Jump to content

Benz Ruby Z met step up - luisterresultaten


carl
 Share

Recommended Posts

Ik ben geen “kabelaar” maar heb wel wat kabels van diverse pluimage liggen Ivan. De MIT kabels zullen niet meer of minder brommen na settelen en om dat brommen ging het me nu even om. Ik ben verder iemand die op zijn hoogst een keer per avond kabels wisselt. Zeker MITS hebben even nodig om goed te klinken. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Mijn rack staat tegen een schuine wand en ik kan er erg makkelijk achter vandaar. Ik weet inmiddels wel welke kabels ik onder welke omstandigheden moet inzetten. MIT en Qued vind ik wel redelijk multi inzetbaar en bovendien goed afgeschermd. Ik wil zeker nog eens een nano tube uitproberen.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Inmiddels heb ik de step up afgekoppeld en draai nu weer volledig met de Pass Kloon. Voordat ik overzette heb ik een paar bekende LP’s gedraaid en dat heb ik zonder step up herhaald. De gebruikte kabels waren hetzelfde (zonder step up 1 minder) en de contacten waren allemaal schoongemaakt met Deoxit.

Het is absoluut zo, dat met step up het geluid meer ballen heeft. Zoals ik al heb gezegd boven klinkt het meer naar MM dan MC. Zonder step up hoor je wel veel meer dynamiek en “soepelheid”  in het geluid en dat is wel prettig. Ik denk dat vele hier voor de Phono zonder step up zouden kiezen in mijn situatie.

 

Waar ligt dit nu aan ? Ik denk dat de combi Benz/step up/ Pass Kloon niet ideaal is. Mijn Benz functioneert prima met 64 dB voorversterking en dat levert de Pass Kloon met Step Up gewoon niet. Daardoor moet de Conrad Johnson naar mijn mening te ver open. Normaal staat hij bij mij nooit hoger dan standje 49 en hier standje 60 (elk standje is 0,7 dB) En volgens mijn dB appje klinkt dit dan niet luider.

 

Maar goed ik ben nog niet klaar met de Step Up. Ik ga hem in ieder geval nog met een Graham Slee uitproberen die ik kan lenen van een kennis. En als de Ampearl binnen is natuurlijk ook daar mee. Als Roger de step up niet gelijk terug wil 😄  En nogmaals, de Pass Kloon kan ik iedereen aanbevelen.

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad iets voller Kraus. Een beetje wat een MM ook doet in vergelijking met een MC. Het is natuurlijk niet “ Less is more “ want de step up komt in plaats van de MC versterking in de Pass Kloon.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...