Jump to content

Trafo voorversterker kapot?


carl
 Share

Recommended Posts

55 minutes ago, carl said:

Als die condensatoren veel langer meegaan dan de Elco’s zoals Seed en jij eigenlijk zeggen loop je wel risico’s om die te vervangen Jack. 

Als de uitlaat van de auto stuk is, laat je dan ook de motor vervangen? Alleen de elco's (tenzij de monteur kan aantonen dat er iets anders defect is, dan alleen dat vervangen). Zie eens in de 20 jaar alle elco's vervangen maar als motorolie verversen bij de grote beurt. Gewoon (preventief) onderhoud. Morgen met die twee kasten onder de arm naar Uden.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, carl said:

Ik heb de 17 LS en er is ook nog een 17LS 2. Martin Collums vond die LS 2 met nieuwe condensatoren minder goed klinken. Dus ik laat die condensatoren maar lekker zitten. Wat zeiden de Engelsen vroeger “ of it ain’t broken, don’t mend it” .  Was wel in hun goede tijd.
 

Bedankt allemaal. Ik laat het weten als ze gemaakt zijn.

Mij staat bij dat je het al eens eerder over die condensator upgrade hebt gehad hier op het forum en ook dat je het daar met Rob Wilms van de Hifiwinkel-Beek ook over hebt gehad. Rob raadde het je het dan ook af. En nu begin je er weer over over die condensator upgrade. Het meest verstandigst is toch echt (vermoedelijk) de kapotte elco laten vervangen (dat vermoeden de techneuten hier) en dan het gewoon zo laten. Ook al is je voorversterker 20 jaar oud wilt dat niet zeggen dat je huidige condensators aan vervanging toe zijn. Want Carl die condensators die in je voorversterker zitten zijn van een hoge kwaliteit en speciaal op CJ specs gemaakt. Ik geloof dus niet dat die huidige condensators minder dan helft (-50%) nog werkend zijn.
Conrad-Johnson houdt alles zelf in eigen huis en zet hun versterkers zelf (met de hand) zorgvuldig in elkaar, dus in eigen beheer. 
Resumerend: Pak je de telefoon en bel Durob en regel dat je gelijk kan komen met je voorversterker en hopelijk mag je erop wachten. En die condensator upgrade is ook mijn advies : Lekker aan je voorbij laten gaan en de centjes in je zak houden. Kan je beter een goede platenwasser voor kopen, zeg ik dan weer.😉😃

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Ik heb de 17 LS en er is ook nog een 17LS 2. Martin Collums vond die LS 2 met nieuwe condensatoren minder goed klinken. Dus ik laat die condensatoren maar lekker zitten. Wat zeiden de Engelsen vroeger “ of it ain’t broken, don’t mend it” .  Was wel in hun goede tijd.
 

Bedankt allemaal. Ik laat het weten als ze gemaakt zijn.


Wel even de eerdere posts van mij goed lezen heren. Ik had al lang besloten om de condensatoren te laten zitten en de Elco’s te vervangen op basis van het eerdere commentaar van jullie. Ik heb trouwens ook al gemaild met Durob en afgesproken dat we zouden bellen morgen.


PS Onno. Rob Wilms probeerde me die upgrade te “verkopen”. Hij had hem zelf ook gedaan. De reden dat ik er nu over dacht, was mijn vrees voor slijtage van de condensatoren. Maar kennelijk is dat niet het geval.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Roots said:

Alleen de elco's Carl...Dat zijn er een stuk of 6?......Maar eer een elco gaat koken kan er ook iets meer aan de hand zijn volgen mij. Diode in je bruggelijkrichter of spanningsregelaar daarna?

 

Laten het er 10 zijn....Het zal wel meevallen. Als die CJ een "stand-by" functie heeft is er een (hulp) voeding die altijd onder spanning staat en de bij behorende elco's ook.  Ik had 3 weken terug ook zoiets in een Rotel RSP-985. Elco's vervangen en gaan.  

 

@carl  Die CJ upgrade heb je eerder genoemd.  Kan de moeite waard zijn.  Ik neem aan dat ze bij CJ wel weten wat ze doen. Het is niet alleen een "verkoop praatje"  Alleen Teflon V-caps zijn ontzettend duur zo €250 per stuk. Ik zou het zelf niet doen, veel te duur. 🙋‍♂️ 

Link to comment
Share on other sites

Ik vertrouw ze wel bij Durob Jack. Direct even bellen als mijn vrouw van de telefoon is 😀


Het is nauwelijks het (vele) geld. Ik vervang liever niet iets wat niet kapot. Het is ook niet terug te draaien. 

