Jump to content

Vintage - 2


Tubejack
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Tubejack said:

Mooie NAK!   Ik zou zelf de aandrukrollen en geleiders  even schoonmaken. 🙂

De geplaatste drie foto's zijn van de verkoper, die bij de verkoopadvertentie heeft gestaan. Ik heb thuis natuurlijk gelijk alles schoongemaakt, maar ik had geen zin om een nieuwe foto te maken. Overigens is deze Naak al onder handen genomen door Ton van der Hoff in 2018. Dat was ik nog vergeten te melden, voor wat het waard is. 

Link to comment
Share on other sites

Zeer serieuze knaap, heeft mijn NAK vorig jaar ook gedaan evenals de neus van Arnold Schwarzenecker (zijn bijverdienste vandaar de bijnaam “ the nose”). 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:


https://www.quad-hifi.co.uk/vena-ii/


Dat verhaal van die Engelsen lijkt wel te kloppen Onno. Maar ik vind die Leak er veel mooier uit zien dan de Quad Vena.

Ja volgens mij ook, jack. Maar ik zou dan ook voor de Leak gaan. Die Leak heeft gewoon iets kwa uitstraling. Een soort retro look.

Wel grappig was gisteren bij die Nakamichi verkoper. Die speelde met Quad QC Twenty Four en de ESL 63 luidsprekers. Klonk niet onaardig, maar ik zou het zelf niet kopen. Wat mij nu ook weer opviel en dat had vroeger ook al eens opgemerkt, dat je bij de ESL 63 er erg dicht moet opzitten.  De verkoper was een echte Quad man. Wel leuk.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, audiofreak said:

Sinds gisteren een 'vintage' nieuwe aanwinst erbij met wat hulp van mijn ex. Een Nakamichi LX-3 cassettedeck. Speelt werelds. Zelfs mijn minstens 35 jarige oude TDK SA-90 en MA-90 cassette's klinken nog zo goed, alsof het gisteren is opgenomen. Deze oude cassette's waren ooit opgenomen op destijds mijn Nakamichi Dragon. Helaas heb ik die Dragon niet meer, want die heb ik noodgedwongen een aantal jaren terug moeten verkopen. Maar goed, een goede legermaat heeft ook een Nakamichi Dragon en die heeft deze laatst een servicebeurt laten geven bij Ton van der Hoff, oud medewerker van Transtec. (https://quadrevisie.nl/nakamichi/artikel01.html)
Mijn maat was zo enthousiast over zijn servicebeurt van zijn Dragon. Hij zei letterlijk: "ik heb nog nooit zo goed mijn eigen Dragon horen klinken en hoe goed die oude cassette's nog kunnen klinken". Zijn enthousiasme was zo erg dat ik ook weer werd aangestoken en op zoek ben gegaan. Met dit resultaat en wat lieve hulp van een ex.
 
vepfauc48i.jpg

 

ssef72pjzj.jpg
 

5qjut0ha80uh.jpg

Leuk mooi deck

Blijft wel weer mooi om te zien.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, audiofreak said:

Ja volgens mij ook, jack. Maar ik zou dan ook voor de Leak gaan. Die Leak heeft gewoon iets kwa uitstraling. Een soort retro look.

Wel grappig was gisteren bij die Nakamichi verkoper. Die speelde met Quad QC Twenty Four en de ESL 63 luidsprekers. Klonk niet onaardig, maar ik zou het zelf niet kopen. Wat mij nu ook weer opviel en dat had vroeger ook al eens opgemerkt, dat je bij de ESL 63 er erg dicht moet opzitten.  De verkoper was een echte Quad man. Wel leuk.


Carl svp Onno 😀 Een vriend van mij speelt met de Quad fourties op de ESL 63. Ik vind dat hij het iets te warm heeft getuned, maar verder wel erg goed. Verder is hij helaas helemaal op streaming hoewel hij ook een fantastische platencollectie heeft en een Mitchell ingesteld door Bert Oling. Je hebt hem wel eens ontmoet: de vader van die zangeres.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, carl said:


Carl svp Onno 😀 Een vriend van mij speelt met de Quad fourties op de ESL 63. Ik vind dat hij het iets te warm heeft getuned, maar verder wel erg goed. Verder is hij helaas helemaal op streaming hoewel hij ook een fantastische platencollectie heeft en een Mitchell ingesteld door Bert Oling. Je hebt hem wel eens ontmoet: de vader van die zangeres.

Ohhh grappig. laat ik dat nou ook gisteren gevonden hebben. Te warm in mijn beleving. Ik miste sprankeling in het hoog. Deze man waar ik gisteren was die had een Thorens 160 DT. Moest ik weer aan Carl denken.
Welke zangeres? Want ik ben abuis. Er gaat geen lampie branden nog.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, kappa7 said:

Leuk mooi deck

Blijft wel weer mooi om te zien.

