Jump to content

Goede internet zenders


carl
 Share

Recommended Posts

On 8/25/2020 at 4:50 PM, Tubejack said:

 

had gisteren zin en tijd en heb een 'link checker' geschreven om m'n stations database eens te controleren. De volledige directory van xiph geïntegreerd (er is een xml bestand van te downloaden), nu totaal zo'n 80000 stations ( = unieke url's ). De 'checker' is nog niet klaar met werken, maar oh wat een zooi.

 

van de 20000 xiph stations 'redirect' bijna de helft naar een andere 'url'. Alles wat de zelfde 'url' heeft na 'redirect' gooi ik er uit. Url is uniek, want er is maar een eindpunt per zender. Als er van xiph 10000 stations overblijven is het veel. Als er van de hele database 25000 - 30000 overblijven is het veel. Er zitten in de hele database ook veel stations die niet meer bestaan of die geen 'redirect' hebben ingesteld. De stations in de xiph directory lijken wel allemaal te bestaan of te verwijzen. Dat laatste gaat bij een aantal spelers mank door de manier van verwijzen.
een willekeurig voorbeeld:

 

oud: http://streaming211.radionomy.com:80/static-classic-hip-hop
Firefox en mijn speler kunnen de 'redirect' niet volgen, mijn script wel.

redirect : http://cast4.hoost.com.br:8270/autodj

 

Dan waar @Tubejack het over had, de 'bitrates'. Opvallend veel stations geven in hun 'headers' een andere 'bitrate' op dan ze daadwerkelijk bieden. Natuurlijk bieden ze minder. Geen statistiek van bij gehouden, bovendien duurt die check me te lang. Dan moet er meer gebeuren dan alleen 'headers' bekijken. Of de 'bitrates' in de tijd veranderen zal ik ook ooit eens uitvogelen, maar niet binnen afzienbare tijd.

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Seed7 said:

Dan waar @Tubejack het over had, de 'bitrates'. Opvallend veel stations geven in hun 'headers' een andere 'bitrate' op dan ze daadwerkelijk bieden. Natuurlijk bieden ze minder. Geen statistiek van bij gehouden, bovendien duurt die check me te lang. Dan moet er meer gebeuren dan alleen 'headers' bekijken. Of de 'bitrates' in de tijd veranderen zal ik ook ooit eens uitvogelen, maar niet binnen afzienbare tijd.

 

Dat gebeurt. Volgens mij wanneer een internet station meer populair wordt en en er meer connecties gemaakt worden.  Zo was Arrow Rock een maandje terug nog 256Kbit MP3 nu 192. Het het gratis programma VLC laat de gebruikte codec zien en de werkelijke bitrate. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...

"Sfliny Classic Rock"

 

Bitcompressie = 320Kbit/s

Dynamiek compressie = 0,   originele DR van source geen radio sound dus.

 

Geen typische audiofiele muziek maar classic rock met vinyl sound.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Vinyl_Fuchs said:

Radio Paradise blijft bij mij toch op 1 staan. Goeie (oude en nieuwe) muziek en van goede kwaliteit.

 

 

Ga ik ook even checken of ik die kan vinden via Volumio

 

Link to comment
Share on other sites

Ik luister via mijn Logitech Squeezebox heel veel naar Easy80, een zender uit New Zeeland.

 

Er komen op de Logitech zoveel zenders langs dat ik niet weet wat er lekker luistert, dus zo af en toe maar eens wat anders probeer.

Radio Paradise staat ook in mijn favorieten lijst maar soms afwisselen is wel lekker.

Link to comment
Share on other sites

Met het merendeel van de internetstations heb ik het zelfde als met ether radio. Het zijn bijna allemaal thema silo's geworden. 80's rock heb ik al in de 80's gehoord, bij wijze van spreken. Het is zoveel meer van het zelfde als je een station een week beluisterd.

 

Interessanter voor mij zijn losse "radio shows", bijvoorbeeld:

 

 

Een radio station met veel audio documentaires maar ook fraaie muziek programma's: https://player.resonancefm.com/

 

https://www.mixcloud.com/  Voor wie zelf eens iets wil doen. Er is ook veel te beluisteren.

