Jump to content

Upgrade Van Medevoort versterkers


Krivas
 Share

Recommended Posts

Voor de volgende vraag, na het zien van de kennis hier, heb ik me aangemeld bij dit forum.

 

Momenteel ben ik in het bezit van een set Humble Homemade HiFi speakers, type ClassicXL met daarbij een Yamaha CX-A5100 processor en twee Van Medevoort versterkers. Een type PA222 (tweekanaals voor de stereo vooraan) en een PA515 (driekanaals voor surround en center). Graag zou ik de versterkers willen upgraden.

Er zijn twee mogelijkheden. Nu zou ik de Van Medevoort's kunnen laten nakijken en modificeren. Ik heb geen idee wat er dan precies wordt uitgevoerd. Of ik vervang deze door een 5 kanaalsversterker. Maar naar welk type/merk versterker zou ik moeten uitkijken om een gedegen upgrade van de vM's te bewerkstelligen?
 

Link to comment
Share on other sites

@KrivasWelkom.

Een servicebeurt plus modificatie voor beiden is ruim E700.-. Da's best een bedrag, maar 2 nieuwen heb je er niet voor. Neem contact op met Van Medevoort en kijk of er een luistervergelijk mogelijk is tussen een gemodificeerde 222 en je eigen versterker. In het verleden stonden ze voor van alles open en waren zeer benaderbaar. Geen idee hoe het nu is.

Je versterkers zijn ca. 20 jaar oud? Een keer op de testbank is niet slecht. Na een service, al dan niet met upgrade zouden ze zo weer 20 jaar mee moeten kunnen.

Link to comment
Share on other sites

Beste Seed7,

 

U bent goed op de hoogte, want dit is inderdaad de prijs voor het modificeren van de beide versterkers, eigenlijk is de prijs 750 euro. Ze zullen inderdaad een 20 jaar oud zijn, ongeveer. Mogelijk nog iets ouder.

 

Nu liep in toevallig vandaag tegen een Emotiva XPA-11 Gen3 aan. Een zeer krachtige Amerikaanse versterker. Een stuk jonger en krachtiger, maar ook audiofieler dan de Van Medevoorts? Dat betwijfel ik wel wat. Of is er in de laatste jaren toch veel vooruitgang geboekt op vlak van versterkers?

 

Mijn voorversterker die ik nu heb, heeft een Rotel RSP1068 vervangen. Dit was toch wel een stevige sprong voorwaarts. Maar ik kan me voorstellen dat dit anders ligt bij eindversterkers.

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Krivas said:

audiofieler dan de Van Medevoorts

 

Gevoelsmatig, ik denk het niet. vM is m.i. op de goede manier "no nonsense" en alleen al het feit dat ze service en deze updates bieden i.p.v je iedere drie jaar een nieuwe kassie te willen aansmeren.

Tenzij je meer kanalen nodig hebt en geen tweede en derde 222/515 kunt vinden. Heb je 11 kanalen nodig?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...