Jump to content

Overname, voorstellen, plannen


Recommended Posts

  • Admin
19 minutes ago, Hans van Liempd said:

Het valt mij op, dat de software nu een stuk trager reageert. Kies ik unread content, dan duurt het enkele seconden voordat de lijst er staat. Eerder gebeurde dat vrijwel meteen.

 

Zou je de Search eens willen testen?

Link to comment
  • Admin
Just now, Hans van Liempd said:

Even getest, die werkt nu een heel stuk beter. Supersnel en heel veel resultaten. Dit is echt een verbetering. Hulde!

 

Dan moet je even leven met een tragere Unread Content.

 

De search-engine verzorgd die ook en omdat hij nu anders naar alle content kijkt is dat iets trager 😉

 

Ik ga kijken of ik daar nog wat aan kan verbeteren maar een goed werkende Search vindt ik belangrijker.

Link to comment
  • Admin
2 minutes ago, Hans van Liempd said:

Die knop unread content gebruik ik soms 20 keer op een avond. Search relatief zelden. Dat dit langer zou duren vind ik geen probleem.

 

 

 

Even voor mijn duidelijkheid; je vindt het niet erg dat de Unread Content trager is of je hebt liever een tragere Search?

 

Dit laatste kan helaas niet, dan wordt de Search weer minder adequaat ben ik bang.

Link to comment
  • Admin
1 hour ago, Hans van Liempd said:

Ik bedoel, snellere unread content en langzamere search.

 

Maar aan de huidige situatie wen ik ook wel. In het begin dacht ik dat internet traag was. Nu weet ik beter.

 

Ik ga het even verder onderzoeken, voor nu dus even een tragere Unread Content.

Link to comment

SVP geen ratings, duimpjes omhoog, sterretjes, 'most valued' etc.

 

TAGs zijn een prachtige tool die in de praktijk niemand gebruikt. Op een ander forum waar ik mag modereren zijn het de mods die de tags vullen en dan nog gebruiken de gebruikers ze niet om mee te zoeken.

 

De zoekfunctie is heel erg verbeterd.

Edited by Seed7
Link to comment
18 hours ago, Beheer said:

 

Ik ga het even verder onderzoeken, voor nu dus even een tragere Unread Content.

Wat is traag? Een miliseconden? Een seconde? twee seconde? Dat is allemaal voor mij niet traag. Als je nou een halve tot een minuut zou moeten wachten, dan zou ik zeggen het internet is wat traag vandaag. In de tijd dat je nog moest inbellen, dan moest je ook even wachten. Is mij prima en mooie manier van even onthaasten.

Ik vind het forum dus niet traag !! En ook niet bij Unread Content. Ik heb dan dus liever een goed werkende zoekmachine.

Ik ben ook niet van de duimpjes  en al dat soort gepeupel. Dat is in mijn optiek iets voor de (a)sociale media.

Edited by audiofreak
Link to comment
  • Admin
32 minutes ago, audiofreak said:

Wat is traag? Een miliseconden? Een seconde? twee seconde? Dat is allemaal voor mij niet traag. Als je nou een halve tot een minuut zou moeten wachten, dan zou ik zeggen het internet is wat traag vandaag. In de tijd dat je nog moest inbellen, dan moest je ook even wachten. Is mij prima en mooie manier van even onthaasten.

Ik vind het forum dus niet traag !! En ook niet bij Unread Content. Ik heb dan dus liever een goed werkende zoekmachine.

Ik ben ook niet van de duimpjes  en al dat soort gepeupel. Dat is in mijn optiek iets voor de (a)sociale media.

 

3 hours ago, Seed7 said:

SVP geen ratings, duimpjes omhoog, sterretjes, 'most valued' etc.

 

TAGs zijn een prachtige tool die in de praktijk niemand gebruikt. Op een ander forum waar ik mag modereren zijn het de mods die de tags vullen en dan nog gebruiken de gebruikers ze niet om mee te zoeken.

