Jump to content

Phonotrap voor TD 320


carl
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, carl said:

Als ik nu een  Benz phonotrap koop dan heb ik er een phonotrap voor MC bij. En of die beter klinkt dan mijn Pass Kloon dat waag ik te betwijfelen. 

 

Ik vind dat Arden een goed advies geeft een Benz moet hoogohmig afgesloten worden zonder step-up. Ook al koop je hem niet, probeer hem tenminste. Verder vind ik als buizenliefhebber, buizen ook niet altijd zaligmakend, écht goede zijn zeldzaam. Je zit altijd met de ruis.    

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

En daar heb je wel een punt - excuses Marco.

 

Voor Jack. Ik ben een hele tijd bezig geweest om de combi Benz Ruby en Phonotrap te vervolmaken. Mede op jouw advies heeft Roger een speciale instelling op de Pass Kloon gemaakt voor het Benz element. Wat mij betreft is dit perfect.  Wat ik nu zoek is een phonotrap voor de TD 320 met MM element. Die Audion heeft wel een goede kans gezien de ervaringen van Cock en Ove, maar ik ga hem toch eerst thuis beluisteren. Daarnaast heeft Cock me van het weekend uitgebreid uitgelegd (college gegeven) dat met een trafo erbij met een Audion buizen ook goede resultaten zijn te behalen met een Benz element. Hij laat zich bij een trafo niet zo leiden door impedanties. Dat ga ik dus zeker nog een keer uitproberen indien ik hem koop al was het puur uit nieuwsgierigheid. Blijft dat ik de Audion een kanshebber is voor de TD 320.
 

 

 

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members
20 minutes ago, Ivan10 said:

Jullie hebben het begrijp ik met name over een Ikeda element gehad begrijp ik van Cock.

 

Yep, dat had ik ook van hem begrepen, en dan werkt die Silk idd fantastisch. Ik heb hier ook zo'n ding liggen, en nogmaals, met laagohmige -vooral- Japanse elementen een no brainer. Met vdH werkt het niet meer als middelmatig, bij Benz verwacht ik exact hetzelfde. Dus voor dat je iemand iets in de mond legt...

Link to comment
Share on other sites

Dat probeer ik niet te doen hoor Marco. Overigens vind ik die Ikeda van Cock wel erg fraai klinken. Toevallig zat ik er gisteren nog naar te kijken op jouw site. Het is jammer dat ik geen tweede arm(wand) voor de Graham 2.2 heb want dan was ik zeker geinteresseerd geweest. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members

En toch he...

 

Die Pass clone heb je, daar kun je, zoals je zelf aangeeft, vele kanten mee op. Voor je je nou weer allerlei toeren op de hals gaat halen, inclusief de vele te openen draadjes die nergens toe leiden, leen nou een keer ergens zo'n Lukaschek (er liggen er nog 2 bij Rhapsody), sluit die op je Benz element aan, en gebruik de Pass clone voor je MM draaitafel. Ik weet bijna zeker dat je je met die Lukaschek nog een hoedje schrikt. Sodejuu kan er nog een rete-mooie voeding voor bouwen, hoe moeilijk kan het nu helemaal zijn?

 

Daarbij is het echt niet zo dat die Lukaschek alleen maar voor Benz elementen zijn gebouwd, ook vdH elementen doen het er fantastisch op, en zo zijn er nog wel meer.

 

Oh, en voor je Pass clone, geen idee of Sodejuu dat al had ingebouwd, maar als je die nu voor MM zou gebruiken, zorg dan dat je ook een 56 kOhm, of liever nog hoger, 100 of 200 kOhm aansluiting hebt. Liefst schakelbaar. Die 47 kOhm is gewoon een standaard gekozen waarde, waarom denk je dat er vroeger wel van die keuze's van 100 tot zelf 1.000 kOhm ingangen waren? Dat klinkt dus vaak gewoon veel beter. Wat de markt als een standaard ziet, wil nog niet zeggen dat dat ook gelijk Walhalla betekend!

 

En wil je ooit naar een Ikeda, dan zul je idd met een SUT aan de gang moeten. Kan ook gewoon met je Pass clone gecombineerd, die Silk kost geen reet, dus wederom: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

 

Als laatste nog even in de zuinige Hollander modus (ben je vast ook gevoelig voor gezien je ''overpriced'' draadje elders), ik denk dat de Lukaschek tevens de goedkoopste beste optie voor je is...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Arden said:

Als laatste nog even in de zuinige Hollander modus (ben je vast ook gevoelig voor gezien je ''overpriced'' draadje elders), ik denk dat de Lukaschek tevens de goedkoopste beste optie voor je is...


Ik waardeer je volhoudendheid Marco. Bovendien heb je meer gehoord dan ik. Dus ik ga na de vakantie maar eens een demo model bij Rhapsody proberen te lenen.  

Dat overpriced heeft verder niets met zuinigheid te maken. Ik kom uit een familie die graag zaken doet (en ik heb daar ook wel een beetje last van). Aan de andere kant vind ik dat mensen wel weer recht op “ waar voor hun geld” hebben. Dit soort dingen mag voor mij bekend gemaakt worden.
 

