Jump to content

Doepke DFS 2 & 4 F Audio Grade Aardlekschakelaar


audiofreak
 Share

Recommended Posts

Ik zou zeggen lees het lekker door en deel je bevinding van deze recensie. 
Tip: doe niet zoals ik het voorlezen aan je partner, want ik ben halverwege ermee opgehouden .
Ik ben benieuwd wie de hele recensie heeft uitgelezen. En uiteraard op je eigen commentaar.
Ik zal later mijn bevinding en commentaar geven.

https://www.hateha.nl/inhoud/uploads/Music-Emotion-Doepke-DFS-door-Werner-Ero-Totaal.pdf

images550_doepke_compilatie_dfsaudiodiff

Link to comment
Share on other sites

Ja de technische uitleg is ook niets mis mee. Verder ontzettend veel superlatieven en gewauwel. Ik kon er niet doorheen lezen. Vijf pagina's waarvan de helft gewoon weggelaten had kunnen worden. Veel te lang van stof en haast geen doorkomen aan. Dat de aardlekschakelaar werkt geloof ik direct, zonder enige twijfel mijnerzijds. Mijn vriendin vroeg onder het voorlezen aan mij of de schrijver per woord wordt betaald. Tja, toen schoot ik inde lach en ben ik maar opgehouden met voorlezen en lezen. 

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

Ik heb het nog niet gelezen, maar als ik jullie commentaar hoor, dan denk ik dat Ruud Jonker het geschreven heeft.

ik ga ff kijken.

groet,

Leobus

 

edit: mis!!

Edited by leobus
Link to comment
Share on other sites

Ik heb het gelezen. Altijd leuk om termen te zien waarmee je geluid beschrijft. De termen in zijn eindconclusie zou ikzelf willen gebruiken nu ik mijn nieuwe voedingskabels heb. Alleen de wat negatieve dingen die hij noemt gelden dan voor mijn kabels weer niet. Ook die aspecten vallen bij mij beter uit.

groet,

Leobus

 

Link to comment
Share on other sites

Gelukkig heb ik nog een oude meterkast..Dikke massief koperen geleiders, zware lamellen hoofdschakelaar met daarachter gewone passchroef zekeringen(plofkes) bouwjaar 1951 ofzo..En geen aardlek....Complete fase vrijgemaakt alleen voor audio, en daarmee ook een aparte groep zeg maar😃

Link to comment
Share on other sites

Is relatief oud nieuws.

 

😀......Doepke belooft dat zelfs de meest gevoelige oren deze DFS Audio aardlekschakelaar niet zullen ‘horen’.

 

https://www.alpha-audio.nl/2020/04/doepke-brengt-audiofiele-aardlekschakelaar-uit/

 

http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=23022&p=1950364&hilit=Doepke#p1950364

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

@leobus maar wat vond je van het artikel en de schrijfwijze?

@Roots leuk dat je een oude meterkast hebt, maar daar vroeg ik eerlijk gezegd niet om. Dus ook voor jou dezelfde vraag als bij Leobus...wat vond je van het artikel?

@HansP Dat weet ik dat het relatief oud nieuws is. Daar ging het mij ook niet om. Of het als nieuw nieuws te brengen. Het ging mij om het artikel zelf en de schrijfwijze. Overigens je link naar het zelfbouwaudio forum werkt wel, maar ik heb geen rechten om het te lezen,  zelfs niet als ik ingelogd ben. Ra ra, dat is vreemd!

Mijn bevinding dan maar zoals beloofd :
Ik heb het hele artikel vanochtend opnieuw geprobeerd uit te lezen, maar ik haak nu ook weer af. De technische uitleg kan ik mij in vinden, maar met de rest heb ik grote moeite mee. Zeker met de gebruikte woorden in sommige zinnen. Onder het lezen moest ik ook vanochtend weer denken aan de uitspraak van mijn vriendin over dat broodschrijven.  Man o man, 5 pagina's beschrijven voor een aardlekschakelaar. Waar gaat het over vroeg ik mij af onder het lezen. O ja, over een aardlekschakelaar. Ik vind/vond het een beetje compleet doorgeslagen eerlijk gezegd. Ik zal het niet over de prijs hebben wat ik daarvan vind. Want ieder die zo'n aardlekschakelaar wilt aanschaffen moet dat zelf weten en doen. 
Ik heb overigens niets tegen de auteur die het artikel heeft geschreven of het blad die het publiceert, maar een rood potlood had er best doorheen gekund.

