Jump to content

Audio Technica LP7


Seed7
 Share

Recommended Posts

3 minutes ago, Seed7 said:

Dat zie je verkeerd. Het is een van de meer innovatieve draaitafelbouwers geweest. De Japanners met hun eigen (DD) wapens verslagen. Altijd denkend aan comfort. Prachtige mechanische volautomaten. Tamelijk onbegrepen toonarmen die echt goed waren, zich helaas niet conformerend aan headshellstandaarden. Helaas zonder VTA instelling. Hier liever een Dual dan een Thorens en er hebben hier heel wat Duals gestaan, o.a. 1019, 1209, 1210(met rare plastic arm), 622, CS5000. Maar helaas, ook verschrikkelijk slechte (OEM) plastic rammelbakken.

 

Die Toshiba is destijds gebouwd om de top Technics van dat moment te evenaren. Da's m.i. gelukt. De innovatie zat niet zo zeer in de aandrijving, die is redelijk standaard, maar in de speciaal ontwikkelde kunststof voor de plinth (ook voor een aantal luidspreker baffles gebruikt). De originele Toshiba arm is een beetje een miskend ding (OEM Jelco?) en ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die er een Rega op zetten. Als de keuze tussen de Toshiba of de 1200 MKI of II is dan de Toshiba. Bij een SL-13/14/1500 MKII twijfel ik (die staat hier ook).

🤣 oke, dan heb ik jouw woorden inderdaad helemaal verkeerd geïnterpreteerd, zitten we zowel m.b.t. de Duals als met de Toshiba helemaal op 1 lijn.

 

Wat die arm van de Toshiba betreft, vraag ik ik me ook al tijden af of het niet gewoon door Jelco is geleverd.....dat hele ding straalt Jelco uit he? Ik zie ook totaal geen reden om die arm door een Rega arm te vervangen.

Op dit moment heb ik de Toshiba helaas afgekoppeld staan😫 mijn rek biedt niet meer ruimte om meer dan 2 tafels te herbergen. 
Ik heb de Rega Planar 8 en de Dual 704 aangesloten staan. Dus het vinyl is het beluisteren waard. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...