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members
2 hours ago, carl said:

Dat overpriced heeft verder niets met zuinigheid te maken. Ik kom uit een familie die graag zaken doet (en ik heb daar ook wel een beetje last van). Aan de andere kant vind ik dat mensen wel weer recht op “ waar voor hun geld” hebben. Dit soort dingen mag voor mij bekend gemaakt worden.

 

Ben ik gedeeltelijk met je eens. Echter, er is een segment in het leven geroepen voor een  doelgroep die alleen maar spullen willen kopen die of een ander niet kan betalen, of die het gewoon totaal niet interesseert wat het kost (en dan heb ik het niet meer alleen over audio). Moeten we daar wat van vinden? Denk het niet, dat is dan weer hun goed recht.

 

Daarbij moet ik je zeggen, en ik opereer soms ook in dat (audio)segment, het is ook gewoon wel eens prettig dat er mensen zijn die simpelweg niet willen weten wat iets kost, die geven een blanco cheque en zeggen ''organiseer het maar!''

Heeft trouwens nog een ander voordeel, als fabrikanten voor dergelijke klanten zich echt een keer kunnen uitleven, doen ze ook ontdekkingen op die je later in veel betaalbaarder producten terug vind. Dat noem ik dan ''win-win''

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Arden said:

 Voor je je nou weer allerlei toeren op de hals gaat halen, inclusief de vele te openen draadjes die nergens toe leiden, leen nou een keer ergens zo'n Lukaschek (er liggen er nog 2 bij Rhapsody), sluit die op je Benz element aan, en gebruik de Pass clone voor je MM draaitafel. Ik weet bijna zeker dat je je met die Lukaschek nog een hoedje schrikt. Sodejuu kan er nog een rete-mooie voeding voor bouwen, hoe moeilijk kan het nu helemaal zijn?

 

 

Ik heb mijn Lukaschek momenteel niet in gebruik, die mag je wel een keer lenen, Carl. En met Sodeju voeding. 

Edited by marc
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Arden said:

 

Daarbij moet ik je zeggen, en ik opereer soms ook in dat (audio)segment, het is ook gewoon wel eens prettig dat er mensen zijn die simpelweg niet willen weten wat iets kost, die geven een blanco cheque en zeggen ''organiseer het maar!''

 


Ik heb toch wel kennissen voor wie dergelijk geld geen probleem is. Toch zijn die voorzichtig met hun geld en kopen liever een schilderij. En je weet toch wel dat je contante transacties boven de 10.000 euro aan de fiscus moet melden 😎  Maar ja drie transactie van 9000 gelukkig weer niet. Maar ik gun je dergelijke klanten van harte hoor. Ik denk dat de mensen op het forum wat voorzichtiger kopers zijn.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, marc said:

 

Ik heb mijn Lukaschek momenteel niet in gebruik, die mag je wel een keer lenen, Carl. En met Sodeju voeding. 


Dat gaan we na mijn vakantie regelen Marc. We kennen elkaar toch van de audioclub Limburg.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:


Dat gaan we na mijn vakantie regelen Marc. We kennen elkaar toch van de audioclub Limburg.

Ik denk dat dit een andere Marc is dan jij bedoeld, Charles. Ik heb in totaal 3 van die voedingen voor de Lukaschek gebouwd. Eentje voor Marco, en de andere twee voor andere leden hier, maar geen voor de Marc die jij in gedachten hebt. Deze Marc is geen lid van Audioclub Limburg :rolleyes:

 

Link to comment
Share on other sites

Ik begin nieuwsgierig te worden 😮  In ieder geval woon ik Nijmegen Marc. 
 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die Benz want ik heb toen die Pass Kloon van George in mijn huiskamer gehoord en die was minstens zo goed als al die trappen die ik eerder in die ruimte heb gehoord. Die van Roger versloeg op zolder zowel mijn Whest als een - top of the pop- Audia Flight. Zowel Roger, een vaste luistervriend en ik hebben dat zonder discussie geconstateerd.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik woon vlakbij Carl: Arnhem    

 

En ben sinds het ophalen van mijn Benz voeding bij Sodeju niet meer in Limburg geweest 🙃 😉. Nee, kom er graag hoor!

 

Om  er ook nog maar eentje uit de oude doos te halen, ik was destijds nummer 2 met een verbeterde voeding. Alweer 14 jaar geleden...

 

 

 

Edited by marc
Link to comment
Share on other sites

Mijn zoon is een groot muziekliefhebber en speelt ook zelf. Omdat hij vinyl ook erg leuk vindt heb ik voor een Thorens gezorgd en toen dat niet klonk zoals het moest hem mijn Whest geleend. Goed excuus om zelf iets anders te kopen.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, marc said:

Ik woon vlakbij Carl: Arnhem    

En ben sinds het ophalen van mijn Benz voeding bij Sodeju niet meer in Limburg geweest 🙃 😉. Nee, kom er graag hoor!

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Roger is volgens mij een oude Cyrus versterker aan het opknappen. Volgens mij vond hij het best goed. Zelf ken ik het merk nauwelijks helaas 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...