Jump to content

Aantal vragen over eerste platenspeler


Renetje
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Van een collega kan ik voor een nette prijs een pro-ject xtension 9 evolution overnemen. Dit wordt mijn eerste “echte” platenspeler, de vorige heeft heeeel erg lang geleden plaats gemaakt voor een cd speler. Maar daarmee komen wel een aantal vragen die jullie misschien wel kunnen beantwoorden.

vraag 1: ik wil gebruik gaan maken van een phonobox omdat mijn voorversterker geen phono ingang heeft. Welke adviseren jullie ?

vraag 2: dient er ook een aarde draad van de phonobox naar de voorversterker te lopen ? Er zit een originele pro-ject interlink met aarde draad bij de speler om naar de phonobox te gaan.

 

alvast bedankt voor jullie antwoorden !

 

Link to comment
Share on other sites

Ik zal maar gewoon antwoorden op je vragen en geen oordeel over de speler geven

 

1] als de versterker geen phono ingang heeft, zul je inderdaad een losse phono voorversterker moeten aanschaffen. Welke ligt aan je budget en het element dat in de speler gemonteerd zit (ik vermoed een Ortofon 2M Red). De Pro-Ject Phonobox S doet het m.i als best goed. Wil je beter, wordt het duurder. Een zeer goede klank/kwalitiet levert de Schiit Mani, maar dan zul je geduld moeten hebben.Die kan alleen online besteld worden en in Europa is ie op dit moment niet voorradig. Je kunt 'm ook in de US vestellen. Prijs is hetzelfde, maar ook hier enkele weken levertijd verwachten

 

2] er zit een aarde draad aan je speler. Die hoeft alleen maar op de phonoversterker aangesloten te worden. Je hoeft deze niet nog eens door te lussen naar de versterker .

 

Link to comment
Share on other sites

On 12/7/2020 at 9:21 PM, Sodejuu said:

Ik zal maar gewoon antwoorden op je vragen en geen oordeel over de speler geven

 

1] als de versterker geen phono ingang heeft, zul je inderdaad een losse phono voorversterker moeten aanschaffen. Welke ligt aan je budget en het element dat in de speler gemonteerd zit (ik vermoed een Ortofon 2M Red). De Pro-Ject Phonobox S doet het m.i als best goed. Wil je beter, wordt het duurder. Een zeer goede klank/kwalitiet levert de Schiit Mani, maar dan zul je geduld moeten hebben.Die kan alleen online besteld worden en in Europa is ie op dit moment niet voorradig. Je kunt 'm ook in de US vestellen. Prijs is hetzelfde, maar ook hier enkele weken levertijd verwachten

 

2] er zit een aarde draad aan je speler. Die hoeft alleen maar op de phonoversterker aangesloten te worden. Je hoeft deze niet nog eens door te lussen naar de versterker .

 

Ik heb nu de Schiit Mani in combinatie met een Denon DL-103 en een step-up trafo. Daar word ik echt blij van 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de reacties heren.

Vanmorgen heb ik een Pro-ject tubebox ds opgehaald met een set mullard nos blackburn buisjes. Helaas nog niet kunnen luisteren omdat de platenspeler nog niet binnen is.

Er zit een 2m blue naald op de speler en ik krijg er een 2m silver naald bij.

Het zegt mij nog helemaal niets, ik moet het nog ervaren 😎

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...