Jump to content

Milieuvriendelijke bescherm hoezen LPs


WouterTD106
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik weet dat de meeste mensen op forum niet zitten te wachten op dit soort berichten, alleen door de corona-crisis zie ik op dit moment geen andere manier om aan bepaalde antwoorden te komen.

Ik hoop dat er toch een aantal mensen bereid zijn om mij te helpen, alvast dank daarvoor!

 

Ik ben een 3e jaars bachelor student Industrial Design Engineering. Ik ben nu bezig met mijn bachelor thesis en ik doe een onderzoek naar het vinden van sustainable materiaal voor de beschermhoezen van LPs. Het is nu belangrijk voor mij om eerst te bepalen of er überhaupt een markt is voor sustainable covers, vandaar de vraag of er mensen zijn die de volgende survey zouden willen invullen, het is een korte survey van maar 4 vragen.

 

https://forms.gle/qqVVUiCxWCZzX3sq5 

 

Alvast bedankt en veel gezondheid gewenst in deze rare tijd!

 

 

Edited by WouterTD106
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, WouterTD106 said:

Ik ben nu bezig met mijn bachelor thesis en ik doe een onderzoek naar het vinden van sustainable materiaal voor de beschermhoezen van LPs

 

@WouterTD106 Wat is er niet goed aan goed gestreken zuurvrij kraft papier? Gaat 100 jaar of meer mee, is niet statisch, is composteerbaar en is te maken van allerhande natuurlijke (afval) vezels.

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Seed7 said:

 

@WouterTD106 Wat is er niet goed aan goed gestreken zuurvrij kraft papier? Gaat 100 jaar of meer mee, is niet statisch, is composteerbaar en is te maken van allerhande natuurlijke (afval) vezels.

Dit heeft te maken met het feit dat ik deze opdracht vanuit een cliënt uitvoer. En de cliënt vraagt specifiek om transparante beschermhoezen, vandaar dat opties van papier zijn uitgesloten. Dus dit onderzoek betreft alleen het vervangen van de hoezen die nu gemaakt zijn van PVC, PE of HDPE.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, audiofreak said:

Ik heb het ingevuld. Ik zou je aanraden om nog even je spelling te controleren, want er staan wat spellings fouten in. Waarschijnlijk door het typen gebeurt bij het opstellen van je vragen.
 

Dank je wel! Fijn dat je het aangeeft wat betreft de spelling, zal er gelijk naar kijken!

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, WouterTD106 said:

Dit heeft te maken met het feit dat ik deze opdracht vanuit een cliënt uitvoer.

Helder. Dank je.
Het duurde even voor ik doorhad dat je de buitenhoes bedoeld.

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Seed7 said:

Helder. Dank je.
Het duurde even voor ik doorhad dat je de buitenhoes bedoeld.

 

Nee toch? Het gaat toch om de binnenhoes? Een transparante buitenhoes zou wel (een keertje) grappig zijn, maar volgens mij gaat het toch echt om de binnenhoezen.... Daar ben ik ook van uitgegaan bij mijn antwoorden....

Edited by René N.
Link to comment
Share on other sites

Ik ga ervan uit dat het over binnenhoezen gaat.
Daar zijn mijn niet spraakmakende antwoorden op gebaseerd.

 

Edited by Groovy
Link to comment
Share on other sites

Ah sorry voor de onduidelijkheid..... 

Het betreft inderdaad de plastic transparante binnenhoezen.

 

Het is wellicht ook nog wel interessant om later in mijn onderzoek te gaan kijken naar mogelijkheden voor milieuvriendelijke buitenhoezen, maar dat is niet waar deze survey om ging haha.

Link to comment
Share on other sites

Oh, mijn antwoorden waren juist gebaseerd op de buitenhoes van plastic.

blake-sleeves-lp-hoezen.jpg

Plastic binnenhoezen zit ik niet op te wachten.
Of het moeten de binnenhoezen zijn met een anti-statische plastic binnenzijde en papier aan de buitenzijde,

.2e0f9129783c40858d5dfcdf1e694145525c4b1b

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

't een kan het ander zijn, 't ander niet 't een. Er zijn honderden, zo niet duizenden papier soorten en kraft is er een van, schrenz een andere. Ligt aan het proces waarmee het gemaakt is, de vezelsoort etc. Kraft is een heel algemene, sterke papier kwaliteit. Schrenz is wat slapper en word nog al eens voor de binnenlaag van golfkarton gebruikt, kraft aan de buitenkant en testliner voor de golf (bevat veel gerecycled materiaal en heeft dus een kortere vezel en is slap).

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...