Jump to content

Overname, voorstellen, plannen


Recommended Posts

  • Admin

Beste Forumleden,

 

Sinds deze week is jullie forum in / onder ander beheer gekomen, dit na goed overleg met de vorige beheerder / eigenaar.

 

De vorige beheerder / eigenaar zal mij de komende tijd nog bijstaan waar nodig mochten er vragen zijn mbt. dit forum.

 

On 5/10/2020 at 10:31 AM, Hans van Liempd said:

Alweer een goed bericht.

En nu proberen de levendigheid van het forum vast te houden.

 

Hartelijk bedankt en succes.

 

Gaat er ook nog wat veranderen? (nieuwe heren, nieuwe wetten?)

 

Hans stelde terecht deze vraag en vandaar dat ik mijzelf, als nieuwe "eigenaar", zal voorstellen.

 

Ook zal ik jullie mijn plannen en ideeën voorleggen.

 

Voorstellen

 

Mijn persoonlijk gegevens houd ik liever persoonlijk. Het voegt voor mij niets toe en de reden waarom ik heb aangeboden dit forum onder mijn beheer te nemen is dat ik het een prettig forum vindt.

Ik bezoek dit forum al enige tijd en lees meer dan dan ik reageer en het zou gewoon zonde zijn het te laten afsterven.

 

Zelf geniet ik enorm van muziek en mooie audio. Deze audio kan vintage zijn of modern, Low of High-end, voor mij is van belang dat de eigenaar er zelf het meest van geniet.

Mijn muzieksmaak is breed, niet dat ik alles draai maar ik luister wel met interesse naar wat een ander bekoord.

Of ik daar van geniet is een tweede maar smaken verschillen zoals we weten 😉

 

Mijn set staat altijd aan, er is dus altijd muziek in ons huishouden.

 

Ik werk in de ICT als beheerder van (hosted) servers met eigen web-based applicaties ontwikkeld door mijn werkgever.

Daarnaast installeer ik eigen ontwikkelde hard en (on-site) software bij klanten als zij geen hosted server willen. Geef ik advies over inpassingen cq. aanpassingen bij deze klanten.

Indien een klant dit wil ben ik tevens projectmanager bij nieuwe installaties, updates of migraties.

 

Plannen

 

Op korte termijn heb ik de volgende plannen:

 

  1. Over naar httpS. Een zichzelf respecterende website kan niet meer zonder certificaat.
  2. De huidige template / lay-out vindt ik niet intuïtief en deze wil ik vervangen. Hierover heb ik een idee en dit zal ik aan jullie voorleggen.
  3. Herstructureren. Sommige onderdelen passen (misschien) beter in een andere gedeelte. Zie het meer als herindelen.
  4. Kritisch kijken naar alle oude zaken zoals regels, bans etc.

 

Ideeën

 

Ook jullie zullen wel ideeën hebben over dit forum. Mijn vraag is dan ook om deze met mij te delen.

Dit mag in dit topic of via een PM.

 

Zijn deze ideeën haalbaar en nuttig dan zal ik die zeker in overweging nemen.

 

Voortgangstopic: Voortgang (overname)werkzaamheden

 

Vriendelijke groet!

 

Link to comment

Sommige zien veranderingen meteen als een groot probleem. Misschien ligt dat aan de soms wat autistische muziekliefhebber. 

 

Ik denk, dat wanneer er wat verandert, je laat zien dat er nieuw leven is en en wat gebeurt.

 

Ik zou graag de oude topics in de geschiedenis weer compleet zien. Nu zijn veel teksten halverwege afgekapt en is het onleesbaar geworden. Maar dit is al een tijd zo en ik betwijfel of het nog hersteld kan worden.

 

Het forum is nu erg uitgebreid voor de beperkte hoeveelheid bijdragen. Maar bij veel andere fora is dat nog veel "erger". Kijk maar eens op het HTforum. Toch vind iedereen wel wat hij wil.

