Jump to content

Luistersessie Joseph Pulsar Graphene


carl
 Share

Recommended Posts

Ik zit nu in een huisje in Gaastmeer. De auto met CD’s staat verderop. Het zijn wel wat oudere CD’s want ik heb zelf geen CD speler meer. De precieze titels ken ik niet vandaar morgen.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

Ik heb ze in de auto liggen Jack en die staat ver van ons huisje, morgenavond. Ik hoorde het zelfs in Spiritchaser van Dead can Dance op de vaste schijf.

 

Dan is er écht iets mis in de keten, want mijn ervaring is dat DCD altijd super is.

Link to comment
Share on other sites

Je weet nooit hoe een platenspeler getuned is. In die zin vind ik CD of stream meer betrouwbaar. Bij een thuisdemo ligt dat natuurlijk anders.

 

Overigens was Durk van Realfine audio zelf ook vinylfan. Ik zag bijvoorbeeld draaitafels van Kuzma staan (mooi hoor).

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, carl said:

Je weet nooit hoe een platenspeler getuned is. In die zin vind ik CD of stream meer betrouwbaar.

De  muziek die je voor een luistertest meeneemt op CD,  heb je ook op vinyl neem ik aan. ?

Muziek op Vinyl, klinkt al gauw, meer vloeiend, meer organisch, -zelfs met heel betaalbare platenspelers en elementen-  dan vanaf een CD vind ik.  

 

Ik ben benieuwd naar wat titels, dat kan ik het hier ook proberen.🙂

 

Link to comment
Share on other sites

Op CD Louis Armstrong and Oscar Peterson, Hugh Masakela met Stimula, Eric Bibb met Bookers Guitar en Arabesque verzamel van Siltech. Die laatste ook nog op stream en Dead Can Dance  ook op stream. De laatste twee stonden op de harde schijf. 
 

Ik had een Meridian CD speler en die klonk toch behoorlijk analoog. Dat scherpe deden deze CD’s niet bij mij thuis. Overigens viel Eric Bibb wel mee wat scherpte betreft. Erg warm opgenomen. Fraaie muziek trouwens.

 

Oh ja geluid mag van mij best pittig zijn, maar scherpte moet niet benadrukt worden.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members
1 hour ago, carl said:

Oh ja geluid mag van mij best pittig zijn, maar scherpte moet niet benadrukt worden.

 

Pittig mag, moet voor mij zelfs, maar scherp, nee. 

 

Gezien trouwens de reactie als ''bullshit'' op mijn opmerking over scherp klinken op Munchen: dat was idd in de hal beneden, in zo'n tijdelijk opgebouwde cabine. Daar vond ik de ruimte als excuus gebruikt absoluut geloofwaardig. De luidsprekers gaven mij echter, ook voor een eerste impressie, niet wat ik er eventueel bij wilde hebben, dus ben ik daar al afgehaakt. 

 

Dit zelfde excuus in Twijzelerheide kan er bij mij echter niet in, Durk demonstreert daar al ruim 15 jaar, er zijn meerdere verbouwingen geweest, ik mag dan aannemen dat de akoestiek echt wel op orde is. Nu zijn er ook reviews te vinden die de Joseph Audio luidsprekers als ietwat koel en helder omschrijven (een manier waarop tegenwoordig veel luidsprekers worden ''getuned''), ik hoop niet dat er idd is gedemonstreerd met Tellurium kabels, die zijn ook aan de heldere, slanke kant. Knoop daar idd nog een keer Vitus aan vast, en het glazuur knalt bijkans van je tanden...

 

Ik zou een 2e demo aanvragen, je eigen eindversterker meenemen, en er Cardas tussen laten knopen (demonstreren ze bij Joseph Audio zelf ook meestal mee, zelfs de terminals zijn van Cardas), ik vermoed dat dat een totaal ander plaatje zal geven. Mocht je echter direct voor een sessie thuis kiezen, ook dan adviseer ik om er Cardas tussen te knopen, je zal echt niet de eerste zijn die alsnog de hele sessie verknoeit door de verkeerde kabels te gebruiken.

