Jump to content

Auralic Aries G1


Bracco
 Share

Recommended Posts

In Den Helder heb ik me door Evert van Audio aan Zee, laten voorlichten over streaming . Hij adviseerde mij een een Auralic Aries G1 met een Silent Angel Bonn N8 switch en een aparte voeding Silent Angel Forester F1 voor mijn set .

Wie kan wat meer vertellen over de aangeboden apparatuur, m.n. kwaliteit van het geluid, bedienbaarheid etc.

Het zou mijn 1ste stap zijn naar streaming!

Link to comment
Share on other sites

Werk je met crApple iPhone of iPad, of heb je een Android smartphone of tablet? Auralic wert NIET met Android en dat gaan ze ook NIET doen. Zou je dus de Auralic kopen en een Android smartphone hebben, zul je er nog een crApple ding bij moeten kopen.

Verder werkt de app prima en zijn ze klankmatig erg goed 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Bracco said:

In Den Helder heb ik me door Evert van Audio aan Zee, laten voorlichten over streaming . Hij adviseerde mij een een Auralic Aries G1 met een Silent Angel Bonn N8 switch en een aparte voeding Silent Angel Forester F1 voor mijn set .

Wie kan wat meer vertellen over de aangeboden apparatuur, m.n. kwaliteit van het geluid, bedienbaarheid etc.

Het zou mijn 1ste stap zijn naar streaming!

 

Welke DAC ga je gebruiken? De Auralic Aries G1 is toch maar alleen een transporter ? 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben reuze toppiewoppie tevreden met mijn twee raspberries. De ene is aangesloten op mijn Brooklyn dac/pre, de ander doet het met een hifiberry. Die stuurt 3 luidsprekerparen aan.

Radio, tidal, youtube, tv, noem het op. Helaas kan er verder niks op worden aangesloten, het wachten is nog steeds op de komst van de Wheel. Begin er een hard hoofd in te krijgen.

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Bracco said:

Zijn er nog andere betaalbare alternatieven van goede kwaliteit.

Overigens denk ik dat ik wat hulp nodig zal hebben bij het installeren!

 

Ikzelf stream vanaf een Mac mini,  maar dan moet je wel handig, wat technisch en zelfredzaam zijn.  Die Auralic Aries G1 lijkt me in dat opzicht geen verkeerde keus. Kun je niet vragen aan Audio aan Zee of ze het bij je thuis komen installeren? 

Link to comment
Share on other sites

On 9/11/2020 at 8:17 AM, Tubejack said:

 

Gebruik je die dan?  Wij weten natuurlijk niet wat voor installatie je hebt. 

@Tubejack, installatie : CD5 AudioResearch, Hegel H300, LS Wharfedale Linton Heritage 85, supertweeter true alu ribbon Aperion Audio.Diverse merken bekabeling :Mit, Melodika bssc ,Jantzen,etc

Edited by Bracco
Link to comment
Share on other sites

Inmiddels op dit forum het e.e.a. nagelezen. Ik heb een internetverbinding van KPN via de telefoonkabel. Is dat voldoende? Of moet ik een internetverbindinding via de Ziggo kabel nemen? Deze kabel zorgt voor het tv signaal.

Volgaarne een duidelijk advies.

Link to comment
Share on other sites

Wat van belang is, is je internetsnelheid. Met speedtest kun je dat makkelijk testen. Maar voor de meeste situaties verwacht ik geen probleem. Ik vraag met wel af, of die dure switch met lineaire voeding meteen al nodig is. Een goede standaardswitch kost ca. € 30,- en voldoet prima. Tenzij je de lat wel heel hoog legt. 

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Bracco said:

PM gestuurd

 

Ik heb even voor je gekeken maximaal:  Koper/DSL 6 Mbit/s

 

Die speedtest die je gedaan hebt, gaat dat soms via een laptop over WiFi?  Via een vaste internet aansluiting zou het echt sneller moeten zijn. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Bracco said:

Die heb ik helaas niet

 

Die moet eerst aangelegd worden in de buurt van je installatie.  Waarschijnlijk vanaf de meterkast waar het modem staat. Anders wordt het streamen niks.  Waarom wil je eigenlijk streamen?  De meeste diensten klinken niet beter, dan een goede CD-speler. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...