Jump to content

Waslijst aan zaken


Recommended Posts

  • Admin
5 minutes ago, pjotr27 said:

Vreselijk irritant dat ik met een hele waslijst aan zaken moet instemmen als ik High-Endforum bezoek... Ik hoop niet dat dit iedere keer gebeurd als mijn geschiedenis en cookies zijn gewist. Ik test het straks even... 

 

Nu, ik ben benieuwd welke waslijst van zaken dat is?

 

Maar ik gok dat het de Privacy Policy is die sinds vandaag officieel actief is.

 

Zoals eerder aangekondigd zou je deze vandaag, 1 juni 2020, voor gelezen dienen te accorderen.

 

Dat is niet mijn idee maar dat is een wettelijk iets.

Link to comment

Ik heb het niet eens goed gelezen. Allerlei zaken over opslag van gegevens, cookies en allerlei privacy dingen. Je ziet dit wel meer terug op websites maar hier stond wel heel veel. Zoveel dat ik op mijn phone moest scrollen voor ik op accoord kon klikken.. 

Link to comment
  • Admin
5 minutes ago, pjotr27 said:

Ik heb het niet eens goed gelezen. Allerlei zaken over opslag van gegevens, cookies en allerlei privacy dingen. Je ziet dit wel meer terug op websites maar hier stond wel heel veel. Zoveel dat ik op mijn phone moest scrollen voor ik op accoord kon klikken.. 

 

De Privacy Policy dus.

 

Die kun je ook niet accorderen, maar dan kun je nergens meer aan deelnemen.

 

Als troost: (vanaf) vandaag krijgt iedereen hem 1x te zien om te accorderen. Tenzij hij drastisch wijzigt, dan volgt hij in de toekomst nog een keer.

 

Nogmaals, een wettelijk iets, net als de / een cookie melding.

 

Edit: Topic gesplitst.

 

 

Link to comment
1 minute ago, Beheer said:

 

De Privacy Policy dus.

 

Die kun je ook niet accorderen, maar dan kun je nergens meer aan deelnemen.

 

Nogmaals, een wettelijk iets, net als de / een cookie melding.

 

 

 

Ik kom het (nog) niet tegen op andere fora waar ik lid van ben. Zelf vraag ik me ook af of deze regelgeving ook geldt op het moment dat je nog niet ingelogd ben. Wellicht zou je iets kunnen maken dat iedere gebruiker dit maar 1x hoeft te doen. Want ik vermoed dus dat ik iedere keer als ik "schoon" naar het high-endforum ga dit moet accorderen. En dat is voor mij zeker een belemmering om even snel te kijken naar nieuwe posts.

Link to comment
23 minutes ago, Beheer said:

Misschien is hij daar niet (meer) gewijzigd sinds je hem de laatste keer hebt moeten accorderen. 🙂

 

Ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen, als "lid" wil ik best zo'n document accorderen (optie A). Prima zelfs. Maar als ik iedere keer dat ik vanuit een schone browser (ik wis iedere dag de geschiedenis en cookies) dit moet doen, is het mega irritant (optie B) . Jij weet vast  wat van toepassing is op high-endforum. 

Link to comment
  • Admin
11 minutes ago, pjotr27 said:

 

Ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen, als "lid" wil ik best zo'n document accorderen (optie A). Prima zelfs. Maar als ik iedere keer dat ik vanuit een schone browser (ik wis iedere dag de geschiedenis en cookies) dit moet doen, is het mega irritant (optie B). Jij weet vast  wat van toepassing is op high-endforum. 

 

Heb je dit al getest?

 

Mijn gok is dat je de Privacy Melding niet (meer) krijgt.

Link to comment

Het is eenmalig als je voor akkoord bent gegaan. 
Pjotr27, waarom zou je elke dag je cookies en je geschiedenis opruimen? Als je op een site bent geweest dan hebben ze al je gegevens, ook al wis je daarna je cookie van die website.
Het high-endforum gebruikt geen rare cookies, waar kwaadwillende iets mee kunnen. Dat is nu niet en dat was in mijn tijd ook niet. 

