Jump to content
High-End Forum
René N.

Luisterbezoek RenéN bij Cock deel 10....

Recommended Posts

39 minutes ago, carl said:

Je kent het Seed 😀 

Opdrachtgevers, net managers. Ze vragen je een oplossing te implementeren zonder te weten wat het probleem is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wist niet dat je op zoek was naar andere luidsprekers Carl.  Waarom geen Kefjes ala Cock? Harmonizers erboven en klaar. 👊🏻

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Seed7 said:

Opdrachtgevers, net managers. Ze vragen je een oplossing te implementeren zonder te weten wat het probleem is.

In de ICT deden we daar niet moeilijk over. Zelden problemen met managers 😎 Desnoods gaven we hem of haar ook nog alle credits. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Tubejack said:

In de ICT deden we daar niet moeilijk over.

en daarom prutsen we nog steeds met spreadsheetjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Tubejack said:

Wist niet dat je op zoek was naar andere luidsprekers Carl.  Waarom geen Kefjes ala Cock? Harmonizers erboven en klaar. 👊🏻


Het is maar een langzame zoektocht Jack - maar als ik echt tegen iets aanloop. De Auralic werkt nu trouwens bedraad weer heel erg goed en klinkt waarschijnlijk ook beter. Toch denk ik, dat het niet werken van de afstandsbediening met name lag aan het feit dat router en extender tegen elkaar inwerkten. Als ik tweede hands nog een Auralic Mini voor de zolder zie staan, koop ik hem erbij. Bedankt voor het meedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, carl said:


Het is maar een langzame zoektocht Jack - maar als ik echt tegen iets aanloop. De Auralic werkt nu trouwens bedraad weer heel erg goed en klinkt waarschijnlijk ook beter. Toch denk ik, dat het niet werken van de afstandsbediening met name lag aan het feit dat router en extender tegen elkaar inwerkten. Als ik tweede hands nog een Auralic Mini voor de zolder zie staan, koop ik hem erbij. Bedankt voor het meedenken.

 

Dingen komen meestal vanzelf op mijn pad Carl.  Je zult zelf wel horen hoe goed die Kef's bij Cock klinken.  Het probleem van de iPad als AB daar kun je eigenlijk alleen iets zinnigs overzeggen met metingen dus kijken wat het netwerk doet. Mooi dat je Auralic nu goed werkt.🙋🏻‍♂️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben twee keer bij Cock geweest en weet hoe goed het daar klinkt Jack. Vandaar dat ik nu achter een Audion buizen Phono voorversterker aanzit. Bij Cock klonk die toch wel geweldig met een trafo erbij. Ove had hem ook en vond het second best na die Ypsolon.

 

Ga direct naar Zomergasten kijken - die strafrechtadvocate met haar overdadige make up.

Edited by carl

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, carl said:


Boude uitspraken zijn goed voor de discussie 😀  Maar hoe krijg je als amateur eigenlijk een indruk van luidsprekers. Eigenlijk alleen maar door ze op verschillende plaatsen te horen en als je steeds vergelijkbare klankindrukken krijgt zegt dat wel iets. Als ik die Blumenhofers van Arden zou beschrijven is mijn eerste indruk toch  “ongeremd” . Net of je met een auto 200 rijdt en denkt dat er nog wel 100 kilometer bij kan: lekker gevoel hoor. De ESL 63 heb ik ook vaak gehoord en die klinken werkelijk altijd zeer overtuigend en laten alles van de muziek horen en ik vind de ruimtelijke afbeelding zeer bijzonder. Ik noem beiden  LS omdat ze compromisloos ontworpen zijn door eigenaren (!) van het bedrijf. Bij die grote merken gaan de marketingsjongens zich ermee bemoeien. In - ik meen- de Hifi News vertelde een ontwerper een keer dat hij een prachtige serie LS had ontworpen. Toen hij ze aanbood aan zijn opdrachtgevers kreeg hij ze terug: niet onderscheidend genoeg in de demo zaal van winkels volgens de marketingsjongens. Geef mij dus maar types als Thomas Blumenhofer,

 

Carl, dat klopt dat marketing jongens niet altijd een positieve invloed hebben ....maar of dit overal en altijd zo dramatisch uitpakt?  (zal wel meevallen denk ik..........)
Vergeet niet, dat ook bij de kleinere LS-fabrikanten de schoorsteen moet blijven roken.