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, carl said:

Ik vertrouw ze wel bij Durob Jack. Direct even bellen als mijn vrouw van de telefoon is 😀


Het is nauwelijks het (vele) geld. Ik vervang liever niet iets wat niet kapot. Het is ook niet terug te draaien. 

 

Wat je ook kunt doen zodra je CJ gerepareerd is aan Rob Wilms vragen of je zijn CJ mag lenen en dan A/B vergelijken. 

Link to comment
Share on other sites

Ondertussen heeft hij al 6 anderen gehad Jack. Hij kreeg die apparatuur zelf met korting en verkocht hem dan na een tijdje door voor waarschijnlijk zijn inkoopsprijs. Wat hij aan elementen heeft gehad ben ik jaloers op. 

 

Net met Durob gesproken. Zij hadden dezelfde analyse als jullie en adviseerde de Elco’s te vervangen en waarschijnlijk nog iets meer. Ze zaten zelf moeilijk in de tijd en dan ging de reparatie door naar Audioservice in Elst. Hij adviseerde dat rechtstreeks met hun te regelen. Was goedkoper voor mij - fatsoenlijk bedrijf. Oh  ja Herman van Dungen was nog druk bezig met allerlei ontwikkelingen.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik had het niet over kosten Roots, maar over het missen van mijn installatie op zolder.  Ik heb trouwens nog een potje voor noodgevallen en ik ben nog van de oude stempel.

Link to comment
Share on other sites

Kennelijk zitten ze meer dan vol. Waarschijnlijk zijn de mannen door de Corona weer druk bezig met Hifi. Dat is dan een van de weinige goede dingen.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

Ik had het niet over kosten Roots, maar over het missen van mijn installatie op zolder.  Ik heb trouwens nog een potje voor noodgevallen en ik ben nog van de oude stempel.

 

Je kan toch wel van iemand voor die paar weken een mooie buizenvoorversterker lenen? Je netwerk is groot genoeg, en anders is er hier wellicht iemand?

 

Ikzelf heb nog wel een LEAK Varislope Stereo staan, weet echter niet of die makkelijk aan te sluiten is. Ook nooit aangesloten gehad trouwens, dus wellicht niet zo'n goede optie....

Link to comment
Share on other sites

Ik zou de Quad 34 ook boven kunnen zetten Roots, maar dan mist mijn vrouw haar streamer in de huiskamer. Maar ik zal eens aan Roger vragen. Leuk hoor zo’n Leak!

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members
17 hours ago, carl said:

De reparatie duurt 2 tot 8 weken 🥵 

 

Ik ga hier niets negatiefs over die jongens in Els neerpennen, maar zoek een andere reparateur... Sodejuu bijvoorbeeld, of Jack. En zo zullen er nog wel meer zijn...

Link to comment
Share on other sites

Helaas staat hij er al Marco. Ik heb natuurlijk aan Jack gedacht, maar ja afstand in deze tijd. En Roger zegt altijd dat hij van buizen weinig kaas heeft gegeten. Volgens Rob Wilms was er een persoon die altijd voor hem de High End deed.  Daar heb ik dan ook expliciet naar gevraagd.

Link to comment
Share on other sites

  • Members
29 minutes ago, carl said:

Helaas staat hij er al Marco.

 

Nou zie ik hier wel een bepaalde humor in: 

 

Die ene keer dat je doortastend en rigoureus optreedt, is nou net die ene keer dat je wel eerst even ''onderzoek'' had moeten doen!

Link to comment
Share on other sites

Van mij had je een geïntegreerde  buizen versterker mee gekregen.  Mensen laat je toch niet zonder muziek zitten.😬

Je mag hem ook nu nog komen ophalen.  Ik kan wel even zonder, versterkers zat 🙋‍♂️ Ik heb keuze uit 2.  Volgende week misschien 3.  

 

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Arden said:

 

Nou zie ik hier wel een bepaalde humor in: 

 

Die ene keer dat je doortastend en rigoureus optreedt, is nou net die ene keer dat je wel eerst even ''onderzoek'' had moeten doen!


Ik kan doortastend zijn Marco 😃 Zo heb ik mijn huis een dag na de bezichtiging gekocht. Zo iets kom je weinig tegen. Op mijn werk verklaarde ze me voor gek. Maar met geluid ben ik nu eenmaal een neuroot.  Ik vertrouw verder maar op Durob die blijkbaar nagenoeg al hun reparaties bijAudioservice laten doen. En toen Rob Wilms ermee ophield heb ik hem nog specifiek gevraagd waar ik met problemen naar toe moest.

 

Ik heb over jou gedacht Jack, maar ja de afstand in deze klotetijd. Maar in de huiskamer klinkt het ook zeer goed en ik ga mijn Oracle niet beneden zetten, de TD 150 is ook niet mis.
 

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...