Jump to content
High-End Forum
kappa7

Nieuwe eindversterker.

Recommended Posts

4 hours ago, kappa7 said:

Ik wacht tot er een Audionet beschikbaar komt voor de juiste prijs.

Die heb ik gehoord en de filosofie staat mij aan.

Welk type precies? Dan zoeken we mee. 🙋‍♂️

De Amp 1

Op dit moment staan er 2 in Duitsland maar die zijn buiten mijn budget.

Verder staat er op de website van studio Alkmaar er een maar als je daar voor belt dan is deze er niet dus dat schiet ook niet op.

Dus rustig afwachten tot er een langs komt.

2 minutes ago, kappa7 said:

Verder staat er op de website van studio Alkmaar er een maar als je daar voor belt dan is deze er niet dus dat schiet ook niet op.

Dat noem ik ronduit slordig George. 

Toch vraag ik me af of George zo'n beest van een versterker wel nodig heeft. Die Magnepans verouderen kennelijk waardoor ze minder geluid produceren. Heb je dat gecheckt George of heb ik dat gemist ?

13 minutes ago, carl said:

Toch vraag ik me af of George zo'n beest van een versterker wel nodig heeft. Die Magnepans verouderen kennelijk waardoor ze minder geluid produceren. Heb je dat gecheckt George of heb ik dat gemist ?

Het zijn geen elektrostaten maar magnetostaten. Die gaan niet zachter klinken...

En elektrostaten gaan ook niet zachter klinken, tenzij hun membraan vervuilt (maar dat kan ook bij magnetostaten) of als ze een met de tijd verdurende membraancoating hebben. Van dat laatste hebben alle Audiostatics uit de jaren '90 last, maar het goede nieuws is dat je ze daardoor juist aan een heel zacht prijsje op de kop kunt tikken.

1 hour ago, Bloom said:

En elektrostaten gaan ook niet zachter klinken, tenzij hun membraan vervuilt (maar dat kan ook bij magnetostaten) of als ze een met de tijd verdurende membraancoating hebben. Van dat laatste hebben alle Audiostatics uit de jaren '90 last, maar het goede nieuws is dat je ze daardoor juist aan een heel zacht prijsje op de kop kunt tikken.

Sterker nog, ik heb een setje staan: Audiostatic ES100. Eentje doet het zacht, bij de andere komt er alleen wat gekraak uit bij veel laag. Gratis af te halen dus. Krijg je alleen de kosten van de nieuwe membraancoating. Als er verder niet iets anders aan de hand is dan. Ik heb een mooi reparatieadresje van Bloom gekregen, in Den Haag, maar eerst maar eens kijken of iemand ze wil hebben. GRATIS, da's toch wel een toverwoord hier in Nederland?  :D :D :D

Jerry had ook ooit Audiostatic ls gekregen,eentje speelde zachter.

Hij ging er met de fohn overheen en dan speelde die weer een paar uur op hetzelfde niveau als de andere.

22 hours ago, carl said:

Nee, de draden kunnen los gaan van de drager en dan gaan ze "rammelen". Dan wordt het tijd ze te reviseren.

De MG12 die ik gehad heb hadden dat nu ook, maar zijn ook alweer gerepareerd.

Edited by Sodejuu