Jump to content

Onkyo 700m of Fisher 6225


Gusio
 Share

Recommended Posts

Op zich zijn het prima, degelijke draaitafels, maar het is zeker geen high end. En welke van de twee je het best kunt kiezen? Ook dat maakt bij deze niet veel uit. Ik zou de mooiste kiezen. Technisch zijn ze gelijkwaardig.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben het eens met Sodejuu, deze tafels zullen om en nabij gelijkwaardig presteren.
Geen high end, maar gewoon degelijke jaren '70 apparaten die met wat onderhoud nog jarenlang meekunnen.
Houd er rekening mee dat tafels uit die tijd een lichte tot middelzware arm hebben, waarbij het gebruik van MM-elementen de voorkeur verdient.
MC kan eigenlijk alleen als deze een wat hogere compliantie hebben (denk dan bv. aan Denon high output DL110/160 e.d.).

Maar gezien de prijs- en prestatieklasse verwacht ik niet dat je hier een dikke MC op gaat zetten. ;)
Een aanrader is wat mij betreft de MM-serie van Nagaoka: MP110 en verder, of eventueel Goldring 10xx series .
 

Edited by KT88
Link to comment
Share on other sites

Dat is een discussie die al zo oud is als de betere audio.... ;)
En naar mijn mening een uiterst subjectieve benaming en oordeel.

 

Voor mij is high-end de poging van een fabrikant (of een hobbyist!) om een zo goed mogelijk presterend apparaat te maken, cost-no-object, en met een eigen filosofie.

Omdat de aantallen bij zulke kleine fabrikantjes of hobbyisten maar klein zijn, is de prijs noodgedwongen hoog en dat is ook een factor die meespeelt.
Echter: niet alles wat duur is, zal vanzelf high-end zijn, en het omgekeerde is ook waar.

Er komt bv. uit China tegenwoordig erg leuk spul dat uitstekend presteert voor relatief weinig geld.

Maar als je heel secuur en technisch gaat kijken, laten onze Chinese vrienden vrijwel altijd wel ergens een steekje vallen in het ontwerp of de productiemodellen.

En ook daarin verschilt high-end van  "gewone" apparatuur, althans naar mijn mening.

 

Kortweg zou je kunnen zeggen dat bij high-end er extreem veel aandacht is besteed aan ALLE mogelijke technische facetten en materiaal-soorten.

Een Supertech apparaat in een dikke, zwar behuizing is dus géén high end. ;)

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gusio said:

Ok dan ga voor de mooiste en de bedoeling is een MP-150 er op te zetten.

nog een vraag, iedereen gooit een beetje met de term High End... wanneer is het High End ?

Prima keus.  Wanneer  high-end is?  Tja voor iedereen is dat anders.  Voor mij als de apparatuur "oplost"  en je alleen maar luistert.

Prijs of duur zegt mij niet zoveel. Deze  staat in gerestaureerd mijn werkplaats.  https://tubejack.nl/2018/08/18/pioneer-sa-7800/

Jongejongejonge wat goed, echt zo' n onbezorgde jaren 70/80 sound  sound.   Heerlijk 😍

  

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Gusio said:

Ok dan ga voor de mooiste en de bedoeling is een MP-150 er op te zetten.

nog een vraag, iedereen gooit een beetje met de term High End... wanneer is het High End ?

is dat de prijs of componenten, bekabeling etc...?

 Ik zou zeker een Goldring  (1000 serie) in je overweging nemen. Hier een link naar de website: https://www.goldring.co.uk/cartridges/moving-magnet-cartridges.html

Term High-end? Juist het is maar een term tegenwoordig en wordt te pas en te onpas gebruikt. Hetzelfde is momenteel met het woord Vintage. Vintage wordt ook te pas en te onpas gebruikt en daardoor verliest het zijn betekenis. Dus als de verkoper zegt in zijn verkooppraatje "high-End" dan moet je daar zeker niet te zwaar aan tillen of te letterlijk nemen. In de jaren 70 bestond die term "High-End"  helemaal niet. Dat kwam pas halverwege jaren 80. 
Dus geen high-end deze draaitafels, maar voor die tijd waren het zeker de betere draaitafels. Kies gewoon de mooiste (die jij vindt)
Als je een advertentie link ervan hebt, zouden we eventueel mee kunnen kijken met je en je wellicht nog wat extra advies kunnen geven.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Roots said:

Ik zou voor de Fisher gaan...Zelfs als Jack je een Pioneer SA 7800 aanbied.😁

Dat zal helaas niet gaan. Tip.  Mocht je zoiets mooi vinden, ga voor de SA-7800 en niet de duurdere modellen 8800 en 9800. Daar gaan alle displays van defect. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Allen,

leuk om zoveel reacties te krijgen bedankt hiervoor.

het gaat de fisher worden en de mp-150. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat klinken..

 

Hierna gaan we een nieuwe plint maken van bamboo geperste plaat (luxe meubelplaat) waarna carmel gebrand en hoogglans lak.

als het zover is zet een keer een foto op het Forum.

nogmaals bedankt

groet

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...