 

Ik vraag me wel af, wanneer er veel veranderd, Google de items nog wel terug vind. Nu staan we vaak bovenaan bij een zoekopdracht.

 

Ik zou overigens geen probleem hebben met wat reclame op het forum. Dat maakt het voor "de handel" ook wat interessanter.

 

Link to comment
  • Admin
34 minutes ago, Hans van Liempd said:

Sommige zien veranderingen meteen als een groot probleem. Misschien ligt dat aan de soms wat autistische muziekliefhebber. 

 

Ik denk, dat wanneer er wat verandert, je laat zien dat er nieuw leven is en en wat gebeurt.

 

Ik zou graag de oude topics in de geschiedenis weer compleet zien. Nu zijn veel teksten halverwege afgekapt en is het onleesbaar geworden. Maar dit is al een tijd zo en ik betwijfel of het nog hersteld kan worden.

 

Het forum is nu erg uitgebreid voor de beperkte hoeveelheid bijdragen. Maar bij veel andere fora is dat nog veel "erger". Kijk maar eens op het HTforum. Toch vind iedereen wel wat hij wil.

 

Ik vraag me wel af, wanneer er veel veranderd, Google de items nog wel terug vind. Nu staan we vaak bovenaan bij een zoekopdracht.

 

Ik zou overigens geen probleem hebben met wat reclame op het forum. Dat maakt het voor "de handel" ook wat interessanter.

 

 

Hallo Hans,

 

Over welke oude topics heb jij het?

Kun jij mij een linkje geven naar een dergelijk topic met afgekapte teksten?

 

Het is niet mijn doel delen van het forum weg te halen of te verbergen.

 

Het vervangen van de template / thema zorgt er voor dat het forum er anders uit komt te zien. Verder doet het niets.

Het wordt wat meer aansprekender / frisser qua uiterlijk.

 

Denk ook aan een overzicht met de meest actieve topics op een zichtbare plaats.

Link to comment

Beheerder,

 

dank voor de inspanningen, nu en in de toekomst.

 

T.a.v. indeling heb ik mij in het verleden diverse malen geuit. Het is me allemaal veel te veel. Daarnaast loopt een en de zelfde discussie over meerdere draden in meerdere subgroepen. Je moet steeds maar net snappen waar het nu weer over gaat.

Als ouwe USENET liefhebber zijn er voor mij in principe vier groepen, subfora of hoe je het ook noemt genoeg. Audio, Muziek, Marktplaats en een niet geindexeerde Off-Topic groep. Allemaal zonder verdere verdelingen en steeds verder gaande differentiatie. (ik was dus stiekem wel blij met al dat spul in het archief ;) ) Een echt goede zoekmogelijkheid is welkom.

 

success.

Link to comment
  • Admin
22 minutes ago, Seed7 said:

Beheerder,

 

dank voor de inspanningen, nu en in de toekomst.

 

T.a.v. indeling heb ik mij in het verleden diverse malen geuit. Het is me allemaal veel te veel. Daarnaast loopt een en de zelfde discussie over meerdere draden in meerdere subgroepen. Je moet steeds maar net snappen waar het nu weer over gaat.

Als ouwe USENET liefhebber zijn er voor mij in principe vier groepen, subfora of hoe je het ook noemt genoeg. Audio, Muziek, Marktplaats en een niet geindexeerde Off-Topic groep. Allemaal zonder verdere verdelingen en steeds verder gaande differentiatie. (ik was dus stiekem wel blij met al dat spul in het archief ;) ) Een echt goede zoekmogelijkheid is welkom.

 

success.

 

Hallo Seed7,

 

Ik deel je mening over zo min mogelijk sub-fora. Soms is dat echter niet mogelijk.

Wel ben ik begonnen met een duidelijkere en ietwat plattere indeling.

Wat ik niet wil is de indeling te veel verstoren maar meer "logisch" maken.

