Jump to content

Luisterbezoek RenéN bij Cock deel 10....


René N.
 Share

Recommended Posts

3 minutes ago, Roots said:

Die van mij waren 3.5 meter en hadden een inductie van 700mH😲

Heel eerlijk, zegt mij niks.

Wat zou dat zijn bij een Audioquest slip 14/4 ?

Getallen zijn mooi, maar ik moet het toch horen.

Ik hoop eigenlijk niet dat je gelijk krijgt 😊.

De verkoper stuurde me net een mail, de Ocos is vandaag met DHL verstuurd. 

 

Ik meld me wel weer na mijn eerste indrukken van de kabel.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Roots said:

Ach het kan een match zijn🙂 Wie niet waagt wie niet wint.

 

Leuk experiment zou zijn de zelfde draad gebruiken waar je UGT's van gewikkeld is. En dan de aders een stuk uit elkaar laten liggen.

Wie weet,

Dit is fase 1. Bij niet bevallen heb ik inmiddels al een gegadigde. 

Dan naar vervolgd, Purecable of Sonore of....

Bij Cock klonk de Ocos, ja daar speelde hij toen mee, erg geweldig. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Buell said:

Wie weet,

Dit is fase 1. Bij niet bevallen heb ik inmiddels al een gegadigde. 

Dan naar vervolgd, Purecable of Sonore of....

Bij Cock klonk de Ocos, ja daar speelde hij toen mee, erg geweldig. 

Ja, als je dat ook thuis wilt horen, zul je exact dezelfde configuratie moeten hebben als Cock met dezelfde akoestische omgeving anders is en blijft het appels en peren vergelijken.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Buell said:

Heel eerlijk, zegt mij niks.

Wat zou dat zijn bij een Audioquest slip 14/4 ?

Getallen zijn mooi, maar ik moet het toch horen.

Ik hoop eigenlijk niet dat je gelijk krijgt 😊.

De verkoper stuurde me net een mail, de Ocos is vandaag met DHL verstuurd. 

 

Ik meld me wel weer na mijn eerste indrukken van de kabel.

Wat mis je met de Audioquest ls-kabel?

Link to comment
Share on other sites

Kabels met een "wereld van verschil", deugen niet. Het is meestal dat snufje zout of peper om de boel op smaak te brengen. Wanneer het goed is tenminste. Vaak worden kabels gebruikt, om de ene fout met de andere te compenseren. Matchen wordt dat ook wel genoemd.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, SMarcel said:

Ja, als je dat ook thuis wilt horen, zul je exact dezelfde configuratie moeten hebben als Cock met dezelfde akoestische omgeving anders is en blijft het appels en peren vergelijken.

De set van Cock heeft al in diverse ruimtes gespeeld, altijd top.

 

Een topset presteert ook in mindere akoestiek nog steeds bovengemiddeld. 

 

Daarbij gaat.het om wat matched.

Cock  weet wat ik aan spullen heb en de filosofie van de kabel die stabiel is  rond de 7 Ohm spreekt mij ook aan. 

 

Als iemand zoals Cock Ocos als tip geeft,  iemand die al zijn hele leven in de audio zit en ook nog eens de beste set heeft ooit gehoord, dan neem ik het advies voor Ocos serieus.

 

Wat men hier ook roept, Cock zijn visie en set zijn subliem te noemen. Sonore is vaak best of the show geweest.

 

De uitleg van thermokoppel werking, en het vergelijk met Audioquest maakt het nog duidelijker. 

 

Maar.voor mij is er maar 1 waarheid,...hoe ga ik het ervaren, mooi of niet mooi. En dat gaan we meemaken.

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, audiovorden said:

Wat mis je met de Audioquest ls-kabel?

Toch lucht, stukje ruimte info  (microdetails). 

 

Maar voor het geld een hele goede kabel.maar ik heb betere gehad en ook de vergulde doet het op de meeste fronten beter. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Hans van Liempd said:

Kabels met een "wereld van verschil", deugen niet. Het is meestal dat snufje zout of peper om de boel op smaak te brengen. Wanneer het goed is tenminste. Vaak worden kabels gebruikt, om de ene fout met de andere te compenseren. Matchen wordt dat ook wel genoemd.

Daarom ook Ocos,  die is heel neutraal en eerlijk. Sterker nog waarschijnlijk ga ik minder laag horen.

Maar wel beter en eerlijker.