Link to comment
Share on other sites

Pffff, ik ben er door.... :D. Ik vond het een moeilijk stuk... Komt net Tubejack er tussendoor, begint hij óók met pffff :D :D :D

 

Maar allerlei tegenstrijdigheden, subjectief benoemde zaken die volgens mij altíjd subjectief zijn, luidsprekers die ineens een heel ander klankkarakter krijgen, ik weet het niet. En bij het hoofdstuk Muziek en Conclusie ben ik helemáál de weg kwijt..... Míjn conclusie: zo'n review zou mij niet nieuwsgierig maken naar de werking van het product......

Link to comment
Share on other sites

Mooiste was "elimineren hedendaagse afwijkende lichtnet golfvormen". Dat kan bij goedkope Chinese  led-lampen en goedkope schakelende voedingen.  Wat er vervolgens mee gedaan wordt...... is ????  volgens mij gewoon niets 🤣  Verder "liefdes relaties aangaan met...."🤒

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

  • Members
21 hours ago, audiofreak said:

Mijn vriendin vroeg onder het voorlezen aan mij of de schrijver per woord wordt betaald. Tja, toen schoot ik inde lach en ben ik maar opgehouden met voorlezen en lezen.

 

Bijna goed, per pagina. Weet je gelijk waar het woord broodschrijver vandaan komt...

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Arden said:

 

Bijna goed, per pagina. Weet je gelijk waar het woord broodschrijver vandaan komt...

Tja.... 5 pagina's. Ik weet nog dat het tijdschrift ME in het begin beloofde aan zijn/haar lezers dat een recensie altijd 5 pagina's was. Ik moest ook daar steeds aan denken bij het lezen van deze recensie/artikel. Ik denk dan soms dat je best mag afwijken van een gemaakte belofte om je eigen geloofwaardigheid van je eigen blad/tijdschrift niet te grabbel te gooien.
Een lezer heeft toch ook wel door dat 5 pagina's over een aardlekschakelaar schrijven een beetje teveel van het goeie is.  

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Roots said:

Je kan de man gewoon inhuren voor een stukje tekst en wat foto's...Heeft al eerder voor Kemp geschreven zag ik.

Google maar eens op zijn naam.

Ik ken de meeste recensenten persoonlijk en dus ook deze. Het is een prima vent en niets mis mee, zoals alle recensenten dat zijn. Maar je kan ook (teveel) doorslaan in je eigen schrijfsels/artikelen/recensies. Zo vind ik dat dus ook met dit artikel over de Doepke aardlekschakelaar. Maar goed, ik denk daar zo over.

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, audiofreak said:

Dat weet ik dat het relatief oud nieuws is. Daar ging het mij ook niet om. Of het als nieuw nieuws te brengen. Het ging mij om het artikel zelf en de schrijfwijze. Overigens je link naar het zelfbouwaudio forum werkt wel, maar ik heb geen rechten om het te lezen,  zelfs niet als ik ingelogd ben. Ra ra, dat is vreemd!

 

Ik realiseer mij dat het in een stukje van het forum dat de zandbak en Kantine is, en dat is dat je er voor moet kiezen, om daar dan wat te kunnen lezen.

Mijn excuses, realiseerde mij dat het niet direct kon voor de mensen die al wel een registratie hebben.

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, HansP said:

Ik realiseer mij dat het in een stukje van het forum dat de zandbak en Kantine is, en dat is dat je er voor moet kiezen, om daar dan wat te kunnen lezen.

Mijn excuses, realiseerde mij dat het niet direct kon voor de mensen die al wel een registratie hebben.

Nog steeds lekker vaag. Zandbak en Kantine?? Kijk ik op dat forum  en zie niet die genoemde rubriek. 
Meld dan even welke rubriek en welk topic en op welke pagina. Dan zoek ik het wel op. 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb 2 regels gelezen en toen gelijk door geklikt naar de conclusie.

Werkelijk te gek voor woorden dat mensen hier intrappen.

 

Ik heb afgelopen jaar mijn groepen kast vervangen en ben van smeldzekeringen zonder aardlek naar een groepen kast met aardlek en automaten gegaan.

Ik heb werkelijk geen verschil kunnen vast stellen.

Pure oplichting als je het mij vraagt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik kan me herinneren dat er hier op het forum nogal wat te doen was over het vervangen van de ouderwetse stoppenkast door iets automatisch met knopjes, de slimme meter geheten. Die werd iedereen, zelfs de verstokte audiofiel, opgedrongen. Dus die zit hier nu ook in huis, en die mooie stoppenkast heb ik als relikwie bewaard en naast de audioset te ruste gelegd.

 

Mijn ervaring is, dat het voor audio belangrijk is, dat je vlakbij (vlak voor) de set iets doet aan de stroomvoorziening. En dan bedoel ik niet een of andere dikke conditioner, maar gewoon wat TS.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...