Jump to content

Nieuw uiterlijk / Thema / Template


Recommended Posts

  • Admin

Nu we over zijn naar httpS wil ik gaan kijken of er behoefte is aan een "frisser" uiterlijk.

 

  1. Dergelijke templates zijn vaak sneller qua opbouw bij bezoeken van deze site. Zeker op Mobiles en met WiFi.
  2. Een custom template zoals dit ook genoemd wordt bied vaak ook meer opties qua indeling etc.
  3. Een template wat het nog beter mogelijk maakt meer onderscheid te maken tussen een Deskop/Laptop, Telefoon of Tablet.
  4. Zouden jullie een afbeelding bovenaan het forum iets vinden? bv. een afbeelding die iets toont wat de sfeer van High-End weergeeft?
  5. Bepaalde zaken nemen nu erg veel ruimte in, bv het gedeelte rechts-boven. Dit kan misschien inventiever.
  6. Dag/Nacht (licht/donker) thema misschien?

 

Optie 2 spreekt mij aan omdat er diverse modules zijn die ik (graag) zou willen gaan gebruiken.

Hierbij is dan optie 3 erg belangrijk omdat niet alles op een Telefoon en/of Tablet getoond hoeft te worden maar misschien wel op een Desktop/Laptop.

 

Mijn vraag of dit iets is om nader te onderzoeken én wat jullie graag zouden zien.

 

 

Link to comment

Niet teveel tegelijk veranderen! Straks zit je met een sterk aangepast template, en weet je niet meer waarvoor wat was. En Invision kan dan ook nog roet in het eten strooien, denk ik, door bepaalde zaken niet meer te ondersteunen bij een upgrade. Dus jawash, jawash, dan breekt het lijntje niet. Begin bij 2, met kleine aanpassingen. Ik heb trouwens geen klachten, of ik nou op de desktop of op de mobiel het forum bezoek.

Link to comment
  • Admin
18 minutes ago, mumsoft said:

Niet teveel tegelijk veranderen! Straks zit je met een sterk aangepast template, en weet je niet meer waarvoor wat was. En Invision kan dan ook nog roet in het eten strooien, denk ik, door bepaalde zaken niet meer te ondersteunen bij een upgrade. Dus jawash, jawash, dan breekt het lijntje niet. Begin bij 2, met kleine aanpassingen. Ik heb trouwens geen klachten, of ik nou op de desktop of op de mobiel het forum bezoek.

 

Het is geen verandering maar een compleet pakket wat je neemt.

Gebruiken we nu Template 4.2 (default Invision) dan gaan we bv. naar Template Nueva.

Gaat er iets mis dan switchen we terug naar Template 4.2.

 

De aanbieders van dergelijk templates zijn al jaren actief en gecertificeerd, dus je koopt/hebt support en updates.

 

Maar ik verander niets indien daar geen behoefte aan is.

Link to comment

Wat mij betreft wordt het tijd voor een frisse upgrade. Wel zou ik de kleur blauw proberen te handhaven. Het huidige design is een beetje 

"oudbollig". Kies wel voor een design zonder veel opsmuk zoals bewegende banners, of andere bewegende zaken. Dit kost veel laadtijd. En hoe sneller hoe beter. Succes! 

Link to comment

Als het gaat om een wijziging van template a naar template b is het gemakkelijk herstellen. Dan blijft over kijken wat het beste past bij de nieuwe wensen, en die formuleer je al zelf. Een forum is geen democratie, en wat pjotr27 ook zegt: een frisse nieuwe kijk op de zaken kan helemaal geen kwaad. "The world has changed" met die zachte, zwoele stem onder de eerste beelden van de Lord of the Rings...

Link to comment
  • Admin
1 minute ago, mumsoft said:

Als het gaat om een wijziging van template a naar template b is het gemakkelijk herstellen. Dan blijft over kijken wat het beste past bij de nieuwe wensen, en die formuleer je al zelf. Een forum is geen democratie, en wat pjotr27 ook zegt: een frisse nieuwe kijk op de zaken kan helemaal geen kwaad. "The world has changed" met die zachte, zwoele stem onder de eerste beelden van de Lord of the Rings...

 

Het heeft voor mij geen zin zaken te veranderen als dat de leden van dit forum geen voordeel bied of men er niet op zit te wachten.

 

Wat mij betreft wordt het tijd voor een frisse upgrade. Wel zou ik de kleur blauw proberen te handhaven. Het huidige design is een beetje 

"oudbollig". Kies wel voor een design zonder veel opsmuk zoals bewegende banners, of andere bewegende zaken. Dit kost veel laadtijd. En hoe sneller hoe beter. Succes! 

