Jump to content

TD145MK II


ReesV
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik ben net in het blije bezit van een mooie gereviseerde TD 145 MK II.

Mooie draaitafel en erg mee in mijn nopjes. Echter een probleempje, op 33 toeren draait hij prima maar op 45 veel te langzaam.

Na wat lezen her en der, de poulie en de schijf met alcohol gereinigd, de snaar eveneens en iets aan de azimuth bijgesteld en hij liep goed.

m

Maar helaas van korte duur..

Tweede probleem de afslag werkt niet bij alle platen. Nu lees ik dat dit vaker voorkomt en met de uitloopgroef te maken heeft??

Lijkt mij toch dat hij af moet slaan als hij als semi automaat verkocht werd.

 

Iemand die me wat tips kan geven? Ik zou jullie erg dankbaar zijn.

 

alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Ha Roofs,

dank je, ik hoor geen tikken, het lijkt wel iets luider als hij start op 45 toeren.

Maar dat is alleen bij het opstarten en niet op 33 toeren.

De draaitafel is altijd goed geserviced, maar olie en lager heb ik niet nagekeken

Link to comment
Share on other sites

Dat 45 toeren probleem komt veel voor en de oplossing is een nieuwe originele snaar.

De in de handel zijnde niet originele snaren wijken iets af qua maat en werken niet goed.

ook een originele snaar kan overigens al snel last krijgen van dit probleem meestal na een jaar al.

 

Thorens en 45 rpm is niet echt iets wat lekker werkt.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Kappa.

De snaar is in ieder geval origineel en, volgens de verkoper, nog niet oud dus dat zou de oorzaak niet mogen zijn.

 

Iemand een idee over de afslag? Bekend probleem dat hij niet bij iedere plaat afslaat?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...