 

Heb jij een linkje naar die discussie die over meerdere draden/groepen verloopt?

 

Edited by Beheer
Typo
Link to comment

Klinkt goed allemaal. Niet alleen blijft het forum voortbestaan maar het is zo te lezen in deskundige, alsook in "passende" handen van iemand die naadloos aansluit bij de deelnemers aan het forum. In het virtuele internet wilde westen is het hier altijd een oase van rust en beleefdheid en wordt de enkele faux pas die we allemaal wel eens maken altijd snel hersteld en nooit aanleiding voor een vete.

Ook ik ben erg gehecht aan het forum en de mogelijkheid die het biedt om met elkaar in contact te blijven, zowel via het internet als persoonlijk en de korte tijd dat het forum op zwart was maakte dat nog eens extra duidelijk.

 

Helaas heb ik weinig idee hoe het allemaal anders zou kunnen of moeten, een goede zoekfunctie is wel een idee, hoewel ik met de bestaande ook wel uit de voeten kan.

Wel hoop ik dat een aantal dingen blijven waaronder het nooit opgeloste raadsel van de categorisering van de (nieuwe) leden als junior of senior member en dat de indertijd met veel enthousiasme samengestelde "luister & test-CD" niet helemaal in de vergetelheid raakt.

 

Ik wens de nieuwe beheerder evenveel plezier aan het forum als de leden en hoop voor hem/haar dat het niet al te veel tijd kost om de boel draaiende te houden.En uiteraard veel waardering voor de bereidheid de taak op zich te nemen om het forum te laten voortbestaan.

 

Als laatste: er is voorgesteld om een (vrijwillige/jaarlijkse) bijdrage in de kosten die het forum met zich meebrengt, te verdelen over de leden. Daartoe ben ik zeker bereid.

Link to comment
3 hours ago, Beheer said:

 

Hallo Hans,

 

Over welke oude topics heb jij het?

Kun jij mij een linkje geven naar een dergelijk topic met afgekapte teksten?

 

 

 

Een beroemd topic, was deze natuurlijk. Verschillende inzendingen zijn ingekort. Maar niet allemaal. Het lijkt dat alleen langere verhalen zijn afgeknipt. En in audio verleden staan er zo meer.

 

 

Link to comment
26 minutes ago, Hans van Liempd said:

 

Een beroemd topic, was deze natuurlijk. Verschillende inzendingen zijn ingekort. Maar niet allemaal. Het lijkt dat alleen langere verhalen zijn afgeknipt. En in audio verleden staan er zo meer.

 

 


Pas op zou ik haast zeggen. Er is nooit door het beheer topics (bewust of onbewust) ingekort. Er is wel door het oudere Hear beheer en/of moderators posting verwijderd in hun periode, omdat ze te off-topic waren (het ingrijpen van de beheerder of moderator)of er waren postings die niet door de beugel konden (het niet houden aan de forumregels). In die Hearforum periode zijn er ook leden geweest die hun eigen postings bewust hebben verwijderd en daardoor topics onleesbaar werden.

In de latere tijd van het High-endforum is dat zelf verwijderen van postings door leden onmogelijk gemaakt door het beheer, vanwege dat topics onleesbaar werden of al waren. Ook is er toen ingesteld dat leden hun account niet meer konden om laten zetten als gast-account (guest) als men stopte op het forum.
Ook zijn er postings wel verborgen, omdat ze te off-topic waren. Maar de meest off-topic postings in een topic  zijn gewoon verwijderd. Hiermee doel ik op postings van leden die een regelrechte (persoonlijke) aanval deden op een ander lid of op een andere manier gewoon over de scheef ging.
Er is ook nooit gehoor gegeven door deze beheerder aan leden die wilde dat alles (postings en zelf opgestarte topics) werd verwijderd van henzelf en hun account werd opgeheven,.

