Jump to content

Lineaire voeding aan de router


Buell
 Share

Recommended Posts

Oei misleiding en oplichting, zware termen. Pas maar op dat ze jou daar niet van gaan betichten door verbetering toe te wijzen aan een fmc.

Prima ieders zijn ding Hans P.

Even weer terug naar het onderwerp.

Misschien zou Buell ook eens een switch willen proberen. Deze switch alleen voor je audio met een lineaire voeding er op. Geeft waarschijnlijk ook nog verbetering ipv rechtstreeks op de router.

Edited by siem
Link to comment
Share on other sites

On ‎6‎/‎13‎/‎2020 at 3:05 PM, siem said:

Oei misleiding en oplichting, zware termen. Pas maar op dat ze jou daar niet van gaan betichten door verbetering toe te wijzen aan een fmc.

Prima ieders zijn ding Hans P.

Even weer terug naar het onderwerp.

Misschien zou Buell ook eens een switch willen proberen. Deze switch alleen voor je audio met een lineaire voeding er op. Geeft waarschijnlijk ook nog verbetering ipv rechtstreeks op de router.

Bedankt Siem,

Goede uitleg en tips. Ik heb al tijden een switch .

 

Mijn systeem is nu zo;

Nass server in de kelder, vandaar met UTP naar de router ( nu dus met lineaire voeding) vandaar een UTP kabel naar de switch ( ook met lineaire voeding) en dan nog een meter UTP van switch naar streamer.

Aan de switch zit alleen de streamer, de ongebruikte poorten zijn afgedopt ( kost duppies en je hoort het ) ga daar geen discussies meer over aan😆. voor een paar centen kan je afschermkapjes krijgen ( voor 3 a 4 euro dan heb je er 10). verder kwam ik nog tot de conclusie dat het uitmaakt waar je de netwerkkabel insteekt, poort 1 en 8 gebruik ik nu, 2 tot 8 zijn afgedopt. Hoe vreemd het ook zal zijn maar dat klinkt anders dan b.v poort 1 en 2 .

ik gebruik een eenvoudige Netgear GS-308, deze is erg goed ( en goedkoop),  geselecteerd uit vele door AudioMaat .( in zijn blog "to switch or not to switch"' vind je meer tips.

https://www.audiomaat.nl/

 

Mijn ervaringen met glas zijn niet positief, wel rustig maar er gaat ook dynamiek en ruimte verloren, maar dan heb ik het over interlinks.

Glas als galvanische scheiding zou het proberen waard zijn voor de streaming toepassing.

 

Het kan nog gekker, vanavond ga ik een aantal DC kabels testen, want tja ook daarin hoor ik verschil.

Deze audiofiel is toch niet te genezen, ha ha.

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Buell said:

Het kan nog gekker, vanavond ga ik een aantal DC kabels testen, want tja ook daarin hoor ik verschil.

Deze audiofiel is toch niet te genezen, ha ha

Dat is een onderdeel van de hobby!

De voeding van digitale apparatuur is erg belangrijk, de kabel waarmee je deze aansluit dus ook. Audiomaat heeft daar mooie kabels voor. Binnenkort ga ik zelf weer eens wat kabels maken. 3x afscherming  zwevend en aan elkaar gekoppeld.

De netgear 308 v2 uit mijn hoofd...heb ik hier ook (op aanraden van Wim) maar inmiddels dus een Silent angel en een Etherregen 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, siem said:

Dat is een onderdeel van de hobby!

....

Ja, leuk toch.

Succes met maken van de nieuwe kabels. Wellicht dat ik over een tijdje me eens ga verdiepen in, en misschien testen van switches. 

Mijn broer (Magnahifi) verkoopt Sotm, dus ik zit dicht bij het vuur, maar zelfs die heb ik (nog) niet geprobeerd.

 

We moeten iets te wensen houden toch.

Nu de router verder optimaliseren, daarna staat er een afspraak bij Cock om harmonizers te testen. En er staat nog meer op stapel. O.a Emmision Labs 300B buizen ( via een forum genoot) en LinLai 845 buizen ook via bemiddeling van een forum genoot) 

 

Maar nu eerst, AudioMaat DC bekabeling testen 😉

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, siem said:

Niet te veel tegelijk veranderen, anders raak je zo de weg kwijt😉

Klopt, is ook wel gebeurt l.

 

Doe het al jaren stapje voor stapje.mijn hardware wisselt ook niet steeds.Maar soms komen er een aantal zaken onverwacht tegelijk. Ik ken mijn set erg goed, Gaat het mis dan ga ik weer terug naar een vertrouwde uitgangs positie.

 

Het blijft me nog steeds verbazen wat een potentie er in zit.

Mijn Franco Serblin Accordo's laten ook elke verandering feilloos horen.

 

By the way, vanavond een uurtje of zo kunnen luisteren met een M-Way,  2DW gold  DC kabel van AudioMaat aan de lineare voeding naar de router.

Tja, weer een voorbeeld van, huhhhh 😊🎵🎶. En dan heb ik nog 3 andere te gaan. Duurt nog wel even voor ik een beslissing ga máken welke DC kabel blijft. De eerste die ik probeer is al zoveel beter dan het standaard bijgeleverde. Dat beloofd nog wat. 

Maar ook nu ga ik straks toch nog een keertje terug naar de standaard muurwrat, puur om uit te sluiten dat het wishful thinking was. In dit geval is dat een beetje tegen beter weten in., het verschil is nml niet marginaal.

Toch zal ik nog een keer de vergelijking aangaan.

En zo ben ik aan het tweaken, en dat naast gewoon uren lekker muziek luisteren., daar gaat het uiteindelijk om. 

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

Probeer er de tijd voor te nemen, niet in één avond beslissen. Soms lijkt iets een verbetering maar blijkt dit ook vervelende neveneffecten te geven. En het kan natuurlijk ook dat er andere zwakke schakels hoorbaar gaan worden doordat je meer details hoort, je trekt heel gemakkelijk een verkeerde conclusie.

Hoe is het met AudioMaat?

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, siem said:

Probeer er de tijd voor te nemen, niet in één avond beslissen. Soms lijkt iets een verbetering maar blijkt dit ook vervelende neveneffecten te geven. En het kan natuurlijk ook dat er andere zwakke schakels hoorbaar gaan worden doordat je meer details hoort, je trekt heel gemakkelijk een verkeerde conclusie.

Hoe is het met AudioMaat?

Ja klopt helemaal, het is niet altijd wat het lijkt.

 

Met Wim gaat het nu wel goed, ging een tijd minder.Na zijn operatie is het weer langzaam goed gegaan.

Nu in vrijwillige quarantaine, door zijn medicatie is zijn weerstand weg.

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, siem said:

Mooie luidsprekers trouwens!

Ja ben er heel blij mee, ooit bij De Hifiwinkel in Beek-Ubbergen gekocht. 

Kort erna overleed Franco Serblin, daarna werden ze alleen maar duurder.

Hiervoor had ik Sonus Faber Cremona monitors ook van Franco's hand. Nadat hij Sonus Faber had verkocht is hij 3 jaar later met zijn schoonzoon opnieuw luidsprekers gaan bouwen, maar onder zijn eigen naam. De Franco Serblin Essence zijn de staanders, maar mijn kamer is daar wat te klein voor, anders was ik daarvoor gaan sparen.

 

Link to comment
Share on other sites

Fijn dat hij de corona tot nu toe goed doorstaan heeft. Ik ben er half februari nog geweest en moest aan hem denken in deze tijd. Zijn Innuos streamer is ook erg de moeite waard.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...