 

De zoekfunctie is heel erg verbeterd.

 

De Tags laat ik dan over aan zij die het willen gebruiken.

 

Mijn voorkeur gaat ook uit naar het uitgeschakeld laten van Ratings / Beoordelingen.

 

Als ik het zelf even time dan duurt het 7 tellen voordat de Unread Content getoond wordt.

Misschien dat dit trager wordt naarmate er meer Unread Content is.

 

Omdat mijn voorkeur ook een betere search heeft laat ik dat even voor wat het is.

 

Wel ga ik Elasticsearch onderzoeken. Deze kan het Search gedeelte van het forum overnemen, er is een integratie in het backend en ik lees daar goede verhalen over.

Maar dan moet onze hoster dat wel ondersteun, die vraag is inmiddels gesteld.

 

Link to comment
  • Admin
22 minutes ago, audiofreak said:

Bij duurt de Unread Content één (1) seconde. Ik heb Ziggo en is bekabeld, dus niet via Wifi.
Maar zelfs al zou het 7 seconden duren, dan kan ik daar prima mee uit den voeten.
 

 

Bedankt hier voor, dat geeft de burger moed!

 

Ik zit ook op WiFi en zal even testen als ik bedraad zit.

Link to comment

Hallo Beheerder....

 

Hartstikke bedankt....

Geweldig dat jij zoveel energie in dit forum stopt, zodat een handjevol audio-malloten, hier hun verslaving kunnen botvieren.
 

FF een vraagje,  ik zie bij een aantal leden ALMUNI staan.
Wat betekent dit, moet ik deze leden extra in de gaten houden of zo...  😃


Klopt het dat ik bij uploads van afbeeldingen maar 10K uploaden... dit is extreem weinig.
Als ik met Screencapture of Snag-It, afbeeldingen maak in .jpg format,  moet ik erg veel moeite doen deze onder de 40k te krijgen.

Link to comment
Quote

Alumni

betekenis & definitie

Alumni zijn oud studenten en afgestudeerden van een universiteit of hogeschool. Het enkelvoud van alumni is een alumnus. Dit Latijnse woord betekent letterlijk ‘afgestudeerde’. Universiteiten en hogescholen proberen vaak contact te houden met alumni.

Bron:

https://www.ensie.nl/radboud-universiteit/alumni

 

Van mij hoeft dit er ook niet bij.

 

 

Link to comment
  • Admin
2 hours ago, VANZOMERENG said:

Hallo Beheerder....

 

Hartstikke bedankt....

Geweldig dat jij zoveel energie in dit forum stopt, zodat een handjevol audio-malloten, hier hun verslaving kunnen botvieren.
 

FF een vraagje,  ik zie bij een aantal leden ALMUNI staan.
Wat betekent dit, moet ik deze leden extra in de gaten houden of zo...  😃


Klopt het dat ik bij uploads van afbeeldingen maar 10K uploaden... dit is extreem weinig.
Als ik met Screencapture of Snag-It, afbeeldingen maak in .jpg format,  moet ik erg veel moeite doen deze onder de 40k te krijgen.

 

Aan de instellingen vwb. de afbeeldingen is niets veranderd door mij.

Het is mij niet duidelijk wat je precies bedoelt en of dit anders is dan voorheen?

  

2 hours ago, Hans van Liempd said:

Bron:

https://www.ensie.nl/radboud-universiteit/alumni

 

Van mij hoeft dit er ook niet bij.

 

 

 

@beiden; het was meer een test van het Ranking systeem.

 

Ik zie dat het op meer plaatsten effecten heeft dan ik dacht / zag en dus is iedereen nu weer "gewoon" Lid.

Gekoppeld hieraan is nog wel het volgende: "Members can set their own title after 1,000 content items.".

Voorbeeld; Bij Hans van Liempd staat er; WanFie

 

Link to comment

Er is niets veranderd aan de instellingen van de afbeeldingen maar dat is nu ook het probleem.