Ook kleine LS-fabrikanten moeten compromissen sluiten, als ook de betaalbaarheid voor de consument een rol gaat spelen.

M.b.t. Blumenhofers,  ben ik ook zeer onder de indruk maar dan met name met de grotere types,  de Fun-serie en Tempesta-serie vind ik ook
best wel goede speakers maar niet opvallend beter als de rest v/d massa.

Edited by VANZOMERENG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het leven bestaat natuurlijk uit compromissen. Toch denk ik dat de sfeer in zo’n klein bedrijf vaak anders is en dat dit positief uitwerkt voor het product.

Edited by carl

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, carl said:

Ik ben twee keer bij Cock geweest en weet hoe goed het daar klinkt Jack. Vandaar dat ik nu achter een Audion buizen Phono voorversterker aanzit. Bij Cock klonk die toch wel geweldig met een trafo erbij. 

Een Audion kun je bij Cock nooit hebben gehoord, want hij speelt met zijn eigen Sonore phono + step up. Laat onverlet dat een Audion een heel mooie phono is en een nóg mooiere wanneer Cock er wat aan heeft verbouwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/25/2020 at 6:31 PM, carl said:

Deze zomer ga ik verder nog luisteren naar de Joseph Audio’s Pulsar Graphene https://www.josephaudio.com/pulsar 

 

Ik heb ff op de site gekeken, fraaie speakers en ik geloof best, dat ze zeer goed zullen zijn.... dat mag je dan ook wel verwachten voor een prijs rond 10.000 euro.
Als ik in de race was voor monitoren in deze prijsklasse, zou ik de Jospeh Audio graag naast de Dynaudio Confidence 20, willen horen.

https://www.dynaudio.com/home-audio/confidence/confidence-20#:~:text=Like the rest of the,innovative down-firing bass port.&text=The new 18cm NeoTec MSP,coil former for optimum stiffness.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij hebben die Dynaudio’s veel power nodig en ik draai met buizen. Die Josephs moeten het theoretisch goed doen op mijn 70 watt Conrad Johnson: misschien niet zo’n hoog rendement maar wel een erg gunstig impedantieverloop. Overigens moet het allemaal nog maar beter klinken dan wat ik nu heb. Die Monitor Audio’s zijn eigenlijk ook monitoren maar dan met een verlengde kast die gevuld kan worden met zand e.d. Je kan het geluid dus nog wat tunen wat in de praktijk erg prettig is.  Nee een alternatief in deze ruimte zou eigenlijk een Quad ESL 63 zijn. Maar waar leen ik die een weekje. Bij de Blumenhofer van Marco 
zitten ook een paar leuke. Maar ja ze moeten wel naar de zolder 😁

 

Edited by carl

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, carl said:

Bij de Blumenhofer van Marco 
zitten ook een paar leuke. Maar ja ze moeten wel naar de zolder

 

Ik heb het alleen maar over de 1722's gehad he... Die staan zo boven, stuur je met een zakkammetje aan, en een rechter impedantie-verloop ga jij niet tegenkomen! Met die 70 Watt van jou gaat serieus het dak er af...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, carl said:

Volgens mij hebben die Dynaudio’s veel power nodig en ik draai met buizen

In oude Dynaudio's barstte het van impedantie correctie netwerkjes. Zeer vlakke impedantie curves en een makkie voor alle versterkers. Tenzij het heel hard moet, rendement was redelijk laag. Hoe het met moderne is weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze indertijd vaak gehoord en altijd met zware versterkers. Sterker ik heb toen nog zitten twijfelen tussen een Dynaudio Monitor en de Monitor Audio. Uiteindelijk moet je toch beslissen dus het werd de Monitor Audio en met buizen doen ze het echt heel goed.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dynaudio Confidence 20