Ja leuk hé. Hij is ook nog helemaal gaaf ook. De verkoper was geen roker en dat zie je gelijk op de aluminimum kleurig front.
Weet je nog bij Arden laatst. Toen ik vertelde over allerlei herinneringen die gelijk naar boven kwamen bij het horen van die Krell's op de B&W 801's.? Dat had ik vandaag ook zoiets bij het luisteren naar deze Naak en de oude cassette's. Zit je gelijk weer uren aan de telefoon met mijn oude legermaat en de herinneringen te delen met elkaar. Zo grappig weer.

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, audiofreak said:

Sinds gisteren een 'vintage' nieuwe aanwinst erbij met wat hulp van mijn ex. Een Nakamichi LX-3 cassettedeck. Speelt werelds. Zelfs mijn minstens 35 jarige oude TDK SA-90 en MA-90 cassette's klinken nog zo goed, alsof het gisteren is opgenomen. Deze oude cassette's waren ooit opgenomen op destijds mijn Nakamichi Dragon. Helaas heb ik die Dragon niet meer, want die heb ik noodgedwongen een aantal jaren terug moeten verkopen. Maar goed, een goede legermaat heeft ook een Nakamichi Dragon en die heeft deze laatst een servicebeurt laten geven bij Ton van der Hoff, oud medewerker van Transtec. (https://quadrevisie.nl/nakamichi/artikel01.html)
Mijn maat was zo enthousiast over zijn servicebeurt van zijn Dragon. Hij zei letterlijk: "ik heb nog nooit zo goed mijn eigen Dragon horen klinken en hoe goed die oude cassette's nog kunnen klinken". Zijn enthousiasme was zo erg dat ik ook weer werd aangestoken en op zoek ben gegaan. Met dit resultaat en wat lieve hulp van een ex.
 
vepfauc48i.jpg

 

ssef72pjzj.jpg
 

5qjut0ha80uh.jpg

Hou 'm in ere. De LX-3 heeft nl de neiging om te gaan jengelen. 

 

De Leak en die Quad Vena zijn idd gelijk, alleen heeft de Leak dan nog Bluetooth erbij. Ik hoef beiden niet, hoewel de Quad me nu wel meer aanspreekt. Als de leak nu iets strakkere draaiknoppen zou hebben, dan was het misschien iets anders. Maar dit ouwbollige vind ik dus helemaal niks, hoewel, ik heb mijn Dynaco setje compleet (PAT5 BiFET, ST120 en A25), maar dat is gewoon echt vintage en geen "möchtegern" vintage en dan van binnen retemodern.

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Sodejuu said: ik heb mijn Dynaco setje compleet (PAT5 BiFET, ST120 en A25), maar dat is gewoon echt vintage en geen "möchtegern" vintage en dan van binnen retemodern.


Dat laatste staat me ook erg tegen Roger. Maar waarschijnlijk doet het het wel goed op de Chinese markt. Zal nog eens kijken naar de prijzen van Leak en Quad.

Link to comment
Share on other sites

Ja voor mij hoeft dat nep oud niet zo.

Het heeft mij iets te nostalgisch trekje wat in weze gewoon een moderne versterker is.

Het is net als met de mini en VW kever het is gewoon echt wat anders in een te oud lijkend jasje.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Seed7 said:

 

Je zou toch verwachten dat we die "fin de siècle" nostalgie nu wel achter de rug zouden hebben, twee decennia de nieuwe eeuw in.

Dacht je dat 😊  Vandaag mijn audiorek  afgestoft (was nodig) en weer eens een oud Optonica setje neergezet. (pagina is wat verouderd) Speeld erg goed is geoptimaliseerd voor 4Ω luidsprekers en het fijne is dat al onze apparatuur aangesloten kan worden . T.w. 2 dac's, 2 tuners, en 1 draaitafel er is nog ruimte voor 2 extra draaitafels. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Seed7 said:

Erg leuk apparaat. Heeft Sony er niet ooit een kloon van gemaakt?

E 150 -200 https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-telefunken-compact-2000/k0

Daar speelde ik later mee. TA-88 versterker, de SQA-100 quadrafonie decoder en de ST-88 tuner

http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyvault/SONY88/SONY88.html

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
13 minutes ago, Groovy said:

Ook nog betaalbaar als je niet persé de top hoeft te hebben.

Het was in 1974 het topmodel.  Maar de meeste zullen nu 46 jaar later, behoorlijk uitgeblust zijn.  Reken naast aanschaf op €800 voor een stevige revisie of €1000 als je ook de ontwerpfouten opgelost wil hebben.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...