 

Maar uiteindelijk hebben de Harmonizers bij mij een zwak punt bloot gelegd, maar al moet het zo blijven als nu met de Audioquest dan is het nog steeds een hele klap beter dan zonder de Harmonizers en met de vergulde koperen LS kabel. 

 

Het is nu zoeken naar het hoogst haalbare met Harmonizers, binnen een normaal budget. 

Dus geen duizenden euro's aan kabels, maar een paar honderd heb ik wel over om nog een stap te kunnen maken. Al vind ik het nu al super sinds deze sukkel op 4 Ohm speelt 😊🎶.

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Buell said:

Dus geen duizenden euro's aan kabels, maar een paar honderd heb ik wel over om nog een stap te kunnen maken. .

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/kabels/m1574174675-array-geode-speakerkabel-2-x-2-25.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Hans van Liempd said:

Veels te kort, ik heb minimaal 6,5meter nodig. 

Maar wel mooi spul, net gegoogled.  Ook een kabel met een goede visie 

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Buell said:

Veels te kort, ik heb minimaal 6,5meter nodig. 

Das niet best. Lange luidsprekerkabels maken meer kapot dan je lief is.

Beter lange interlinks en eindversterkers dicht bij de luidsprekers. Maar dan heb je wél monoblokken nodig.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben indertijd ook bij Jerry geweest en met zijn bizarre inrichting van de luisterkamer klonk het extreem goed/livelike bij hem. De eindversterker was een Quad 306 (!) en de Elipsons 1401 staan nu bij Groovy. Ik denk wel dat je bij Cock niet vlug last krijgt van luistermoeheid. Bij Jerry was het misschien wel te. Dit even omdat Fred zei dat Cock de beste set in NL had.  Wel duidelijk een van de besten. Maar bij Roger en anderen Hear klinkt het ook erg goed en het zou me niet verbazen dat het bij Rob Wilms bijvoorbeeld ook heel aardig klinkt. Wat die alleen al aan elementen heeft gehad..... Weet je iedereen stemt toch af op zijn smaak. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Buell said:

Veels te kort, ik heb minimaal 6,5meter nodig. 

Maar wel mooi spul, net gegoogled.  Ook een kabel met een goede visie 

6.5meter? Dat is belachelijk...Je moet echt gaan werken om je kabels zo kort mogelijk te houden🙂

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Hans van Liempd said:

Das niet best. Lange luidsprekerkabels maken meer kapot dan je lief is.

Beter lange interlinks en eindversterkers dicht bij de luidsprekers. Maar dan heb je wél monoblokken nodig.

Ook daarom, Ocos is niet ( minder) gevoelig voor lengte. 

 

Mijn set tussen de Ls zou kunnen, maar ja , onze voorkamer is al meer audioruimte dan woonkamer. Mijn vrouw is niet de moeilijkste maar soms geef ik aan haar wensen toe 🤗.

 

Set aan de zijkant heeft ook wel voordelen. Maar je hebt gelijk, de lange Ls kabel is een ( groot) nadeel.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, carl said:

Ik ben indertijd ook bij Jerry geweest en met zijn bizarre inrichting van de luisterkamer klonk het extreem goed/livelike bij hem. De eindversterker was een Quad 306 (!) en de Elipsons 1401 staan nu bij Groovy. Ik denk wel dat je bij Cock niet vlug last krijgt van luistermoeheid. Bij Jerry was het misschien wel te. Dit even omdat Fred zei dat Cock de beste set in NL had.  Wel duidelijk een van de besten. Maar bij Roger en anderen Hear klinkt het ook erg goed en het zou me niet verbazen dat het bij Rob Wilms bijvoorbeeld ook heel aardig klinkt. Wat die alleen al aan elementen heeft gehad..... Weet je iedereen stemt toch af op zijn smaak. 

Bij Jerry ben ik ook geweest, mijn stelling blijft overeind 😊

Bij Cock is het wat mij betreft geen smaak,  het is gewoon echt, levensecht  en dat is iets wat de meeste van ons toch voor elkaar proberen te krijgen.

Geloof me, ik heb in minstens 20 jaar heel veel sets gehoord, ook hele goede.

Maar nog nergens zo als bij Cock, zo realistisch bedoel ik dan.

Misschien zijn die er wel, maar ik ken ze niet.