Link to comment
Share on other sites

De nieuwe Klipsch Heresy (4) krijgt ook veel lof. Niet meer een gesloten systeem, dat dan weer wel..

 

https://av2d.com/klipsch-heresy-iv-review-weinig-luidsprekers-met-deze-afmetingen-klinken-zo-groot-en-efficient/

 

Hang wel een beetje af van je muzikale voorkeur

 

Edit. Nog ff een filmpje toegevoegd (recovering audiophile lol)

 

 

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Duck-Twacy said:

De nieuwe Klipsch Heresy (4) krijgt ook veel lof

 

Het houd niet op bij Klipsch, de Heresy IV, Forte III, Cornwall IV en ze doen het allemaal uitstekend in een kleine ruimte. (en met dat rendement kan @carl de helft van de buizen uit z'n versterker halen)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ik blijf het zeggen, als je dan toch in die hoek bezig ben, neem deze dan ook ff mee...

 

fullsizeoutput_a35.jpeg

 

BlumenHofer Classic 1722 met fronten...

 

fullsizeoutput_a36.jpeg

 

...en zonder ...

 

Rendement 93 dB, 6 Ohm nominaal, een veel makkelijker systeem ga je echt niet vinden! O, en een instelbare tweeter (van 0- tot -6dB).

Aangestuurd met een Single Ended 300B of 2A3 ongelooflijk fraai, met een KT120 of KT150 in push-pull gaat het dak er bijna af!

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Kraus vonBentinck said:

Indertijd bij Jitze waren de Klipsch Heresy op zelfgebouwde buizenversterkers het summum van snelheid en detail. Bovendien makkelijk op te stellen.

Als ik het goed heb waren die buizenversterkers  in de set van Jitze niet zelf gebouwd. De voorversterker was een Dynaco en de eindversterker een Beard. Het kan goed zijn dat daar e.e.a aan verbouwd was, maar het waren consumenten produkten

 

Ik zou zelf wel eerder de voorkeur geven aan de BHC dan aan de Klipsch. Ik dwaal af. We hebben het over Joseph Audio. Die klinkt echt niet als een hoorn.

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Sodejuu said:

Ik zou zelf wel eerder de voorkeur geven aan de BHC dan aan de Klipsch. Ik dwaal af. We hebben het over Joseph Audio. Die klinkt echt niet als een hoorn.


Een goede luidspreker moet niet klinken maar laten klinken 🧐 Maar ik zit nog in de voorverkenning en ik heb het hoofdstuk Joseph Pulsar nog niet afgesloten. En ik zoek eigenlijk ook niet te grote luidsprekers. Die kleine BHC vind ik al aardig groot. Wel vervelend dat er geen shows doorgaan op dit moment.

 

Oh ja, ik vind eigenlijk dat een luidspreker al moet overtuigen met normale koperen kabel. Die fijntuning komt dan wel nadat ze een maandje thuis gespeeld hebben. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Misschien wel leuk om te vertellen welke LS ik in het verleden meerdere keren heb gehoord en waar ik altijd zeer enthousiast over was.

 

- In ieder geval de Quad ESL 63. Een paartje van die Duitser in Gering zou zeker in aanmerking komen. Het probleem is echter een thuisdemo. Zonder dat is een koop niet verantwoord. 
 

- Die Sonus Faber Guerneri van Roger, maar eigenlijk pas sinds Roger een Graham arm en Phasemation element heeft. Het probleem van Sonus Faber is namelijk dat ze na het (te) lieflijke neigen en bij Roger is dat net niet het geval.

 

- Als je het over dynamiek hebt, denk ik meteen aan de oude kleine Ensembles met een passieve unit aan de achterkant. Echt heel goed.
 

- de Blumenhofers maar dan vanaf de Guinen. Maar dat wordt te groot voor mijn ruimte.
 

