Jump to content

Astin Trew AT3500 Plus IC met klein manco


SMarcel
 Share

Recommended Posts

Hallo forummers,

 

Ik ben in het bezit van een mooie (en ge-upgrade) Astin Trew AT3500 Plus IC CD-speler. Het geluid uit deze speler is werkelijk heel erg mooi.

 

Dit jaar heb ik er een nieuw loopwerk in gezet omdat hij af en toe weigerde te lezen en/of te starten met draaien. Na het plaatsen van dit nieuwe loopwerk zijn de klachten nog niet echt verdwenen.

 

Zo af en toe leest de speler de CD niet, na het sluiten van de lade gaat de schijf niet draaien, ik los dit op door de kap er af te halen (deze ligt er nu los op) en dan met de vinger de as een zetje te geven waardoor deze wel gaat draaien,

Of dit nu te maken heeft met snaren?? Ik weet het niet maar ik zou dit probleem wel voor eens en altijd uit de wereld willen hebben.

 

Zijn er tips, handigheidjes of techneuten (in de buurt van Arnhem) welke mij kunnen helpen aan een definitieve oplossing.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Groeten,

Marcel

Link to comment
Share on other sites

  • Members

De software chip van die clone loopwerken die vaak als vervanger worden gebruikt zijn net niet 100% identiek aan het origineel. Ik geloof dat wij er nog wel 1 of 2 hebben liggen, ik zal het straks ff aan de TD vragen. T'is niet in de buurt van Arnhem, maar hoe groot is Nederland nou helemaal...

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Arden said:

De software chip van die clone loopwerken die vaak als vervanger worden gebruikt zijn net niet 100% identiek aan het origineel. Ik geloof dat wij er nog wel 1 of 2 hebben liggen, ik zal het straks ff aan de TD vragen. T'is niet in de buurt van Arnhem, maar hoe groot is Nederland nou helemaal...

Hallo Arden,

 

Dank je wel voor de snelle reactie. En inderdaad, hoe groot is Nederland nu eigenlijk.

Ik hoor graag wat jij voor mij kunt betekenen.

 

Groeten,

Marcel

Link to comment
Share on other sites

Hallo Arden,

 

Even ter informatieve aanvulling, het nieuwe loopwerk is er 02-11-2019 ingekomen.

 

Deze komt van www.musi24.de en is het type/model: LAU_2021MAV inclusief de data sheet van de Philips VAM1202/12 met codenummer: (12NC):- 9305 022 20212.

 

Ik weet niet of deze info zinvol is, maar ik zeg altijd maar "beter mee verlegen dan om verlegen".

 

Groeten,

Marcel

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Daar was iemand al bang voor... (buiten dat wij ze ook niet meer hebben liggen). Er moet een 1201 in, geen 1202. Die loopwerken schijnen technisch wel identiek te zijn, maar zo als altijd bij Philips loopwerken schijnt er altijd wel ergens een kleine fout in te zitten, en deze wordt dan met software gecorrigeerd. De Astin Trews hebben die correctie voor de 1201 geprogrammeerd zitten. Zoals ik het van mijn chef de technique begreep gebruikt alleen Marantz die loopwerken nog, dus zou je er zo 1 moeten zoeken...

 

Bovenstaande info komt van mijn technische dienst, dus mocht ik het niet helemaal duidelijk neergeschreven hebben, bovenstaand is zoals ik het begrepen heb!

Link to comment
Share on other sites

Dat gaat nog een dingetje worden.

 

Even gauw een zoektocht op internet gedaan maar plenty VAM1202 en die enkele die adverteert met VAM1201 is toch weer in combinatie met VAM1202, daar bedoelen ze natuurlijk mee, "ook geschikt voor".

 

Toch maar even een zoektocht starten op diverse sites.

 

Ik zit net te bedenken, ik heb vorig jaar contact gehad met Michael Osborn van Astin Trew en wellicht dat hij mij in deze ook weer een eind kan helpen. Als het tenminste niet de hoofdprijs gaat kosten.

 

Bedankt voor de informatie!👌👍  

Edited by SMarcel
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...