De bestandsgrootte voor het toevoegen van een afbeelding is dusdanig klein dat het beperkt is tot enkele pixels.

Dat betekent dat je foto's elders moet plaatsen en dan een link plaatsen daarnaartoe.

In het verleden werd daar door veel leden Photobucket voor gebruikt maar die vragen daar nu geld voor en daardoor zijn veel foto's verdween.

Voor de leesbaarheid zou het goed zijn om de foto's op de forum server te kunnen plaatsen.

Dat dit veel plaats kan gaan kosten is bekend maar het zou fijn zijn als er gekeken zou worden wat daar mee mogelijk is.

Link to comment
  • Admin
16 minutes ago, kappa7 said:

Er is niets veranderd aan de instellingen van de afbeeldingen maar dat is nu ook het probleem.

De bestandsgrootte voor het toevoegen van een afbeelding is dusdanig klein dat het beperkt is tot enkele pixels.

Dat betekent dat je foto's elders moet plaatsen en dan een link plaatsen daarnaartoe.

In het verleden werd daar door veel leden Photobucket voor gebruikt maar die vragen daar nu geld voor en daardoor zijn veel foto's verdween.

Voor de leesbaarheid zou het goed zijn om de foto's op de forum server te kunnen plaatsen.

Dat dit veel plaats kan gaan kosten is bekend maar het zou fijn zijn als er gekeken zou worden wat daar mee mogelijk is.

 

Duidelijk.

 

Het probleem is dat bij deze hoster de diskgrootte beperkt is. Bijkopen kan maar dan nog is het een beperkt grote.

Maar ik zal onderzoeken wat een ideale grootte is voor afbeeldingen en zo bepalen wat er aan ruimte de komende tijd nodig is.

 

Mocht iemand mij eventueel kunnen informeren vwb. de ideale grote van afbeeldingen dan graag en kunnen we eens kijken en testen.

 

Misschien dat we tzt. dienen te verhuizen naar een andere hoster als we uit diskruimte lopen.

Link to comment
2 hours ago, Beheer said:

 

Aan de instellingen vwb. de afbeeldingen is niets veranderd door mij.

Het is mij niet duidelijk wat je precies bedoelt en of dit anders is dan voorheen?

 

Afbeeldingen lokaal vanaf je PC naar de het gewenste topic/posting uploaden, is nu beperkt tot een bestandsgroottes van ca. 10KB,
als dit opgerekt zou kunnen worden naar maximaal 50KB ?   (.jpg)

Edited by VANZOMERENG
Link to comment
  • Admin
9 hours ago, VANZOMERENG said:

 

Afbeeldingen lokaal vanaf je PC naar de het gewenste topic/posting uploaden, is nu beperkt tot een bestandsgroottes van ca. 10KB,
als dit opgerekt zou kunnen worden naar maximaal 50KB ?   (.jpg)

 

Ik moet hier echt even induiken aangezien ingesteld staat dat de afmeting van een afbeelding "Unlimited" is.

 

Alleen de weergave is ingesteld op een limiet van 1000px x 750px.

 

EDIT: Ik heb de vraag gesteld bij Invision Support.

 

afbeelding.thumb.png.61a2dc685e9d0fe652a2900019e5e15c.png

Link to comment
  • Admin

Sinds vandaag hebben we een Privacy Policy, deze ontbrak.

 

Naar mijn idee is hij (redelijk) compleet maar misschien heeft iemand van jullie nog een opmerkingen cq. aanvulling.

 

Je moet hem als Gelezen bevestigen bij registeren.

 

Als hij straks compleet is dan krijgen jullie allemaal een Pop-up met het verzoek deze te lezen en (alsnog) te bevestigen.

 

Dit is niet iets wat ik nu ter plekke verzin, dit is een wettelijk iets 😬

 

Deze Privacy Policy bevindt zich onderaan iedere pagina van dit forum.

 

Maar mocht je lui zijn: Privacy Policy.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...