Jump to content

High End Munich 2021 Is Officially "On"!


carl
 Share

Recommended Posts

11 hours ago, carl said:

Ik ken zo veel lieve, creatieve en goedwillende mensen Toine dat ik hier niets mee kan. 
 

Ik vrees dat jij in kringen leeft die een bijzondere selectie uit de maatschappij vormen. Ga een een poosje in een achterstandswijk wonen of zo.

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tubejack said:

Ik vind: "we" wel heel erg algemeen, daar wil ik niet bijhoren. Doe ook wat vrijwilligers werk, of ruim de troep op in je straat. Dat geeft "direct" voldoening. 🙋‍♂️ 

Ik prik ongeveer 4 uur per week papier en ruim nog eens 10 uur per week dumpplekken in de wijk op. Maar ik had het niet over mezelf, meer over de mensheid als geheel.

Je hoeft het niet zo persoonlijk te maken, al mag je je gerust aangesproken voelen van mij...

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, thingman said:

Ik prik ongeveer 4 uur per week papier en ruim nog eens 10 uur per week dumpplekken in de wijk op. Maar ik had het niet over mezelf, meer over de mensheid als geheel.

Je hoeft het niet zo persoonlijk te maken, al mag je je gerust aangesproken voelen van mij...

Zelf ben ik steeds minder vaak somber. terwijl daar best soms redenen voor zijn. Het helpt me niet,  mijn omgeving ook niet.  Zo ben ik sinds kort lid van de: "mopperploeg"  van die oude mannetjes zoals ik, die overal wel wat van vinden, maar ondertussen het terrein van de vereniging bijhouden.  🙋‍♂️  

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, leobus said:Ik vrees dat jij in kringen leeft die een bijzondere selectie uit de maatschappij vormen. Ga een een poosje in een achterstandswijk wonen of zo.


Mijn vriendenkring bestaat zeker niet uit oud geld Leo. Een goede vriendin had op een bepaald moment alleen de kleren die ze aan had en een reserve onderbroek in haar tasje. Wel later naar de top van een multinational. Een andere vriendin iets vergelijkbaars maar dan in de academische wereld. Zelf had ik financieel een betere start maar wel erg grote hindernissen te overwinnen. Had het liever omgedraaid gehad. We hebben ook verschillende vrienden die het minder hebben. Je hoeft je in dit land niet te schamen als je het minder hebt. En persoonlijk schaam ik me niet voor mijn succes en onze vrienden. Overigens woonden we vroeger bescheidener en vlak bij een achterstandsbuurt. En ik wil er aan toevoegen dat ik me nog nooit misprijzend over iets of iemand heb uitgelaten. In die zin vind ik je laatste opmerking ook niet eerlijk.

Link to comment
Share on other sites

  • Members
On 9/28/2020 at 2:01 PM, carl said:

 

Over volledig ontspoorde draadjes gesproken...

Maar goed, dat Munchen, wij hebben onze kamer van verleden jaar laten doorzetten naar 2021, ik denk alleen dat er hier en daar nog wat hindernissen te nemen zijn.

 

In de eerste plaats, er komen nu 2 handelaren-dagen ipv 1, en blijven er 2 dagen over voor consumenten, iets wat nog te rijmen valt, maar of het zinvol is, dat moet nog blijken. Daarnaast wordt de beurs nu samen gehouden met een ''parts en supply'' beurs. Dat wordt afgedaan als iets zeer positiefs. Echter, dat houdt in dat er gewoon domweg niet genoeg deelnemers overbleven.

 

Dat brengt het volgende hekele punt naar voren: door het annuleren van verleden jaar door de organisatie, en het laten staan van de huur voor het komende jaar om niet 20% van je betaling zo maar kwijt te zijn, houdt in dat wij hebben betaald voor een beurs gebaseerd op 3 dagen consumenten en een bezoekersaantal van 25.000 (die in potentie ook allemaal doelgroep zijn. Verschillende budgetten misschien, maar ze komen echt voor de audio). Nu lijkt het er op dat we niet alleen drastisch teruggaan in bezoekers (wat logisch is), maar hoeveel daarvan komen nog echt voor de audio, en hoeveel voor de parts en supply beurs...

