Jump to content

Heisser Tip aus der Heimat


carl
 Share

Recommended Posts

Als je de fabriek sluit is de luchtverontreiniging binnen de week opgelost Jack. De gebouwen zelf waarin geproduceerd werd moeten tot in de poriën verontreinigd te zijn met teerhoudend materiaal e.d. Een groot deel zal gestort moeten worden. De diepere bodem is natuurlijk verontreinigd en waarschijnlijk tref je er ook nog een aantal oude bedrijfs stortplaatsen in aan. Daarnaast is de bovenlaag van de bodem vermengd met al dat grafietstof. Dat is echt een hele dure klus Jack die wij als belastingbetaler een keer moeten betalen. De kans dat de vervuiler betaalt is klein met allerlei corrupte juridische constructies. Te triest voor woorden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ik heb dat van de week nog gecheckt Cor op de Thorens TD 320 met Nagaoka MP 200. En inderdaad lijkt er een verschil van 3 dB te zitten tussen linker en rechterkanaal. Het is niet terug te voeren op de buizen. Met de Pass Kloon geen enkel probleem. Roger zou even kijken of het simpel te herstellen is.
Wel wat pech nu op analoog gebied: mijn Benz Ruby lijkt kapot, hetzelfde geldt voor de Ampearl en de Soundsmith Zephyr wordt maar niet gerepareerd. Die is bestemd voor mijn Thorens TD 321 met Jelco 750 arm. Mijn TD 320 gaat dan naar mijn dochter.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Inderdaad Jack. Ik ga trouwens voor de zekerheid een gematched setje erbij kopen. Op het AAA forum kreeg ik een adresje. Het vervoer zal meer kosten dan de buizen 😀 Ken je deze adressen https://www.analog-forum.de/wbboard/index.php?thread/156624-roerhren-fuer-vorstufe-ampearl-2030-se/

 

Die Benz is eigenlijk wel de grootste zorg. De Ruby Z doet het werkelijk erg goed met de Graham 2.2 arm. De vraag is ook altijd waar het omslagpunt is: repareren of inruilen. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Daar zat dus een foute bij Jack. Een van de buizen was gemerkt. De tweede set leverde dus ook een afwijking in kanalen op. Ik vermoed dus dat het een ander onderdeel is dan de buis. Roger wilde even doormeten.

Link to comment
Share on other sites

Ik zag op het Duitse AAA forum, dat iemand last had gehad van de “heizspannung”bij een Ampearl. Zoals hij het beschrijft lijkt dit er wel op. Roger zal wel weten wat het is 😀 In het Engels is het Heater Voltage.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

De 2030 LCR SE in bestelling. Komt eerst op de Nagaoka MP500 en daarbij is het een voordeel dat ik de capacitive loading vanaf 0 kan opbouwen. Maar ik wil tzt ook weer met de Cadenza Black spelen, dit zal dan toch met een step up zijn. 

Link to comment
Share on other sites

Jij bent toch van de Limburgs Audioclub?  Ik vind die Nagaoka’s echt geweldig hoor. Ben benieuwd hoe ze vergelijken met de Soundsmith. Die komt er aan.

Link to comment
Share on other sites

Nee, ik bevind me in Noord Nederland.  Ben erg benieuwd naar de combi Nagaoka met Ampearl. Heb het nu heel goed spelen met een hele lage capacitance loading van 10pF of zelfs 0 (laatste is niet geadviseerd door de fabrikant van de phono trap) en durfde daarom de koop wel aan.  

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

18 december besteld, 27 december verstuurd, gisteren ontvangen. Moest 21% BTW voldoen. Eigenlijk schandalig want het is niet door een bedrijf geleverd maar door een particulier. 

 

Qua geluid valt op dat de LCR heel ruimtelijk en schoon klinkt, met ook meer druk in het laag. Dat valt op tov mijn Sonneteer Sedley of IFI Phono 2. Ik wil er nog even wat langer naar luisteren met ook aandacht voor de dynamische presentatie, maar ben eigenlijk eerst nog even aan het puzzelen met mijn woofers, die wat kleuring meegeven. Dus het echte instellen en luisteren doe ik pas als de speakers klaar zijn. 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, carl said:

Zit eigenlijk te wachten wanneer Roger tijd heeft voor de Soundsmith op de TD 321. Volgens mij moet het nu kloppen.

 

Ben je zijn e-mail of telefoonnummer kwijt :D :D :D....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...