Link to comment

Geschiedenis vind ik alleen maar handig, en is toch privé. Je eigen geschiedenis vergeten, dat doet Alzheimer met je, en dat is helemaal niet leuk. Het is allemaal angst.

Vaak genoeg een backup maken, dat moet sowieso en vergeet je te gemakkelijk. Is de nood aan de man, dan kun je daar wat aan hebben.

Link to comment

Mijn advies is altijd open source browsers te gebruiken: Firefox en Chromium (niet Chrome!!!), dan ben je zeker dat er geen "telemetrie" of andere spyware ingebouwd zit of als er telemetrie aanwezig is dat die écht onschuldig is. Verder heb je een paar extensies of add-ons nodig om jezelf te beschermen.

uBlock Origin - reclameblokkeerder en de enige die écht goed werkt en zich niet laat omkopen om toch dingen door te laten of aan datagraaien te doen

Privacy Badger - traceerblokkeerder en ook weer de enige die écht goed werkt en zich niet heeft laten omkopen om toch traceringen door te laten of aan datagraaien te doen

Cookie Autodelete - dit wist cookies van zodra je een site verlaat door de tab waarop die geopend was te sluiten. Normaal wist een browser cookies pas als je dat ingesteld had en dan bij het afsluiten van de hele browser.

En zelf heb ik ook nog SafeScript draaien: dit blokkeert het uitvoeren van JavaScript voor alle websites tenzij deze die ik dat toesta. Dit maakt voor novices de browserervaring behoorlijk gebruikersonvriendelijk, dus het zal niet voor iedereen zijn. Ja, het kost meer werk om soms websites aan het draaien te krijgen. Maar het is echt veel veiliger om dit toch te gebruiken.

De genoemde vier extensies zijn beschikbaar voor zowel Firefox als Chromium.

Als je Windows draait, is Chromium heel moeilijk te vinden en te gebruiken. Bovendien is er dan geen automatische update beschikbaar. Ik raad Windows gebruikers daarom aan steevast voor Firefox te kiezen.

 

Edited by Bloom
Link to comment

Al dat overdreven gedoe.

Google weet toch alles al van je dus waarom al die moeite voor niets.

Maak gebruik van de opties die Google biedt en de koekjes hoorden daarbij om het leven wat makkelijker te maken.

Link to comment

Fijn dat het maar eenmalig is. Dat is verder alleen maar goed.

Wat betreft die wettelijke eis: daar is heel veel verschil van interpretatie over. 

En goede tips (Bloom!) over open source browsers te gebruiken.

 

1 hour ago, kappa7 said:

Al dat overdreven gedoe.

Google weet toch alles al van je dus waarom al die moeite voor niets.

Maak gebruik van de opties die Google biedt en de koekjes hoorden daarbij om het leven wat makkelijker te maken.

 

Ik (en met mij velen) maken gewoon iedere dag hun geschiedenis leeg en wissen de cookies. Je computer raakt niet zo snel vervuild, en als ik een website interessant vind bewaar ik hem bij bladwijzers. Misschien is het nutteloos omdat ze alles van je toch wel weten. Maar ik merk wel dat ik minder "reclame" op onder andere FB of andere sites krijg sinds ik dit regelmatig doe.

 

Link to comment

Ik heb eigenlijk ook nooit reclame op fb 

Ook heb ook geen fb misschien helpt dat ook wel.

Verder heb ik wel een AdBlock plus geïnstalleerd waardoor reclame op de websites ook eigenlijk niet zichtbaar zijn.

Verder accepteer ik alles behalve het weergeven van pop-ups.

Nooit last van boven genoemde problemen

 

Link to comment

AdBlock is niet zo lang geleden heel negatief in het nieuws gekomen omdat ze data van gebruikers doorverkochten en zich lieten omkopen door adverteerders om bepaalde reclames toch door te laten. Ik adviseer uBlock Origin in de plaats te gebruiken, die is wel kosjer.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...