Link to comment
Share on other sites

Mijn luidsprekerkabels zijn 0,8 m en de interlinks 1,2 m. Dat is precies genoeg om de afstand tussen de speakers te overbruggen (met wat bochten natuurlijk). Bij Cock staat de eindversterker toch ook tussen de speakers? Ik kan me niet voorstellen, dat hij zulke lange luidsprekerkabels wil gebruiken.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Buell said:

Bij Jerry ben ik ook geweest, mijn stelling blijft overeind 😊

Bij Cock is het wat mij betreft geen smaak,  het is gewoon echt, levensecht  en dat is iets wat de meeste van ons toch voor elkaar proberen te krijgen.

Geloof me, ik heb in minstens 20 jaar heel veel sets gehoord, ook hele goede.

Maar nog nergens zo als bij Cock, zo realistisch bedoel ik dan.

Misschien zijn die er wel, maar ik ken ze niet.

Ik heb de set van Jerry in verschillende stadia en adressen gehoord, de laatste tijd jammer genoeg niet meer. Het best vond ik de set in Tilburg met de Electrostaten. Maar het laag haalt het niet bij dat bij Cock. Maar bij Jerry waren de meeste spullen wel enkele decennia oud en de investering veeeeeeeeeeel lager. Ik vond het erg knap wat er uit die oude spullen gehaald werd.

 

Maar..... Cock "wint" dus!!

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Hans van Liempd said:

Mijn luidsprekerkabels zijn 0,8 m en de interlinks 1,2 m. Dat is precies genoeg om de afstand tussen de speakers te overbruggen (met wat bochten natuurlijk). Bij Cock staat de eindversterker toch ook tussen de speakers? Ik kan me niet voorstellen, dat hij zulke lange luidsprekerkabels wil gebruiken.

Klopt. 

Link to comment
Share on other sites

Ik niet, bij Cock klinkt het super,daar kun je lang naar luisteren.

De set van Marco bij iear klonk ook erg goed.

Verder heb ik veel goede sets gehoord.

Link to comment
Share on other sites

Twee maal bij Cock geweest en dat heeft steeds het effect gehad van bewondering en verbazing. Ik heb bij Cock echter nooit mijn eigen muziek gehoord en dat is toch waar het om draait. Ergens "beter" gehoord dat zou ik niet durven zeggen maar ik heb wel een aantal ervaringen die mij altijd zijn bijgebleven en ik bij wijze van spreken zo kan herbeleven.

bij Jitze in Amsterdam, Mörch UP4, veel zelfbouw, Klipsch, Werkelijk ongelooflijke slam, Nina Hagen, Ich weiss. Ik schrok me kapot toen zij het glas kapot gooide.

Bij Zee in Scheveningen, Mahler 4e symphonie Sehr behaglich op grote Avalons met Krell, klonk werkelijk fantastisch, helemaal meegesleept,

Bij Hans van Liempd in Schijndel, toen stond set nog in de huiskamer en was er een bijeenkomst met eindversterkervergelijking. Bij warm draaien was het Ry Cooder op vinyl, Chicken Skin  Music/The Bourgeois Blues en was ik helemaal onder de indruk hoe de stem ineens midden in de kamer stond, Bij Hibo hifi in Den Bosch, draaitafelvergelijkiing op de grote Masters van Rick Paap, mijn eigen draairafel met MorchUP4/Benz Ebony H , vinyl West Side Story Proloog, enorme ruimtelijkheid, snelheid en veel wow-erlebnis.

Ik ben tamelijk gevoelig voor de sfeer en kan enorm genieten als iemand thuis op zijn eigen set de muziek draait waar hij van houdt en liefst daarover nog iets te zeggen heeft. Daarom menig bezoek als zeer bevredigend ervaren (Siem in Balk, Geerdie in Apeldoorn, Ruud in Almere (superdiep laag) e.v.a.) Bij Jerry helaas nooit op bezoek geweest, had ik graag gedaan

Iki heb zelf zeker geen super klinkende bedoening maar toevallig gistermiddag intens zitten genieten van Beethoven' Pianoconcert in 8 verschillende uitvoeringen. De dynamiek van klassiek is toch ongeëvenaard. Ik hou mij maar vast aan de wijsheid van het AAA-forum: :das beste ist den Feind des gutes.

Hoe onwaarschijnlijk ook, ik kan thuis vaak beter genieten dan in de concertzaal (slechte stoel, knisperende plastic zakken en veel gekuch en geschuifel).. Stoelen in de Rai (hoog tegen de wand) kan een regelrechte marteling zijn qua krapte, hitte en benauwdheid. Dan zit ik toch eigenlijk liever thuis op de bank met de voeten omhoog en geniet ongestoord

Edited by Kraus vonBentinck
typo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...