 

Ik ben bang dat we verleden jaar beter voor de 80% restitutie hadden kunnen kiezen!

Link to comment
Share on other sites

Dat betekent toch dat er veel minder audiofiele deelnemers zijn en ze een deel van de gehuurde ruimte aan andere hebben moeten verhuren Marco. Eigenlijk heb ik er wel weer eens zin in mits met vaccin. Om die reden opende ik dit topic 😀

 

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

On 9/30/2020 at 3:03 AM, carl said:


Ik bedoel natuurlijk vaccin Toine - sorry.  En dat mensen het op eigen  kracht kunnen overwinnen zeg dat maar niet tegen de familie van de slachtoffers. Redelijke kans dat iemand erg boos wordt.

 

Een vaccin beschermt nooit 100%.... je zal er dus mee moeten leven dat je altijd besmet kunt raken. Highend is in Duitsland en die denken nu tenminste al geruime tijd na over het nut en de noodzakelijkheid van ventilatie. Eigenlijk hoop ik vanuit Indonesie er heen te kunnen volgend jaar...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Arden said:

 

Over volledig ontspoorde draadjes gesproken...

Maar goed, dat Munchen, wij hebben onze kamer van verleden jaar laten doorzetten naar 2021, ik denk alleen dat er hier en daar nog wat hindernissen te nemen zijn.

 

In de eerste plaats, er komen nu 2 handelaren-dagen ipv 1, en blijven er 2 dagen over voor consumenten, iets wat nog te rijmen valt, maar of het zinvol is, dat moet nog blijken. Daarnaast wordt de beurs nu samen gehouden met een ''parts en supply'' beurs. Dat wordt afgedaan als iets zeer positiefs. Echter, dat houdt in dat er gewoon domweg niet genoeg deelnemers overbleven.

 

Dat brengt het volgende hekele punt naar voren: door het annuleren van verleden jaar door de organisatie, en het laten staan van de huur voor het komende jaar om niet 20% van je betaling zo maar kwijt te zijn, houdt in dat wij hebben betaald voor een beurs gebaseerd op 3 dagen consumenten en een bezoekersaantal van 25.000 (die in potentie ook allemaal doelgroep zijn. Verschillende budgetten misschien, maar ze komen echt voor de audio). Nu lijkt het er op dat we niet alleen drastisch teruggaan in bezoekers (wat logisch is), maar hoeveel daarvan komen nog echt voor de audio, en hoeveel voor de parts en supply beurs...

 

Ik ben bang dat we verleden jaar beter voor de 80% restitutie hadden kunnen kiezen!

 

Dat had wellicht een "betere" keuze geweest. Maar dit soort dingen is nooit te voorzien. Opvallend dat de hifi beurs hier in Jakarta gewoon door lijkt te gaan in November....Ondanks nog steeds veel besmettingen...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:


Mijn vriendenkring bestaat zeker niet uit oud geld Leo. Een goede vriendin had op een bepaald moment alleen de kleren die ze aan had en een reserve onderbroek in haar tasje. Wel later naar de top van een multinational. Een andere vriendin iets vergelijkbaars maar dan in de academische wereld. Zelf had ik financieel een betere start maar wel erg grote hindernissen te overwinnen. Had het liever omgedraaid gehad. We hebben ook verschillende vrienden die het minder hebben. Je hoeft je in dit land niet te schamen als je het minder hebt. En persoonlijk schaam ik me niet voor mijn succes en onze vrienden. Overigens woonden we vroeger bescheidener en vlak bij een achterstandsbuurt. En ik wil er aan toevoegen dat ik me nog nooit misprijzend over iets of iemand heb uitgelaten. In die zin vind ik je laatste opmerking ook niet eerlijk.

Carl,

Ik heb het niet over geld. Ik heb het over mentaliteit. Niet iedereen is lief, creatief en goedwillend. 

