Jump to content

Qobuz


carl
 Share

Recommended Posts

We zijn ons aan het indekken voor de totale lockdown en hebben een proefabonnement genomen op Qobuz. Keurig geïnstalleerd maar het probleem is dat een nummer na 50 seconden overspringt op het volgende nummer. Daar word ik onrustig van. Hoe zet ik dit af?

Link to comment
Share on other sites

Wij dachten dat ook al Marc, maar dat noem ik dan geen proefabonnement. Ziet er trouwens allemaal mooi uit.
 

Iets anders is dat we nu het goedkoopste pakket hebben en dat is CD kwaliteit. Zou het nog zin hebben voor betere kwaliteit te gaan. Beneden speel ik met Quad 34/306 (AvO gereviseerd) en Cabasse Galiotes. Zeer goed geluid met beperkingen in het laag.

Link to comment
Share on other sites

Hangt er een beetje vanaf waar je Qobuz op draait. Iets waar optimale geluidskwaliteit uit kan komen, ja, dan.

Maar bv een pc is dat niet.

Cd-resolutie is ruim voldoende voor onze bedaagde oren, dunkt me. Dus vooralsnog je maar niet druk om maken.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

We zijn ons aan het indekken voor de totale lockdown en hebben een proefabonnement genomen op Qobuz. Keurig geïnstalleerd maar het probleem is dat een nummer na 50 seconden overspringt op het volgende nummer. Daar word ik onrustig van. Hoe zet ik dit af?

Dan heb je, je waarschijnlijk niet aangemeld met een gebruikersnaam (meestal e-mailadres)  en wachtwoord.  Of je hebt e.e.a. optie in de software van de Auralic per ongeluk aangezet.  

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, carl said:

Vanavond even kijken Jack, maar we hebben wel met e mail en wachtwoord ingelogd. Laat ik Ellie even doen die heeft meer digitaal geduld 😏

Dat moet je kunnen zien,  dat je ingelogd bent in Qobuz.  Het is meestal erg eenvoudig, juist voor mensen zonder geduld.  

Link to comment
Share on other sites

Het proefabonnement is volwaardig voor een maand. daarna verandert er niks, je moet alleen betalen. Zonder e-mailadres en wachtwoord werkt het helemaal niet.

 

Die 50 seconden ligt dus ergens anders aan.

Is je internetsnelheid wel voldoende? Wanneer er een verstoring is, springt Qobuz altijd naar het volgende nummer. Hoe bedien je je Auralic? Met de Auralic app. of met een andere als b.v. MConnect of Bubble?

 

Link to comment
Share on other sites

Bedraad is altijd het best. Daar zal het niet aan liggen, tenzij je echt een brak internet binnen krijgt. Heb je speedtest al eens gedraaid? En wat komt daar uit?

 

Misschien kun je in de app nog wat instellen waardoor de verbinding stabieler wordt. Een buffer groter zetten b.v.

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels Qobuz opgezegd en een abonnement op Tidal genomen. Daar draait alles perfect. Ik heb ook de idee dat alles beter klinkt, maar dat kan instelling zijn geweest.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Inmiddels Qobuz opgezegd en een abonnement op Tidal genomen. Daar draait alles perfect. Ik heb ook de idee dat alles beter klinkt, maar dat kan instelling zijn geweest.

Bijzonder. Ik had een andersom ervaring. Bij Tidal moet je kennelijk nog een instelling wijzigen. Dat ding, wat alles op gelijke sterkte laat klinken.

Link to comment
Share on other sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het Nibelungen lied nog een keer in een ruk wil horen. Ik heb hem nog niet gevonden op Tidal. Misschien Qubus in de toekomst nog eens proberen. 
 

PS inmiddels gevonden onder “der Ring des Nibelungen”. Helaas moet ik me nu verdiepen in de beste uitvoering. En die heb ik inmiddels gevonden https://www.trouw.nl/nieuws/een-ring-voor-de-eeuwigheid~be79f05e/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F  Ik denk niet dat ik die bijna 14 uur in een ruk haal.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dat soort dramatische opera. Maar de muziek vind ik wel prachtig. Dit is Wagners' Ring des Nibelungen ohne Worte:

 

Link to comment
Share on other sites

Dat is wel een goede Seed, maar je moet natuurlijk wel selecteren  - ik wil er eigenlijk ook een waar ik de tekst kan meelezen. Anders raak je de draad kwijt.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Iets heel anders is, dat ik  een streamer voor de huiskamer prima vind. Maar ...... ik ga zo'n ding toch niet voor de zolder kopen. Ik vind veel streams eigenlijk wel matig klinken op Tidal.  Koop liever wat LP's voor het geld. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, carl said:

Iets heel anders is, dat ik  een streamer voor de huiskamer prima vind. Maar ...... ik ga zo'n ding toch niet voor de zolder kopen. Ik vind veel streams eigenlijk wel matig klinken op Tidal.  Koop liever wat LP's voor het geld. 

 

Dat jij nog nooit gehoord hebt hoe puik streaming kan klinken zegt iets over jou en je vooroordelen, maar niet over streaming zelf.

Link to comment
Share on other sites

We hebben toen mijn Auralic streamer bij het streamer vergelijk bij Hans meegenomen Toine. Daar functioneerde hij als een van de beste.  Maar als je mijn tekst had uitgelezen dan had je kunnen lezen dat ik ook zei, dat ik veel streams op Tidal matig vond klinken en voor het geld liever LP's kocht.  Kortom mijn mening is gebaseerd op feiten en persoonlijke ervaringen en er is dus geen sprake van een vooroordeel (van mijn kant dan 😀).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...