Jump to content

Keuze vintage.


Steffan
 Share

Recommended Posts

Goedendag. 

 

Stel, ik heb 500 euro te besteden, en ik zou hier graag een goede, stereo versterker aan willen schaffen, welke zouden jullie dan aanraden ?

Qua geluid mag het wat helder zijn  maar ook voldoende laag en gedetailleerd. 

Ik heb als speakers de Teufel Ultima40 mk2.

Versterker is alleen nodig, voor een platenspeler, en het geluid van de tv, maar is niet noodzakelijk. 

 

Ik wacht jullie suggesties af!👍

Edited by Steffan
Link to comment
Share on other sites

Nou, ik heb inmiddels al heel wat vintage reviews gelezen.

Daaruit heb ik geconcludeerd dat het geluid hiervan mooier  voller is.

Die nieuwerwetse dingen zit voor mij teveel poespas op wat ik toch niet gebruik.

Ik heb nu niet eens een cd-of dvd speler thuis🤣

 

Als ik dan zie  hoe ontzettend veel oude versterkers er nog aangeboden wordt, zegt mij dat genoeg over de kwaliteit 

Link to comment
Share on other sites

In dat geval koop deze https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m1603620548-vintage-monster-receiver-technics-sa-5560-gereviseerd.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

 

Betrouwbaar adres.  Toestel is gereviseerd.  Mocht het toch niet je ding zijn.  Informeer even via MP wat hij nog meer heeft. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heb nog steeds een beetje spijt dat ik deze nooit gekocht heb (nieuw kon je m (als ik me goed herinner) destijd voor rond de 1000 euro scoren in bepaalde Duitse winkels)

 

 

https://liquidaudio.com.au/stunning-sony-ta-fa777es-integrated-amplifier-service/

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Ben maar blij. Het ding is echt supermooi gebouwd, maar ik heb 'm destijds beluisterd en het viel me tegen. Ik vond alle Sony's qua klank toen erg op elkaar lijken. Plat en weinig dynamisch.

Een Sony TA-F630ES klonk precies hetzelfde als de TA-E2000ES met TA-N55ES op B&W Matrix 803.
Yamaha, Technics en Pioneer deden mij toen meer. Die vond ik ook mooier dan mijn eigen Denon dingen

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

Opmerkelijk, ik meen destijds in reviews (!!) juist gelezen te hebben dat ie ontzettend dynamisch klonk...

 

Natuurlijk zijn je eigen oren de enige echte test (en die van jou hebben heel wat gehoord, dus hebben wel enige referentie)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...