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

Ik luister veel naar de Soul Show van Ferry Maat. Dé muziek waar ik mee ben opgegroeid en in die tijd het meeste mee had. Combinatie tussen soul, funk, disco. Allemaal mooi. Welke band doet dat trouwens nog: de funk op een basgitaar? Het is allemaal zó geproduceerd tegenwoordig. Mijn muzieksmaak is veranderd en vooral breder en heftiger geworden met metal muziek maar zo’n Soul Show voelt toch ergens als thuiskomen. 
 

@Tubejack de Soul Show zender bestaat vooral bij de gratie van de luisteraars die met cassettebandjes die show destijds opnamen en hun opnames beschikbaar hebben gesteld. Over de Beosound Level heb ik geen klachten over de kwaliteit van de uitzendingen. Er zijn zenders die echt veel slechter klinken. Ik heb nog steeds die Sony metal cassettebandjes van een concert van Earth Wind and Fire liggen waar ik naartoe ben geweest in 1988 en dat voor mij nog steeds geldt als hét concert. Daardoor twijfel ik nog steeds over het kopen van een goed deck. Maar de jarenlange twijfel is nog nooit omgezet in actie. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 4-1-2023 at 16:09, Mediator said:

Ik luister veel naar de Soul Show van Ferry Maat. Dé muziek waar ik mee ben opgegroeid en in die tijd het meeste mee had. Combinatie tussen soul, funk, disco. Allemaal mooi. Welke band doet dat trouwens nog: de funk op een basgitaar? Het is allemaal zó geproduceerd tegenwoordig. Mijn muzieksmaak is veranderd en vooral breder en heftiger geworden met metal muziek maar zo’n Soul Show voelt toch ergens als thuiskomen. 
 

@Tubejack de Soul Show zender bestaat vooral bij de gratie van de luisteraars die met cassettebandjes die show destijds opnamen en hun opnames beschikbaar hebben gesteld. Over de Beosound Level heb ik geen klachten over de kwaliteit van de uitzendingen. Er zijn zenders die echt veel slechter klinken. Ik heb nog steeds die Sony metal cassettebandjes van een concert van Earth Wind and Fire liggen waar ik naartoe ben geweest in 1988 en dat voor mij nog steeds geldt als hét concert. Daardoor twijfel ik nog steeds over het kopen van een goed deck. Maar de jarenlange twijfel is nog nooit omgezet in actie. 

Hoi Mediator,

Even een heel andere vraag: het concert van EWF in '88 was dat in Ahoy?, zo ja, waar kan ik het concert vinden? ben er ook geweest en vindt het een van de beste concerten ooit.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bozo said:

Hoi Mediator,

Even een heel andere vraag: het concert van EWF in '88 was dat in Ahoy?, zo ja, waar kan ik het concert vinden? ben er ook geweest en vindt het een van de beste concerten ooit.

Effe Googelen....:D:

 

https://www.concertarchives.org/bands/earth-wind-fire?year=1988

 

Link to comment
Share on other sites

On 22-3-2024 at 08:24, bozo said:

Hoi Mediator,

Even een heel andere vraag: het concert van EWF in '88 was dat in Ahoy?, zo ja, waar kan ik het concert vinden? ben er ook geweest en vindt het een van de beste concerten ooit.


In goede kwaliteit, erg lastig. Ik weet dat die banden jaren terug nog bij beeld en geluid lagen maar tegenwoordig kan ik ze in hun database niet meer vinden. Ik kreeg ze destijds helaas niet. Op Spotify staat ook een opname maar die is gewoon slecht. Eerlijk gezegd zijn mijn cassettebandjes beter dan elke kwaliteit die ik ben tegengekomen. Helaas heb ik geen cassettedeck meer. En ik weet ook niet hoe die opnames eraan toe zijn na zo lang. Gelukkig wel op goede metaltapes vastgelegd. Ik ben het eerste deel van de opname ook kwijtgeraakt in mijn scheiding. Helaas geen inlevende ex partner gehad. Misschien eens iemand zoeken met een goed cassettedeck. Wel mee eens dat dit een erg mooi concert was. Ook een enorme sfeer en mooie show met allerlei trucs. Natuurlijk de opkomst en verdwijnact, de drummer met zijn lichtgevende drumstokken waar die niet meer bij kon. 
 

EWF gaf toen twee concerten. Op 1 november en 2 november 1988. Alleen die laatste is opgenomen door TROS dancetracks. En beide concerten waren in Rotterdam Ahoy. 

Edited by Mediator
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...