 

Precies, de kleur blauw hoor bij dit forum. Al lijken we hiermee wel op het Stereoforum.

 

Ik ben ook niet van de banners of andere bewegende zaken.

 

Link to comment
  • Admin
13 minutes ago, vogel said:

Het uiterlijk is voor mij prima.

De lijst met actieve topics vind ik wel een fijne nieuwe feature.

Is het mogelijk om daar in plaats van de startdatum de laatste wijzigingsdatum weer te geven?

 

 

Dat wil ik ook, maar geen idee of dat mogelijk is.

Zal de vraag eens bij support uitzetten.

 

1 hour ago, Seed7 said:

Geen dark mode toestanden wat mij betreft, geen franje, geen fratsen, zo strak mogelijk en vooral ook geen rondjes voor avatars. Leesbaarheid voorop.

 

Ik heb een vraag uitstaan bij een template-maker of er eentje is waarbij  men de keuze heeft tussen Light/Dark.

Link to comment

De kleur is nu wel erg standaard: zie b.v. https://www.audiomap.de/forum/

 

Ik heb geen opmerkingen over het uiterlijk verder. Een ander kleurtje zou wel onderscheidend kunnen zijn. Maar er zijn al  oranje, groene en blauwe forums. Rose vind Mumsoft misschien wel leuk, maar de meesten hier niet (denk ik). Rood is zo indringend, misschien donkerrood met donkergrijs. Of een mengkleurtje, groenblauw (of blauwgroen) is nu nogal in de mode.

 

Leef je uit..

Link to comment
  • Admin
2 hours ago, Hans van Liempd said:

De kleur is nu wel erg standaard: zie b.v. https://www.audiomap.de/forum/

 

Ik heb geen opmerkingen over het uiterlijk verder. Een ander kleurtje zou wel onderscheidend kunnen zijn. Maar er zijn al  oranje, groene en blauwe forums. Rose vind Mumsoft misschien wel leuk, maar de meesten hier niet (denk ik). Rood is zo indringend, misschien donkerrood met donkergrijs. Of een mengkleurtje, groenblauw (of blauwgroen) is nu nogal in de mode.

 

Leef je uit..

 

Klopt, ook daar wordt het standaard theme 4.2 gebruikt.

Link to comment
10 hours ago, Beheer said:

 

Ik heb een vraag uitstaan bij een template-maker of er eentje is waarbij  men de keuze heeft tussen Light/Dark.

Dat zou fijn zijn.

Over het algemeen vind ik de dark mode wel prettig om mee te werken.

Als men zelf de keuze kan maken lijkt me dat prima

Link to comment

Die donkere themas zijn onrustig, iedere franje springt er uit. Ondanks dat het total contrast gelijk is lijkt het bij een donker thema groter. Dus gaat men naar een meer solarized thema. Steeds vlakkere kleuren tot het geheel verkruimeld als een werk van Giacometti.
Om de leesbaarheid te vergroten in een licht thema wordt vaak de text iets minder zwart gemaakt. Helaas werkt ook dat maar met mate. Wat voor de leesbaarheid heel erg goed werkt is ipv wit als ondergrond een zacht geel te nemen. Kijk b.v. naar de berheerders postings, die hebben dat. Het kan nog een puntje of twee donkerder.

Link to comment

Menig schrijver schrijft met potlood op gelinieerd zacht geel papier. Wellicht met reden. Waarom is de krant zo leesbaar, zwarte text op een "off white" ondergrond. Daarnaast is de informatiedichtheid in een krant zeer hoog, kijk maar eens naar de aandelenkoersen etc. Waarom werken E-readers zo goed, omdat ze een mat scherm hebben en geen spierwitte achtergrond.

Link to comment
  • Admin
19 minutes ago, kappa7 said:

Tja dat zal best kunnen maar ik vind een donkere achtergrond wel erg prettig.

Andere kleuren achtergrond ziet er leuk uit maar leid af en vind ik onrustig

 

Ik kijk naar een template waarbij je zelf je kleuren kan bepalen.

 

Er is een standaard High-End Forum kleurenset en je kunt zelf, enkel voor jezelf, kleuren/achtergronden etc. bepalen.

 

Gaat het mis dan is er een reset naar forum default.

  

8 hours ago, kappa7 said:

Wat overigens wel prettig zou zijn is het uit kunnen schakelen van het actieve topic scherm

Mogelijk is dat iets wat in het custom template kan worden mee genomen.

 

 

Waar bezoek jij deze site (meestal) mee?