Dit alles is maar om één reden gedaan , namelijk om het forum leesbaar te houden voor de toekomst.
Want wat is nou plezieriger en leuker om een oud topic te lezen en de postings te lezen die over het onderwerptopic gaan in plaats van enkele bladzijden met geneuzel wat niets te maken heeft met onderwerptopic. Met die achterliggende (goed doordacht) gedachte is het forum al die jaren zo beheerd.

Dat wil ik jullie forumleden wel even meegeven en de nieuwe eigenaar. 
Er zat dus altijd een goede gedachte achter elke beslissing of keuze die erin het verleden zijn gemaakt door de beheerders van het oude Herarforum en High-endforum.

Link to comment

Tcoh is dat niet wat ik bedoel. wanneer je in dat topic leest, zie je teksten die plotseling ophouden. Dus niet hele postings, maar topic die onleesbaar zijn door ingekorte teksten.

 

Deze b.v.: Wat komt er achter die..??

 

On 1/12/2003 at 12:04 AM, erik klijnsmit said:

 

 

ik snap natuurlijk best dat sommige van jullie in tranen uitbarsten.

dat zou ik ook doen als ik een cdspeler had staan van 1500euro.

 

wat betreft de testopstelling ,

deze is perfect!!

ons kortetermijn geheugen mbt het phonografische is nl zo kort ,dat je een wissel van een component direkt moet doen zoals ik dat doet met de aux en de cd ingang op mijn vv.

dan hoor je nl direkt verschil .

en als jullie zeggen dat dit niet goed is dan zou je juist een hele hoop verschil moeten horen ,,,toch?

 

kom gerust eens naar mij toe met jhe cd speler voor een vergelijking ,dan krijg ik misschien toch nog eens een cdp te horen die

Link to comment

2003... Hoeveel backups en restores zijn daar wel niet aan te pas gekomen? En met welke, soms brakke, software? Of was er gewoon te weinig ruimte voor backups? Er komen nu SSD's aan met 50 TB opslagruimte, maar toen had je harde schijven die veel kleiner waren. De overgang van hear naar high-end is dacht ik gewoon een naamswijziging geweest, daar verdwijnt niks van.

Link to comment

Laat ik maar een (klein) praktisch ding benoemen. De button "Unread Content" vind ik belangrijk, omdat je hiermee direct kunt zien wat er nieuw is toegevoegd aan de diverse draadjes. Deze button staat bovenin behoorlijk rechts op de openingspagina. Wanneer het scherm te klein opent, is deze button niet zichtbaar en moet je eerst naar rechts scrollen. Daarom mijn voorstel: verplaats deze button naar de linkerkant op de openingspagina.

Link to comment
  • Admin
16 minutes ago, Hans van Liempd said:

 

Een beroemd topic, was deze natuurlijk. Verschillende inzendingen zijn ingekort. Maar niet allemaal. Het lijkt dat alleen langere verhalen zijn afgeknipt. En in audio verleden staan er zo meer.

 

 

 

Hallo Hans,

 

We hebben hier naar gekeken maar ook in de database staat het afgekort.

 

Vermoedelijk is dit tijdens een vorige update/migratie van dit forum niet goed gegaan is.

 

Helaas kunnen we dit niet meer herstellen.

Link to comment

“ Keep it simple” heb ik altijd geleerd. Ik heb de idee dat de nieuwe beheerder dit ook zo wel ziet. Alle complimenten voor de nieuwe beheerder trouwens. Verder ben ook wel voor wat indikken, maar ook weer niet teveel. En ik zou trouwens de kopjes “sponsoren” en “sponsoren nieuws“ samenvoegen. 

Link to comment

My 2cents. Een betere zoekfunctie (met de huidige kan ik zelden iets vinden).

 

Maar bovenal: geen reclame poups en dergelijke!!!  Een aparte rubriek waar bv commerciele/sponsoren iets mogen melden daaintegen heb ik geen enkel bezwaar (zie ik wel meerwaarde in)

 

Ten slotte (maar er is vast meer), Plaatjes posten/hosten zou leuk zijn, maar mogelijk te duur kwa ruimte.

