lastig. Het is niet meer zoals vroeger dat het om de productiekosten gaat vermeerderd met een winstpercentage. Dus duurdere producten hoeven in principe niet beter te klinken. Toch is mijn ervaring vaak wel dat bij analoog duurder beter klinkt en bij versterkers geldt hetzelfde.
Maar ja bij zo’n apparaat uit de Ukraine gelden andere regels. De lonen zijn daar vaak extreem lager dan hier en ik vermoed dat de producent toegang heeft tot materialen die beschikbaar zijn voor defensie. Ook vermoed ik dat de Ampearls in een brak schuurtje of zolderkamertje worden gebouwd.  Ik had vroeger een Engelse vriend die meedeed aan motorraces. Hij had geen cent, maar de onderdelen werden aangeleverd door vrienden die ze maakten in de baas zijn tijd. Zo kan je de kosten ook laag houden.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog even op de Griekse website gekeken. Het zijn zonder zonder meer dure producten. Kennelijk zijn de lonen in Griekenland hoger dan in de Ukraine 🤤 De trafo van 2100 euro vind ik eigenlijk best meevallen in prijs. Heb jij die Cor ?

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

De trafo van 2100 euro vind ik eigenlijk best meevallen in prijs. Heb jij die Cor ?

Nee, ik heb de grotere L-versie, die bovendien (op speciaal verzoek) een kern van nanocrystalline heeft. Deze step-up is aangepast voor mijn Ikeda-element (weerstand en versterkingsfactor. Bij bestelling kun je dus opgeven in combinatie met welk element je de step-up wilt gebruiken. Standaard heeft de trafo een amorfe-kern, maar die vond ik te klinisch, te helder klinken. De kern van nanocrystalline klinkt meer analoog: een kwestie van smaak dus. Beide versies heb ik bij Cock gehoord en gekozen voor de laatste.

Edited by Ove Rickland
Link to comment
Share on other sites

Ik probeer de Silvercore met dezelfde kern op bezoek te krijgen. Voordeel is dat hij geen aftakking heeft. Nadeel is dat hij geen aftakkingen heeft 😀

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...