 

Laptop, Tablet of Telefoon?

 

 

Link to comment

Wit op zwart lezen, gaat voor mij meestal niet echt goed, andersom beter. Maar de jaren dat ik met Autocad werkte, verkoos ik wél een zwarte achtergrond. Maar wel met voldoende vette lijnen en tekst.

 

@Onno, was het Hear forum niet grijs- donkergrijs? 

Link to comment
2 hours ago, Beheer said:

 

Ik kijk naar een template waarbij je zelf je kleuren kan bepalen.

 

Er is een standaard High-End Forum kleurenset en je kunt zelf, enkel voor jezelf, kleuren/achtergronden etc. bepalen.

 

Gaat het mis dan is er een reset naar forum default.

  

 

Waar bezoek jij deze site (meestal) mee?

 

Laptop, Tablet of Telefoon?

 

 

Dat verschilt met wat ik bij de hand heb.

Nu bij de kapper gebruik ik de telefoon en thuis op de bank als ik meer tijd heb de laptop en terwijl ik werk een pc.

Tussendoor vaak ook nog een telefoon.

Ik room dus over diverse devices

Link to comment
1 hour ago, Hans van Liempd said:

@Onno, was het Hear forum niet grijs- donkergrijs? 

Nee, naar mijn weten is er nooit iets veranderd aan de huidige kleuren. Volgens mij was het altijd wat je nu ziet, blauw en wit altijd de 'standaard'  geweest. En ik heb nooit de behoefte gehad om het in andere kleuren te veranderen of andere templates te gaan gebruiken. Natuurlijk zal het allemaal er moderner of fraaier eruit zien en het vast voor sommigen leuker maken, maar dat was nooit mijn insteek van het forum tijdens mijn periode. Ik ben een beetje wars van al dat moderne gedoe. Vandaag is zwart de achtergrond kleur en over 2 jaar is het groen en een jaar later weer is het wit enz. Mij is het altijd om de herkenbaarheid en uniformiteit van het forum gegaan. De achterliggende gedachte is en was daarin dat je altijd gelijk het gevoel krijgt dat je thuis komt, ook als je jaren niet meer op het forum bent geweest. Maar goed, dat ben ik en ik hou van een rustige omgeving en van simpelheid en herkenbaarheid. Kijk maar eens naar mijn oude site van Puresound, die heeft ook een rustige uitstraling en uniformiteit en herkenbaarheid met rustige kleuren, ook de achtergrond. Bij de nieuwe website zal dat weer zo zijn.

Ik heb het stokje doorgegeven als eigenaar/beheerder en de nieuwe beheerder/eigenaar mag natuurlijk zelf bepalen wat er met het forum gebeurt en dus bemoei ik mij er niet mee. Overigens vind ik de nieuwe beheerder enthousiaste en voortvarend en verstand van zaken. Precies wat het forum nodig had. Ik ben dus blij dat er een goede opvolger is gevonden. Daardoor kan ik het ook gemakkelijk allemaal loslaten. Want als je al vele jaren het forum hebt gemodereerd en  beheert en je besluit op gegeven ogenblik dat je het stokje door gaat geven is het wel zo dat je afscheid neemt van je kindje. Je kindje die het ouderlijk huis verlaat, zeg maar. Nu heb ik geen kinderen gehad, maar het forum heeft wel altijd voor mij als een kindje gevoeld. Dus ik vind het fijn dat de nieuwe eigenaar/beheerder voortvarend te werk gaat en zijn eigen ideeën erop loslaat. 

Link to comment
  • Admin
1 hour ago, kappa7 said:

Dat verschilt met wat ik bij de hand heb.

Nu bij de kapper gebruik ik de telefoon en thuis op de bank als ik meer tijd heb de laptop en terwijl ik werk een pc.

Tussendoor vaak ook nog een telefoon.

Ik room dus over diverse devices

 

Op welk device vindt je het "Active Topics" gedeelte niet prettig?

 

Het staat uit voor Telefoons en Tablets.

Link to comment
6 minutes ago, Seed7 said:

Zelf in de hear tijd was het blauw. Een flets blauw.

Klopt, In de hear tijd was het ook inderdaad blauw. Ik was toen ook al betrokken bij het forum aan de achterzijde. Dat was wat ik bedoelde met dit onderstaande stukje quote van mij.
 

1 hour ago, audiofreak said:

Nee, naar mijn weten is er nooit iets veranderd aan de huidige kleuren. Volgens mij was het altijd wat je nu ziet, blauw en wit altijd de 'standaard'  geweest.

 

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...