Jump to content

Zelfbouw (o.a. draaitafel) zeer fraai DIY !!!!!


VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Voor de leden die weleens buurten op het HT-forum, wellicht niks nieuws maar voor anderen wil ik dit niet onthouden...

Zekere Reinout, zelfbouw fanaat maakt alles zelf en de fraaiste spullen en de DIY-ers ruilen onderling nog wel eens
en heeft hiermee een DIY-Platenspeler van 400kg

 

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175584.msg3337253#msg3337253

 

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175584.msg3337180#msg3337180

 

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43112.msg3373668#msg3373668

 

index.php?action=dlattach;topic=175584.0

Edited by VANZOMERENG
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Die zijn hier al eerder voorbijgekomen, ik dacht in het ''wat ik heb gelezen" draadje of zoiets. Ook daar was mijn commentaar: ''Erg hoog Acoustic-Signature gehalte''...

Link to comment
Share on other sites

Mooi of niet mooi  is wat anders, ik zou hem ook niet willen hebben maar als je leest, wat voor techniek etc.. er allemaal inzit.

Dan heb ik nog niet over zijn ander DIY-producten.

Non-plus-ultra en tot het uiterste gaan en streven naar absolute perfectie...  is gewoon topsport.

Gewoon knap gemaakt

 

Niettemin, zou ik zeggen mag het een onsje minder zijn 😃

 

 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, carl said:

Ik vind het echt over de Top. Die LS lijken me wel weer interessant.

Eensch!


Als je de middelen en mogelijkheden hebt, waarom bouw je dan in godsnaam een lucht gedempte tafel waarbij het zwaartepunt zo ver onder de oplegpunten ligt. Zie ik in de eerste foto  extra dempers op dat frame? Zonder die extra dampers slingert het geheel als de klepels van een klok, maakt niet uit bij welke frequentie. Als het is zoals ik het op de plaatjes zie en interpreteer, slecht concept. Wederom suboptimalisatie van een oplossing waar we nog een probleem voor moeten vinden.

 

En, als je dan zo'n lange arm gaat inzetten waarom dan een plateau met zo'n kleine diameter? Totaal gewicht / massa is irrelevant, de plaats van de massa telt. Maar vooral het basis concept. Vergelijk dit eens met de top Rega. Niet in absolute zin van materiaalgebruik, maar in concept en uitvoering. Het Rege concept klopt voor een heel groot deel, een geinverteerd lager is het puntje op de "i" maar heel heel erg lastig. Een "massa loopwerk" heeft niets met gewicht te maken, maar met de afwezigheid van vering. Zet zo'n Rega op een Vibraplane en je hebt een prachtig geheel.

 

Dit alles, nogmaals, gebaseerd op plaatjes en niet heel erg duidelijke verhaaltjes. En vooral, geheel los van de lol om zo iets, wat dan ook, zelf te maken.

Link to comment
Share on other sites

Frappant, als je weet wat die man doet, en dan dit soort commentaar.

 

ETF festival is dan voor hem een bekend feestje, en als hij daar dan een Gigantische versterker ruilt voor een draaitafel die dan bij hem thuis komt te staan, en na aanpassingen nu al op dit niveau zit, dan is een beetje geleuter over het zal wel niet goed genoeg zijn, echt een jaloerse reactie naar mijn idee.

 

Zie maar dat je het hem na doet.

Niet kopen maar echt een verbetering maken, is dan van een echte andere wereld.

\

 

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, thingman said:

 

Haha, heel grappig.

Ik zie vooral kleingeestigheid jegens zoveel authenticiteit.


Het is natuurlijk het typische voorbeeld van met een kanon op een mug schieten. Met een wandbeugel bereik je waarschijnlijk hetzelfde. Tenzij je wilt kunnen doorspelen tijdens een aardbeving. De authenticiteit zie ik dus met de beste wil van de wereld niet.Van een bepaald niveau platenspeler gaat het met name om de kwaliteit van de plaat.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Het was een poging om humoristisch aan te geven dat een product zo over de top kan zijn dat het niet meer functioneel is. Voetbalkantine humor zou Johan Derksen zeggen. Kennelijk niet aan iedereen besteed 😄

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Zo ver ik de projecten van Reinout ken zijn ze best wel over de top maar wel doelmatig.

En daar is het resultaat dan ook echt naar.

Deze tafel heb ik nog niet bij hem beluistert maar zijn vorige tafel was al van een heel hoog niveau en dit gaat dan nog weer een paar stappen verder.