Rendement: 87dB (2.83V / 1m)  Impedantie: 6 Ω (Minimum 5 Ω @ 155Hz)

M.i.z. zou een wat zwaardere buizenbak moeten kunnen maar bij party-modus gedijen ze beter bij flinke transistorbakken

M.i.z.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik ook gezien. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet precies, maar bijvoorbeeld B&W schijnen pas echt op te bloeien bij veel power heb ik wel eens van een oud medewerker van Audioscript gehoord. Navragen bij betrouwbare bedrijven en fora is dan het devies en uiteindelijk altijd in eigen omgeving uitproberen. 

Edited by carl

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, carl said:

Volgens mij hebben die Dynaudio’s veel power nodig en ik draai met buizen. 

 

 

Dat ligt er aan. Als je het erg belangrijk vindt om dat laatste beetje laag er superstrak uit te kietelen, ja, dan wel.

 

Ik heb jaren Dynaudio’s gehad. In eerste instantie met een Musical Fidelity Nuvista versterker, aan power geen gebrek. Uit nieuwsgierigheid een 2e hands Edgar buizenversterker (2 x 50W push pull) erbij gekocht. De MF was transparanter en had een beter gedefinieerd laag (niet dat de Edgar slecht was, maar er was verschil). Toch merkte ik dat ik steeds vaker de Edgar aanzette, welke een vloeiender en hologafischer beeld lieten horen. Uiteindelijk de MF verkocht en altijd bij buizen gebleven. 

 

Dynaudio’s staan er bovendien om bekend een vriendelijk impedantieverloop te hebben. 

 

Edited by marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant Marc. Met musical Fidelty eigenlijk geen ervaring en Edgar is nieuw voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edgar is niet meer. Kwam uit Slowakije (niet helemaal zeker) en maakte oa. een zeer gewaardeerde koptelefoonversterker.

Er zitten wel meer audiofabriekjes in die regio. JJ buizen, Canor

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, carl said:

Dat had ik ook gezien. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet precies, maar bijvoorbeeld B&W schijnen pas echt op te bloeien bij veel power heb ik wel eens van een oud medewerker van Audioscript gehoord. Navragen bij betrouwbare bedrijven en fora is dan het devies en uiteindelijk altijd in eigen omgeving uitproberen. 

 

Qua gevoeligheid valt het wel mee en schommelen de meeste actuele B&W-types tussen de 88db (veelal monitoren) tot 92db voor de grotere modellen.
Qua impedantieverloop en faseverdraaiingen zijn er bij bepaalde B&W-types nogal wat grilligheden te ontdekken.

Zo heeft mijn speakers een gevoeligheid van 90db,  maximum impedantie van 26 Ohm bij 58 HZ en minimum van circa 3 Ohm bij 11HZ 

Niet de speakers waaraan je het eerste moet denken, als je met een buizenbak wil aansturen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben mijn klassieke platen collectie aan het uitdunnen. Nu heb ik een aantal mooie Decca platen die in mono zijn. Volgens een kenner mooi opnamen. Is dit iets waar Cock in geinteresseerd zou kunnen zijn? Ik ga niet met mono elementen aan de slag dus kan ik beter deze platen verkopen. En heeft iemand e-mail adres van Cock?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, jepe! said:

Ik ben mijn klassieke platen collectie aan het uitdunnen. Nu heb ik een aantal mooie Decca platen die in mono zijn. Volgens een kenner mooi opnamen. Is dit iets waar Cock in geinteresseerd zou kunnen zijn? Ik ga niet met mono elementen aan de slag dus kan ik beter deze platen verkopen. En heeft iemand e-mail adres van Cock?

 

Cock is van de jazz en ziet zo van klassiek, maar daar mag hij zelf wat van vinden 🤣🤣🤣. je hebt een PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...