Jump to content

Purifi speaker


Gydotron
 Share

Recommended Posts

Al een hele tijd liggen er enkele Purifi speakers op de plank om een DIY speaker mee te bouwen. De kasten zijn bijna klaar en na de feestdagen finaliseer ik deze.

Het systeem zal een 2-weg worden, nml 1 Purifi 6,5 inch bas-mid unit en een Scan Speak Be tweeter. Omdat een bas reflex wel wat nadelen heeft (pijpgeruis is 1 voorbeeld) heb ik gekozen om 2 passieve membranen te gebruiken, juist, ook van Purifi.  Het filter zal ontworpen worden door Paul (Van Cluysen) een oud ingenieur van bij Philips en een DIY-er van de bovenste plank. 

De in en outs van het ontwerp zullen vrij gegeven worden zodat mensen die hem eventueel willen nabouwen dit kunnen.

Meer info volgt.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, carl said:

Maar je bent nog niet aan de luisterproeven Gydo?

 

Neen, maar ik heb wel een prototype thuis beluisterd. Dat is een ontwerp van Purifi zelf en daar maken ze gebruik van een AMT Tweeter.

Ik heb de Purifi units al bijna een jaar liggen en had eigenlijk al lang een spelend paar willen hebben, maar een nek hernia heeft serieus roet in het eten gebracht. Ik ben al 2x geopereerd voor een nek hernia. Nu kon een operatie niet, maar wel een denervatie ondergaan. Een denervatie is het door-schroeien van een zenuw. Dit gebeurt onder monitoring en met lange naalden waarbij men bij een welbepaalde frequentie een stroom door de punt van de naald stuurt en zodoende de zenuw door-schroeit. Dat is nu vrijdag gebeurt en ik heb geen pijn meer. Het is niet fijn om constant pijn te hebben, het zuigt je leeg. Ik nam bijna 1 jaar morfine en dat hielp niet meer. Door de pijn had ik ook veel slapeloze nachten.

Maar er zijn mensen die levensbedreigende ziektes hebben, wat veel erger is.

 

Grtn Guido

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Zo, de komende week is het mooi weer en alvast een reden om verder te werken aan de Purifi speakers. Tegen het eind van de week wil ik de kasten klaar hebben. In een later stadium wil ik ze laten spuiten in hoogglans. Welke kleur weet ik nog niet. Wil je meer weten over de in en outs van de Purifi speakerunit kan je naar onderstaand filmpje kijken. Erg leerzaam en informatief.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...