Jump to content

Advies gevraagd over amplifier & stereoset


M_KrautrockFan
 Share

Recommended Posts

Hallo beste forumgangers,

 

Zelf ben ik op zoek naar een goede versterker en stereo voor de platenspeler die ik heb ontvangen, een Thorens TD 170-1.

 

Op de platenspeler zullen we voornamelijk rock en jazz-rock (Nosferatu 1972, Of Books and Dreams, 70s, etc.) afspelen, en aan het geheel van amplifier + stereo willen we niet te veel (zeker minder dan 2000, liefst minder dan 1500) kwijt zijn.

 

Zouden jullie op basis hiervan combinaties van versterker + stereo kunnen aanraden?

 

Heel erg bedankt,

Mark

Link to comment
Share on other sites

Kijk naar een geintergreerde versterker met phono ingang (b.v. een NAD C 316BEE V2, Marantz PM6006, Onkyo A-9010) dan heb je nog 1000,- over voor een paar luidsprekers.

Maar, wat zoek je. Grote staande speakers, of juist kleintjes op de boekenplank? Voor een vloerstaander b.v. de Wharfedale Diamond 11.5

 

Keus te over

Link to comment
Share on other sites

Ik heb binnenkort een Marantz PM KI Pearl Lite beschikbaar. (zwart) is incl. Phono-ingang

Google maar ff of dit wat voor je is.
 

Deze is intensief gebruikt en op dit ogenblik kapot maar is ter reparatie aangeboden bij HC te Venray en wordt helemaal nagekeken, gerepareerd en schoongemaakt.

Ik verwacht deze (afhankelijk wat de reparatie kost) voor minder dan 250 euro weg te kunnen doen.
Koop hier leuke mooie slanke zuiltjes bij met een redelijk rendement, tip Acoustics Energie AE309 (Ik weet wel een adresje die deze voor < 1.000 euro nieuw kan leveren)

Blijf je ruim binnen je budget en ik weet dat dit voor dit geld zeer fraai klinkt.

Link to comment
Share on other sites

Rega Elex-R circa 1299

https://audiofi.net/2014/09/rega-elex-r-the-hidden-gem/

https://www.whathifi.com/rega/elex-r/review

Let wel, dit is een ouderwetse amp, geen dac, geen streaming, zelfs geen koptelefoon aansluiting.

 

 

 

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

$_86.JPGOnkyo Integra set
Dit is een Onkyo Integra A8800 versterker, tuner T-4120 en cd-speler (model onleesbaar) voor slechts 245 euro voor de drie. Verkoper zit hier bij mij in Hasselt (Belgisch Limburg).
Ja, er zijn wat mankementjes maar dit is een superlage budgetprijs voor wat in feite wel degelijk high-end materiaal is. Die A8800 heb ik zelf: die gooit 2x430W in 2 Ohm naar buiten!

 

Quadral-Vulkan-MK-V-Standlautsprecher.jp

https://link.marktplaats.nl/m1557493078

En dit zijn Quadral Vulkan V transmisselijnluidsprekers met ribbon tweeter en ribbon midrange. Voor 950 euro ook een buitenkansje qua prijs. De verkoper zit in Leiden en je neemt best een vriend mee en een stationwagen of busje want de luidsprekers wegen 85 kg per stuk en het zijn geen kleine jongens. Deze verkoper zit in Leiden.

 

Ik weet niet waar je woont, maar voor dit soort prijzen zou ik zelf honderden kilometers heen en weer rijden!

Edited by Bloom
Link to comment
Share on other sites

Bloom....   fraai voorstel en mooie set + speakers

M.b.t. deze speakers, wat best wel flinke kanjers zijn, moet de koper zich wel bewust zijn van ... of dit wel past in zijn luisterruimte?

Ik hoef jou niet te vertellen, dat je voor deze speakers een redelijke grote luisterruimte moet hebben om deze vrij op te kunnen stellen.

Link to comment
Share on other sites

Tja, als TS zo goed als geen informatie geeft...

Mijn eigen luisterruimte is zo'n 24 m² en ik zou ze probleemloos kunnen opstellen op de plaats waar nu mijn elektrostaten staan,.

Link to comment
Share on other sites

Hallo, dank voor de adviezen. Na wat gesoebat aan het thuisfront zijn we tot de slotsom gekomen dat de boxen liefst wat kleiner zijn, ze zouden bijvoorbeeld op een boekenplank geplaatst moeten kunnen worden. Komen er wat merken, of soorten, boxen in jullie op die niet zodanig groot en duur zijn?

 

Dank voor de enthousiaste reacties zover!

Link to comment
Share on other sites

Dat zijn toch wel forse LS Hans. Daarbij moet je ze vrij opstellen zoals alle LS. Daar moet topicstarter nog even overleg met het thuisfront over hebben.

Link to comment
Share on other sites

Hehehe...Grappige jongens die High-enders😃

 

Kijk eens bij B&W, Kef, Dynaudio of Blumenhofer. Allemaal prima spul om iets leuks mee te doen.

Of ga gewoon eens luisteren bij de betere audiowinkel om een idee op te doen.

Link to comment
Share on other sites

Boekenplank luidsprekers lijkt mij heel verstandig. Ik vermoed dat ts & ega niet gecharmeerd zullen zijn van prominent aanwezige vloerstaanders.

Bij luidsprekers die in een boekenkast moeten passen is het essentieel dat er geen baspoort aan de achterzijde zit. Bij voorkeur een gesloten kast of desnoods een baspoort aan de voorzijde. Het is de moeite waard om veel tijd en wat meer geld te besteden aan geschikte luidsprekers (nieuw of tweedehands). Versterkers zijn er vooral tweedehands te kust en te keur voor betrekkelijk weinig geld en een eventuele CD-speler hoeft nog geen 100€ te kosten.

Voor de 'Krautrock' sessies is dan een koptelefoon een mogelijke oplossing al is dan voorzichtigheid geboden. Oren zijn bijna net zo kostbaar als ogen.

Link to comment
Share on other sites

Yamaha A-S801. Die heeft -denk ik-  alle aansluitingen, die je ooit zou willen hebben.  Zowel analoog als digitaal. Luidsprekers b.v. Wharfedale Diamond 11.2 Eventueel aangevuld met een sub-woofer 🙋🏻‍♂️

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat je met dat geld heel aardige gebruikte apparatuur kunt kopen,al dan niet gereviseerd.
Met een nieuwe Yamaha  of Luxman versterker zit je goed koop daarbij een setje Elipson 1401met extra spreekspoel voor het laag dan heb je geen subwoofer nodig.
Dat is mijn eigen ervaring.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...