De speakers zijn inderdaad interessant en is een ontwikkeling in samenwerking met pappa Pass.

Misschien geeft dit al aan op welk niveau Reinout werkt.

 

Link to comment
Share on other sites

Reinout heeft ook ooit een buizen verterker gemaakt van zo'n zendbuis. Volgens mij iemand die goed weet wat ie doet. Zelfde de trafo's maakte hij zelf, Echt een alleskunner.

 

Was een jaar of 12 terug te gast bij hem. Aardige behulpzame jongeman

 

 

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kappa7 said:

Zo ver ik de projecten van Reinout ken zijn ze best wel over de top maar wel doelmatig.

En daar is het resultaat dan ook echt naar.

Deze tafel heb ik nog niet bij hem beluistert maar zijn vorige tafel was al van een heel hoog niveau en dit gaat dan nog weer een paar stappen verder.

De speakers zijn inderdaad interessant en is een ontwikkeling in samenwerking met pappa Pass.

Misschien geeft dit al aan op welk niveau Reinout werkt.

 

 

Beter dan jou Acoustic Signature George?  Zet er maar eens jouw arm en element op.

 

Ik lees Seed graag over draaitafel ontwerpen. Hij zou wel eens een punt kunnen hebben over de juiste balans van een draaitafel en dat zie je hier bijvoorbeeld niet terug.

 

En als je nog eens iets over die Luidsprekers hebt - leuk hoor. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

Het was een poging om humoristisch aan te geven dat een product zo over de top kan zijn dat het niet meer functioneel is. Voetbalkantine humor zou Johan Derksen zeggen. Kennelijk niet aan iedereen besteed 😄

 

Nee, en je ziet zelfs wat ervan kan komen. Een k*tprogramma dreigt te verdwijnen, hoera!

Het laat eigenlijk de binnenkant van je eigen schedel zien en wat daar zoal omgaat.

Link to comment
Share on other sites

Als alle programma’s van de buis moesten waar ik niks in zie, bleef er weinig over 😀  Het is nu eenmaal een gegeven dat mensen heel anders in dingen staan. Wat de een leuk vindt, vind de ander verschrikkelijk. Ik hoef niet terug naar de jaren 50. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

 

Beter dan jou Acoustic Signature George?  Zet er maar eens jouw arm en element op.

 

Ik lees Seed graag over draaitafel ontwerpen. Hij zou wel eens een punt kunnen hebben over de juiste balans van een draaitafel en dat zie je hier bijvoorbeeld niet terug.

 

En als je nog eens iets over die Luidsprekers hebt - leuk hoor. 

Of het beter is dan mijn eigen tafel weet ik niet, heb hem niet een op een vergeleken maar het zal mij verbazen als mijn tafel beter is.

Dit is echt wel goed doordacht en zorgvuldig gemaakt.

Normaal kan ik me goed vinden in het commentaar van Seed7 maar nu even niet.

En hij geeft ook aan dat zijn commentaar op basis is van de Foto's

Je mist dan best wel een hoop info om goed commentaar te kunnen geven.

 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, kappa7 said:

Of het beter is dan mijn eigen tafel weet ik niet, heb hem niet een op een vergeleken maar het zal mij verbazen als mijn tafel beter is.

Dit is echt wel goed doordacht en zorgvuldig gemaakt.

Normaal kan ik me goed vinden in het commentaar van Seed7 maar nu even niet.

En hij geeft ook aan dat zijn commentaar op basis is van de Foto's

Je mist dan best wel een hoop info om goed commentaar te kunnen geven.

 


Ik heb die draaitafel op de High End gezien en ben toen doorgelopen vanuit de idee dat er interessanters te zien was.  Wat mijn punt is, dat je zo’n bouwwerk volgens mij eigenlijk niet nodig hebt om een zeer goed resultaat te bereiken. Wat mij betreft krijgt de kwaliteit van de huidige LP meer aandacht want daar zit het zwakke punt. Maar ja ik heb de draaitafel niet gehoord en dat wil ik gelijk toegeven. 

Link to comment
Share on other sites

Kijk dan komen we op smaak uit maar en vormen op bassis daarvan een oordeel over zonder de tafel beluisterd te hebben.

Een dergelijke tafel bouw je om het laatste beetje uit de groef te halen en of dat ook anders kan vastwel maar of dat dan veel compacter is dat waag ik te betwijfelen. 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...