Zie verder mijn PB aan jou.

groet,

Leobus 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

Dan luister je s'nachts Pjotr - maar je hebt natuurlijk airco.

 

Ja met een buizenversterker (Tektron) dan kan je niet zonder airco. Het is al warm, maar dan is het helemaal niet meer uit te houden. Overdag hebben we in principe nooit de airco aan. In de avonduren en met slapen staat hij op 27 graden. Die temperatuur vinden we heerlijk. De airco kouder wordt ik wakker van de koude... 

Toen we in NL waren afgelopen december stond de centrale verwarming altijd op 24 graden. Dan hadden we het net niet koud. Kan je nagaan hoe je lichaam zich aanpast.

 

Ben trouwens aan het oriënteren op nog een 2e dac. Heb hier in Indonesia een bedrijfje ontdekt die AudioNote nabouwt. Met een AD1865 chip. Heel interessant...

 

Link to comment
Share on other sites

24 graden in huis is wel echt warm. Sinds ik het huis uit 1922 goed geïsoleerd heb is 19,5/20 graden toch wel comfortabel. Kan nog beter maar dat kan pas in het voorjaar. Als je het uiterlijk van het huis origineel wil houden is dat erg lastig allemaal. Net hifi, komt wel goed.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 months later...
10 hours ago, Ivan10 said:

De echte high-end staat bij iedere audiofiel thuis.😁

Ik vind het meeste ronduit lelijk en over de top. Zo erg, dat ik me afvraag wat het met weergave van muziek te maken heeft. In mijn beleving volkomen gestoord.  

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tubejack said:

Ik vind het meeste ronduit lelijk en over de top. Zo erg, dat ik me afvraag wat het met weergave van muziek te maken heeft. In mijn beleving volkomen gestoord.  

Het blijft wel een leuk spectakel. Het gaat niet alleen om de apparatuur en de muziekweergave, maar ook om trends en mensen ontmoeten. Je zou het eigenlijk gewoon een keer meegemaakt moeten hebben

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Sodejuu said:

Het blijft wel een leuk spectakel. Het gaat niet alleen om de apparatuur en de muziekweergave, maar ook om trends en mensen ontmoeten. Je zou het eigenlijk gewoon een keer meegemaakt moeten hebben

Waarschijnlijk heb je gelijk Sodejuu. Trends volgen is inderdaad altijd leuk en interessant.  Maar voor mij hoeft het niet zo "groots". Bovendien spreek ik de taal niet. Een behoorlijke handicap.  Ik vond de shows in Alkmaar en Veldhoven wel goed te doen. 🙋‍♂️ 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Taal is het probleem niet. De voertaal daar is Engels en bovendien zijn er meer dan genoeg Ne(r)derlanders aanwezig die je kunnen helpen. En juist omdat het zo massaal is is het een geweldige ervaring.
Shows in Alkmaar zijn prima in een dag te doen. De X-Fi begint ook al uit zijn kluiten te wassen. Daar heb je eigenlijk iets meer dan een dag voor nodig. 

München is een verhaal apart. Laatste keer was ik er 3 dagen, maar daar had je eigenlijk niet genoeg aan als je echt alles wilde zien en horen. En dan had ik ook nog het voordeel dat ik op de dealerdag aanwezig kon/mocht zijn. Dan is het een stuk rustiger en kun je beter en sneller dingen meepakken. Je kunt het vergelijken met North Sea Jazz. Ook daarvoor moet je van tevoren al een eigen programma hebben gemaakt om dat de zien en horen wat je wil. Maar het leukste is om daar gewoon rond te lopen en vooral de onbekende dingen mee te pakken, want die zijn vaak het leukst.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Tubejack said:

Missen we daar iets aan Carl?  🤭


Krefeld is intiem en erg leuk en ik weet zeker dat jij het ook leuk vindt Jack. Kom volgende keer met de trein naar Nijmegen en dan kun  je meerijden. Meestal is het ook wel een forum bijeenkomst.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...