Jump to content

Moonriver


Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Duck-Twacy said:

Okay, voor nog geen 800 euri koop je een MF M2si. Doet (vermoedelijk) nauwelijks onder voor de Schiit (alleen niets gebalanceerd)

https://www.i-fidelity.net/testberichte/hifi/musical-fidelity-m2si-m2scd/test.html

wie biedt er minder? 🤪

 

Ook niet verkeerd, maar daar ging het niet om.  

Beide versterkers, Moon-river en Ragnarok-2 zijn deels modulair van opzet.

Die Schiit lijkt me een vele malen betere deal, heeft ook gebalanceerde ingangen en een A/B voor de helft van het geld. 🙋🏻‍♂️

 

Reviews https://www.schiit.com/products/ragnarok-1

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Mij viel op het retro uiterlijk (wat ik een verademing vind in een tijdperk van touchscreens en app control). Maar ook een IC amp (chip amp). Als je niet veel vermogen nodig hebt, kan dat voordelen hebben??

Zo niet. voor 3000 euro prijsrange koop ik liever een Hegel H190 (3500) of Rega Elicit-R (2300)

 

De Schiitt is zeker fraai (betere voeding dan de MF lijkt me)

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Vind het veel geld voor het gebodene Duck. Natuurlijk ben ik niet onbevooroordeeld. Ik gebruik al een tijd 4 Schiit kastjes.

Een chip-amp lijkt me qua onderhoud en reparatie nadelig. Met losse transistoren is dat makkelijker.  

 

Natuurlijk krijg je dan opmerkingen als : "eerst luisteren" Dat kan niet altijd. Dan kijk en vergelijk ik met andere modellen/merken naar mogelijkheden en prijs/kwaliteit en neem gewoon de gok. Tot nu toe ben ik met Schiit nog nooit teleurgesteld. Uitmuntend voor het geld. 

Iedereen kan andere criteria hebben. Wat het uiterlijk betreft, snap ik dat niet iedereen het mooi vind.  🙋🏻‍♂️     

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Schiit doet niet zo heel veel anders als b.v. de Engels cottage audio industrie al jaren doet. Beproefde concepten goed en goedkoop implementeren, ze trekken het net iets verder door (zie innovatie discussie). Heel veel SMD. Goedkoop te produceren. Simpele vormgeving. Sorry, de enige "winst" die ik zie is prijs. Kwaliteit over een lang tijdsbestek is afwachten. En @Tubejack dat je een paar van die kastjes in huis hebt was wel doorgekomen/bekend hoor.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Seed7 said:

Schiit doet niet zo heel veel anders als b.v. de Engels cottage audio industrie al jaren doet. Beproefde concepten goed en goedkoop implementeren, ze trekken het net iets verder door (zie innovatie discussie). Heel veel SMD. Goedkoop te produceren. Simpele vormgeving. Sorry, de enige "winst" die ik zie is prijs. Kwaliteit over een lang tijdsbestek is afwachten. En @Tubejack dat je een paar van die kastjes in huis hebt was wel doorgekomen/bekend hoor.

 

Ik ben van mening dat je er behoorlijk naast zit. Veel eigen ontwerpen. Kijk b.v. naar hun multibit dac's. De gebruikte onderdelen die ik tot nu toe gezien heb zijn van behoorlijke kwaliteit. 🙋🏻‍♂️

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, kappa7 said:

Maar daar mee is het niet iets vernieuwends alleen goed bij elkaar geharkt en voor niet veel geld in een kastje gestopt.

 

Nou ik vind onderdelen gebruiken, die normaal bedoelt zijn in medische of militaire doelen, of een eigen USB interface verzinnen echt wel vernieuwend. Wat ik ook leuk vind zijn de hybride oplossingen zoals bij mijn hoofd telefoonversterker.  Ik heb me nog niet echt in de versterkers verdiept, maar daar zijn meerdere mensen overeen, dat die toch wel erg goed zijn. Wat ik knap vind dat je voor $99 een goed klinkende dac kunt maken met een AKM4390.  Maar het mooiste vind ik, dat ze minder geheimzinnig doen. De printen zijn open en bloot te zien. En elk product is vergezeld met een professioneel AP meetrapport. Verder is het gewoon made in de USA. Niks lage loonlanden. Dan het gebruik van SMD onderdelen.  Eerlijk ik vond dat maar niks. In mijn squeezebox zitten die dingen ook. Dat gaat ook al een jaar of 10 mee.  Zo heeft iedereen wat, of niet, met een merk.  

 

Filmpje

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Seed7 said:


Niet om Shiit of welke dac bouwer dan ook, maar in het algemeen. Als je ziet wat de ontwikkelaars bij zo'n chip wordt meegegeven(pg27), dan vraag ik me af, wat kun je er nog aan "verkloten".

 

Grappig, dat is ook wat Mike en Jason zeggen.  Het is bijna een standaard blokken doos. Kennelijk is er een markt voor, naast hun eigen multibit ontwerpen.  Voor de liefhebber https://www.head-fi.org/threads/schiit-happened-the-story-of-the-worlds-most-improbable-start-up.701900/

Link to comment
Share on other sites

Leuk artikel, Een basis model 47labs heb ik ooit fantastisch horen klinken op een setje von Schweiker VR4 gen III (die waren met 7000 euro pp nog enigzins bereikbaar)

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Klopt, er is al wel aardig wat afgefrobelt met die LM3668, hier staat een versterker op basis ven een dubbele maar dat heet dan LM4780. Ook ontwikkelt op zelfbouwaudio, net als deze hieronder op basis van diezelfde LM3668chip.

 

 

file.php?id=159783&mode=view

 

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

On 7/22/2020 at 3:20 AM, Duck-Twacy said:

Leuk artikel, Een basis model 47labs heb ik ooit fantastisch horen klinken op een setje von Schweiker VR4 gen III (die waren met 7000 euro pp nog enigzins bereikbaar)

 

Ja, ik heb een tijdje een 47labs als demo thuis gehad (Gaincard). Met zo'n ronde voedingseenheid. Klinkt echt waanzinnig, alleen als je er een beetje dikke kabel aanhangt wordt het wel erg lastig. Het is zo klein en licht, dat werkt dan niet meer. Was de voornaamste reden om hem niet te kopen. Maar interessant om nog eens zelf na te bouwen.. Wie weet...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...