Link to comment
2 hours ago, moderator1 said:

 

Hallo Hans,

 

We hebben hier naar gekeken maar ook in de database staat het afgekort.

 

Vermoedelijk is dit tijdens een vorige update/migratie van dit forum niet goed gegaan is.

 

Helaas kunnen we dit niet meer herstellen.

Is duidelijk. Ik was er al bang voor. jammer.

Link to comment
52 minutes ago, Groovy said:

Leuk en handig die sidebalk over de laatste postings.

Sorry,

Ben  ik niet met je eens. Wordt mij wat te rommelig. Verschillende topics door elkaar heen op een rijtje.

Groet,

Leobus

Edited by leobus
Link to comment
  • Admin
33 minutes ago, leobus said:

Sorry,

Ben  ik niet met je eens. Wordt mij wat te rommelig. Verschillende topics door elkaar heen op een rijtje.

Groet,

Leobus

 

Hallo Leobus,

 

Hopelijk vindt je de  Actieve Topics module beter.

  

1 hour ago, Groovy said:

Leuk en handig die sidebalk over de laatste postings.

 

Ik ben even aan het spelen met de beschikbare modules die het forum bied.

 

Hoewel het handig is om een overzicht van alle nieuwe posts te hebben bent ik voor nu de meest actieve topics gegaan.

Link to comment
18 minutes ago, Beheer said:

 

Hallo Leobus,

 

Hopelijk vindt je de  Actieve Topics module beter.

  

 

Ik ben even aan het spelen met de beschikbare modules die het forum bied.

 

Hoewel het handig is om een overzicht van alle nieuwe posts te hebben bent ik voor nu de meest actieve topics gegaan.

Voor MIJ hoeft een extra kolom eigenlijk helemaal niet. Het neemt plaats in op je scherm en maakt daarmee alles wat er naast staat kleiner. Ik kijk altijd op een Ipad en niet op een groot scherm. Met die extra kolom worden de lettertjes dan wat klein. Ik kijk bij de topics gewoon wanneer er voor het laatst gereageerd is en dan weet ik wel of ik het al gelezen heb of niet. Als die “laatste bijdrage ... minuten/uur geleden” wat vetter gedrukt zou worden,zou ik dat wel handig vinden.

groet,

Leobus

Link to comment
  • Admin
14 hours ago, Ove Rickland said:

Laat ik maar een (klein) praktisch ding benoemen. De button "Unread Content" vind ik belangrijk, omdat je hiermee direct kunt zien wat er nieuw is toegevoegd aan de diverse draadjes. Deze button staat bovenin behoorlijk rechts op de openingspagina. Wanneer het scherm te klein opent, is deze button niet zichtbaar en moet je eerst naar rechts scrollen. Daarom mijn voorstel: verplaats deze button naar de linkerkant op de openingspagina.

 

Hallo Rickland,

 

Daar kun je ook komen door via de linker-bovenkant van dit forum, vlak onder ons logo High-EndForum te kiezen voor -> Activity -> Unread Content

 

Of sla de volgende snelkoppeling op bij de Bladwijzers: http://www.high-endforum.nl/discover/unread/

Link to comment
  • Admin
14 hours ago, carl said:

“ Keep it simple” heb ik altijd geleerd. Ik heb de idee dat de nieuwe beheerder dit ook zo wel ziet. Alle complimenten voor de nieuwe beheerder trouwens. Verder ben ook wel voor wat indikken, maar ook weer niet teveel. En ik zou trouwens de kopjes “sponsoren” en “sponsoren nieuws“ samenvoegen. 

 

Hallo Carl,

 

Dat is ook wat ik geleerd heb.

 

Bedankt voor je suggestie, ik heb “sponsoren” en “sponsoren nieuws“ samengevoegd.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...