Jump to content

kontak contactreiniger


carl
 Share

Recommended Posts

Ik kocht bij de Hifi winkel altijd Kontak. Dat was een contactreiniger inclusief beschermer in een. Vorige week is het flesje bijna opgegaan. Waar zou je dat spul kunnen krijgen.  Ik kan het nog niet vinden op internet. Ik heb verder geen spuitbus, maar een flesje met borsteltje.
 

Wat zijn verder goede alternatieven voor dat spul.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Ik kocht bij de Hifi winkel altijd Kontak. Dat was een contactreiniger inclusief beschermer in een. Vorige week is het flesje bijna opgegaan. Waar zou je dat spul kunnen krijgen.  Ik kan het nog niet vinden op internet. Ik heb verder geen spuitbus, maar een flesje met borsteltje.
 

Wat zijn verder goede alternatieven voor dat spul.

 

Die kwam al eens eerder voorbij.

Ik ken Kontak en ik ken alcohol van Kruidvat. Voor zover ik kan beoordelen is er geen verschil in uitwerking tussen  de twee producten.

Het prijsverschil is evenwel aanzienlijk.

Link to comment
Share on other sites

Ik dacht dat er toevoegingen bijzaten. In ieder geval heb ik het vorige week eerst met alcohol gedaan en daarna met Kontak. Dus op zijn hoogst dubbel schoongemaakt. Hoe doe jij dat schoonmaken Onno?

 

Ik kwam overigens wel via Google bij Kontak chemie met heel veel spuitbussen voor diverse toepassingen, maar niet bij dit flesje. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

On 6/17/2020 at 6:29 PM, carl said:

Wat zijn verder goede alternatieven voor dat spul.

Deoxit D100L + Deoxit Gold G5L. Ik ken geen betere. Eerst schoonmaken met D100L en dan nabehandelen met G5L. 't Is niet goedkoop, maar als je van elk de 25ml flesjes neemt, heb je een nagenoeg levenslange voorraad. 

 

Kontak60 van Kontak Chemie is een electrocleaner met smeermiddel. Ik loop er altijd met een boog omheen, want het spul is agressief en kan contacten slopen. I.p.v Kontak60 gebruik ik PRF 7-78 en spoel na met IPA.

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sodejuu said:

...... heb je een nagenoeg levenslange voorraad. 


ik heb nogal wat plannen hoor 🤠

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Sodejuu said:

Deoxit D100L + Deoxit Gold G5L. Ik ken geen betere. Eerst schoonmaken met D100L en dan nabehandelen met G5L. 't Is niet goedkoop, maar als je van elk de 25ml flesjes neemt, heb je een nagenoeg levenslange voorraad. 

top spul, gebruik ook ik al jaren.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, kappa7 said:

Gewoon een keer los halen en weer aansluiten.

Een goed sluitende connector zal dan weer prima contact maken.

 

Dat is bij die Bullit pluggen dan weer een iets minder idee. Ik heb een paar aansluitingen die zo vernield zijn. Het goud is er vanaf gekrast.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, carl said:

Toen ik Bullit pluggen van mijn toenmalige Lehman afhaalde beschadigde ik mijn print.  

 

Hihihi, ja, ze zijn best wel "vasthoudend" hé.... O nee, is níet leuk trouwens, dat van die print.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Hans van Liempd said:

 

Dat is bij die Bullit pluggen dan weer een iets minder idee. Ik heb een paar aansluitingen die zo vernield zijn. Het goud is er vanaf gekrast.

Tja dat kan natuurlijk maar zijn bulit pluggen dan bedoeld voor eenmalig gebruik?

Een keer vast en noooooit meer los?

Lijkt me een erg slechte plug dan.

 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, kappa7 said:

Tja dat kan natuurlijk maar zijn bulit pluggen dan bedoeld voor eenmalig gebruik?

Een keer vast en noooooit meer los?

Lijkt me een erg slechte plug dan.

 

 

Welnee, er is gewoon sprake van ondeskundig gebruik.

Draaiend eraf. Nothing on the hand...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, thingman said:

 

Welnee, er is gewoon sprake van ondeskundig gebruik.

Draaiend eraf. Nothing on the hand...


Dat hadden ze me helaas niet verteld Toine.

Link to comment
Share on other sites

On 6/20/2020 at 9:11 PM, thingman said:

 

Welnee, er is gewoon sprake van ondeskundig gebruik.

Draaiend eraf. Nothing on the hand...

 

Volgens mij het je dan met dat scherpe "pinneke" een knappen kras op je aansluiting. Ik vind die plastic rommel met spijkertjes helemaal niks. Beter pluggen die je vast (en dus ook weer los)  kunt schroeven gebruiken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...