Jump to content

10 september as. - Overzetten licentie


Recommended Posts

  • Admin

Aanstaande vrijdag is het 11 september en dan verloopt de huidige licentie van deze forumsoftware bij de "oude" eigenaar en voormalige beheerder.

Ik zal zelf een nieuwe licentie aanschaffen waarmee het overdragen van ons forum naar mij als beheerder zal zijn afgerond.

 

Om te voorkomen dat we licentieloos zijn zal ik de nieuwe licentie donderdagavond rond 18u. activeren. Niet dat ik verwacht dat er problemen zullen ontstaan maar mijn verzoek aan jullie als gebruikers is wel om er rekening mee te houden dat er rond 18u. even een hik-up zou kunnen optreden bij gebruik van dit forum.

 

Uiteraard meldt ik het als het overzetten naar de nieuwe licentie (succesvol) is afgerond, maar ik vermoed dat men er niets van merkt.

 

Mocht het onverhoopt toch misgaan dan is support dichtbij, de kans bestaat dat het forum dan even op zwart gaat of dat bepaalde opties niet werken.

 

 

Link to comment

Ik wens de nieuwe beheerder heel veel succes verder en dank je namens alle oud beheerders heel veel plezier met dit leukste forum.
Mocht je in de toekomst of verre toekomst iets willen weten o.i.d., dan weet je mij te vinden.
De overname is soepel en prettig verlopen en je hebt de puntjes op de "i" gezet, waarvoor mijn dank nog.
Als je mijn account wilt opheffen als beheerder1, heb je mijn zegen.
 

Link to comment
2 hours ago, beheerder1 said:

Iets minder brommen dus. Klopt niets van. Desinformatie dus !!

 

 

Ok, sorry. Ik houd het niet meer bij, merk ik. Heb ooit het maffe idee opgevat om het forum over te nemen, en daar zelfs wat besprekingen aan gewijd. Dat is op niets uitgelopen (want ik vond het toch niet op mijn weg liggen), en toen werd Arden de nieuwe eigenaar, en kwam beheerder1 als een duveltje uit een doosje, en die kweet zich heel goed van zijn taak. Niks meer aan doen, zou ik denken.

Nou ja, ik hoor of merk het wel als het toch weer anders zit.

Link to comment
On 9/7/2020 at 10:16 PM, mumsoft said:

 

Ok, sorry. Ik houd het niet meer bij, merk ik. Heb ooit het maffe idee opgevat om het forum over te nemen, en daar zelfs wat besprekingen aan gewijd. Dat is op niets uitgelopen (want ik vond het toch niet op mijn weg liggen), en toen werd Arden de nieuwe eigenaar, en kwam beheerder1 als een duveltje uit een doosje, en die kweet zich heel goed van zijn taak. Niks meer aan doen, zou ik denken.

Nou ja, ik hoor of merk het wel als het toch weer anders zit.


Tja, je wordt ouder en ouder en vergeetachtiger. Het zijt je vergeven. Daarom nog eenmaal de juiste geschiedenis, voor eens en altijd.

Het forum is opgezet en gesticht door Paul van der Klooster, de oud eigenaar van het Hear.nl en heette het forum : Hearforum. Na jaren geleid door Paul van het Klooster als eigenaar met enkele moderators aan zijn zijde. Waarvan er  twee moderators jarenlang het forum hebben gemodereerd (moderator2 en moderator3) en ook beiden actief forumleden waren en nog steeds zijn. Zij heben jarenlang het forum bijgehouden wat betreft het modereren. Mede door deze twee zeer actieve moderatoren heeft het forum lang blijven bestaan in de oude hear vorm.

In 2013 is het forum in andere handen gekomen en overgedragen aan het forumlid Arden als eigenaar/beheerder2 en was één van de twee beheerders. Het hearforum is toen ook van naam veranderd en heette vanaf dat moment high-endforum. De andere beheerder1/forumlid Audiofreak heeft vanaf dat moment in 2013 tot aan 2020 het volledige beheer op zich genomen. In 2017 is het forum stilletje overgegaan naar de beheerder1 als eigenaar. Beiden beheerders 1 en 2 waren jarenlang de sponsers van het High-endforum tot aan 2020.
Ook in de jaren 2013 tot aan 2020 waren er ook moderators 1 en moderator 2 actief, waar moderator2 het modereren heel lang heeft gedaan (hearforum en high-endforum). En dat deze moderator2 dat ook met heel veel liefde en geduld en met een enorme passie heeft gedaan. Dat is waar deze oude twee oud eigenaren hem ook zeer erkentelijk zijn voor zijn jarenlange belangeloze inzet en toewijding. 