- de oude Monitor Audio LS als mijn 20 SE of het iets grotere type 50 SE. Helaas is Monitor Audio heel andere LS gaan maken.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, carl said:

- Als je het over dynamiek hebt, denk ik meteen aan de oude kleine Ensembles met een passieve unit aan de achterkant. Echt heel goed.

Die Ensemble speakers is het mooiste wat ik ooit gehoord heb.😃

Heel af en toe zie je ze nog wel eens op Marktplaats...2500 kosten ze nog wel na 30 jaar...En dan denk ik zal ik het doen🤔

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Sodejuu said:

Als ik het goed heb waren die buizenversterkers  in de set van Jitze niet zelf gebouwd. De voorversterker was een Dynaco en de eindversterker een Beard. Het kan goed zijn dat daar e.e.a aan verbouwd was, maar het waren consumenten produkten

 

Ik zou zelf wel eerder de voorkeur geven aan de BHC dan aan de Klipsch. Ik dwaal af. We hebben het over Joseph Audio. Die klinkt echt niet als een hoorn.

Excuus voor de afdwaling. Ik denk idd niet dat Carl dit soort speakers zoekt. Ik moest er even aan denken omdat ik recentelijk wat happy interviews las. (ach, ik zelf zou ik doorsparen voor een dikke ATC voor dit budget, maar die zijn willicht iets te zwaar voor een buizen amp)

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, carl said:

Op CD Louis Armstrong and Oscar Peterson, Hugh Masakela met Stimula, Eric Bibb met Bookers Guitar en Arabesque verzamel van Siltech. Die laatste ook nog op stream en Dead Can Dance  ook op stream. De laatste twee stonden op de harde schijf. 
 

Ik had een Meridian CD speler en die klonk toch behoorlijk analoog. Dat scherpe deden deze CD’s niet bij mij thuis. Overigens viel Eric Bibb wel mee wat scherpte betreft. Erg warm opgenomen. Fraaie muziek trouwens.

 

Oh ja geluid mag van mij best pittig zijn, maar scherpte moet niet benadrukt worden.

 

  • Louis Armstrong and Oscar Peterson. Niet scherp. De trompet "schettert en tettert"  lekker in je oren, zoals het hoort. 
  • Hugh Masakela met Stimula. Niet scherp. Wat een bak "herrie" zeg.  😕
  • Eric Bibb met Bookers Guitar . Niet scherp. Vriendelijk.
  •  Dead Can Dance. Niet scherp.  Soms denk ik, mooi, na een nummer of 6 wordt ik er ietwat depri van. 
  • Arabesque verzamel van Siltech.  Niet gevonden. 

 

Alle muziek via Spotify Premium 320Kbit Ogg Vorbis. Gemodificeerde van der Veen SE-10 met KT-120, Logitech Duet met Schiit modi multibit dac

 

Op deze manier testen.... wat test je eigenlijk?  

Het zegt  iets over de kwaliteit van de digitale bestanden, de apparatuur waarmee het gemaakt is en de apparatuur waarmee het afgespeeld wordt.

Digitaal mooi vloeiend en muzikaal laten klinken is écht lastig. Het klinkt al gauw "scherp" is eigen mijn ervaring.  Ook (of juist) met hele dure apparatuur.

 

Zelf zou ik wat mooie LP's meenemen, als vinyl het medium was waar ik naar luister.  Op deze manier testen hoor je m.i. niet wat Joseph Pulsar Graphene luidsprekers en andere merken kunnen. De meeste audio winkels hebben wel een fatsoenlijke draaitafel. Hooguit dat dan de resolutie dan wat meer of minder is dan met een eigen draaitafel.

 

Maar "scherpte' met vinyl?  🤔

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Hans van Liempd said:

Daar zitten Podszus Gorlich luidsprekers in. Die worden weer opnieuw gemaakt. Die zitten in bv Expoliniar luidsprekers. Dat klinkt ook erg goed.


Ga ik opzoeken Hans

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...