 In 2020 is het forum opnieuw veranderd van eigenaar en dat is de huidige eigenaar. De huidige eigenaar heeft veel bij het oude gelaten en heeft op andere punten (puntjes op de ï) het forum en het beheer ervan sterk verbeterd. De huidige eigenaar is ook zeer bekend met de huidige gebruikte CMS software met haar eigen complexiteit en dat is erkend door de beiden oude beheerders/eigenaren en kon het forum met een gerust en goed gevoel worden overgegeven en daardoor het huidige forum behouden is gebleven voor de toekomst. Dat de huidige /eigenaar ook in eerste instantie voor de anonimiteit kiest is wat gerespecteerd wordt door de oud eigenaren. Zoals dat ook in eerste instantie door de oud eigenaren zelf ook eerst voor kozen om anoniem te blijven.

Dit is de beknopte geschiedenis van het hearforum en high-endforum. 

Link to comment

Leuk stukje historie.

 

Verstanding om beheer en forum gebruik te scheiden (zal niet altijd even makkelijk zijn)

 

Ik ben ooit door hifi.nl (wie ken thet forum nog?) gevraagd om te modderen. Maar zag ik niet zitten, te veel tijd en wie ben ik om dat te doen

Link to comment
17 hours ago, beheerder1 said:


Tja, je wordt ouder en ouder en vergeetachtiger. Het zijt je vergeven. Daarom nog eenmaal de juiste geschiedenis, voor eens en altijd.

Het forum is opgezet en gesticht door Paul van het Klooster, de oud eigenaar van het Hear.nl en heette het forum : Hearforum. Na jaren geleid door Paul van het Klooster als eigenaar met enkele moderators aan zijn zijde. Waarvan er  twee moderators jarenlang het forum hebben gemodereerd (moderator2 en moderator3) en ook beiden actief forumleden waren en nog steeds zijn. Zij heben jarenlang het forum bijgehouden wat betreft het modereren. Mede door deze twee zeer actieve moderatoren heeft het forum lang blijven bestaan in de oude hear vorm.

In 2013 is het forum in andere handen gekomen en overgedragen aan het forumlid Arden als eigenaar/beheerder2 en was één van de twee beheerders. Het hearforum is toen ook van naam veranderd en heette vanaf dat moment high-endforum. De andere beheerder1/forumlid Audiofreak heeft vanaf dat moment in 2013 tot aan 2020 het volledige beheer op zich genomen. In 2017 is het forum stilletje overgegaan naar de beheerder1 als eigenaar. Beiden beheerders 1 en 2 waren jarenlang de sponsers van het High-endforum tot aan 2020.
Ook in de jaren 2013 tot aan 2020 waren er ook moderators 1 en moderator 2 actief, waar moderator2 het modereren heel lang heeft gedaan (hearforum en high-endforum). En dat deze moderator2 dat ook met heel veel liefde en geduld en met een enorme passie heeft gedaan. Dat is waar deze oude twee oud eigenaren hem ook zeer erkentelijk zijn voor zijn jarenlange belangeloze inzet en toewijding. 

 In 2020 is het forum opnieuw veranderd van eigenaar en dat is de huidige eigenaar. De huidige eigenaar heeft veel bij het oude gelaten en heeft op andere punten (puntjes op de ï) het forum en het beheer ervan sterk verbeterd. De huidige eigenaar is ook zeer bekend met de huidige gebruikte CMS software met haar eigen complexiteit en dat is erkend door de beiden oude beheerders/eigenaren en kon het forum met een gerust en goed gevoel worden overgegeven en daardoor het huidige forum behouden is gebleven voor de toekomst. Dat de huidige /eigenaar ook in eerste instantie voor de anonimiteit kiest is wat gerespecteerd wordt door de oud eigenaren. Zoals dat ook in eerste instantie door de oud eigenaren zelf ook eerst voor kozen om anoniem te blijven.

Dit is de beknopte geschiedenis van het hearforum en high-endforum. 

 

Er was ergens ook nog een webmaster actief...... Maar ik ben erg blij dat alles zo verder gaat! Top!

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...