Jump to content

Nieuwe eindversterker.


kappa7
 Share

Recommended Posts

Hoi hoi,

 

Na een aantal zelfbouw projecten ben ik nu wel weer eens toe aan een nieuwe eindversterker.

Ik heb nog geen voorkeur voor een bepaald merk of type maar het moet echt een versterker zijn met voldoende vermogen om mijn Maggies aan te sturen.

Ik denk zelf aan een Audionet Amp1 maar kan nog alle kanten op.

Ook zit ik aan een Hypex Ncore 500 te denken maar kan helaas niet de modules krijgen die ik wil.

 

Hebben jullie niet ideeën voor een beest van een eindversterker met voldoende kracht, dynamiek en detail.

 

Het zal wel een gebruikt exemplaar woorden, nieuw valt wat buiten het budget.

 

Edited by kappa7
Link to comment
Share on other sites

Ja dat zou kunnen maar de nc502 is inderdaad de amp die ik zelf zou bouwen als het Hypex zou worden maar zeker niet voor dat geld.

Een plate amp waar deze module op zit kost voor de consument €500 en koop je de module als als oem dan is die nog maar 300.

Dit kan ik dus prima zelf in elkaar flansen en hou dan nog geld over.

Maar die module mag ik als consument dus niet kopen.

Dan kijk ik liever naar iets minder zelfbouw en zoek ik wat mooiers.

Zo een Audionet is een beetje de richting waar ik dan aan denk. Krel zou ook kunnen bvb .

Maar wat is er nu nog meer voor leuks waar je niet snel aan denkt.

 

Link to comment
Share on other sites

Op de site van Magnepan geven ze het volgende advies: "The short answer is direct-coupled, Class A/B designs with high current capability."  Link: https://www.magnepan.com/faq#receivers

 

Nu zou ik zelf nooit een klasse-D versterker kiezen voor huiskamer versterking, ik heb er een aantal gehoord (Hypex, Devaliet, ICE) maar ik mis de betrokkenheid in de muziek. Het blijft zo "plat".

 

Ik ben wezen shoppen (alweer 10+ jaar geleden) voor een mooie eindversterker en wilde eigenlijk voor een Bryston 3BSST gaan, super stabiel en stroom zat, ook Krell stond op mijn lijstje. Beide hoog aangeschreven versterkers. Na uitvoerig vergelijken uiteindelijk de winkel verlaten met een MF A3.2cr. Veel mooier 3D plaatje dan de Bryston of Krell, het klinkt heel natuurlijk en makkelijk. Geniet er nog dagelijks van!  

 

Ik zou een winkel bezoeken en gaan luisteren naar diverse amps op de Maggies, laat je oren beslissen.

Edited by Paulebappie
Link to comment
Share on other sites

Er wordt heel lovend over de “Purifi” versterkers geschreven. Ook klasse D uit de Putzeys ontwikkelingen. Ook wel Eigentakt genoemd. Weet niet of dat alleen OEM is.

groet,

leobus

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, leobus said:

Er wordt heel lovend over de “Purifi” versterkers geschreven. Ook klasse D uit de Putzeys ontwikkelingen. Ook wel Eigentakt genoemd. Weet niet of dat alleen OEM is.

groet,

leobus

Wilde ik ook aanhalen (maar als NCore 400 te klein is, dan schiet dit niet veel op).

 

Aan de andere kant ook een ontwerp van Bruno Putzey en je mag toch aannemen dat in pak m beet 5 jaar tijd weer een en ander verbeterd is.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-purifi-1et400a-amplifier.7984/

 

Ze hebben gewoon een web shopp

https://purifi-audio.com/vare-kategori/transducers/

 

Tweede hands, ligt er toch te veel aan wat je tegenkomt om daar iets zinvols over te schrijven. Audionet is zeker super goed

 

Op HT staan wel een aantal interessante

AR:  https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175470.0

oh, al gereserveerd. Ws toch niet de beste match met Maggies

 

Een Belles (had er nooit van gehoord, lijkt me best goed)  https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175075.0

 

Er staat ook een hele dikke Myriad voor 650 euro.

 

 

 

 

 

 

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet wat je budget is maar een potentere eindbak in puur A/B-versterking dan onderstaande, ga jij niet vinden voor dit geld
en bovendien met 5 jaar garantie !

https://www.stassen.nl/versterkers-en-receivers/eindversterker/rotel-rb-1590\

Een Rotel eindbak RB-1582mkII (A/B-versterking) is ook al meer dan potent genoeg en is nieuw voor ca. dan 1.350 euro wel te scoren. 

Beide Rotels kunnen ook bij lagere impedanties, meer als voldoende stroom leveren

 

Deze potente eindbak met extra korting i.v.m. showroommodel

https://www.hifi-schluderbacher.de/de/product/musical-fidelity-m6-prx-aus-ausstellung-schwarz-9451/product-detail.htm

 

Verder staan er op hifi.nl in de 2e-hands sectie versterking, ook diverse eindbakken te koop van Krell, Vincent, Array etc...

Link to comment
Share on other sites

Eens met Vanzomereng, prijstechnisch niet te verslaan denk ik. En (lockdown etc terzijde) een kand m ze te beluiteren.

 

Iets meer geld maar zeker ook super is een merk als Bryston. Kom je ws wel weer op een gebruikt expemplaar uit.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, VANZOMERENG said:

Op de site van www.audiophonics.fr  vind je diverse betaalbare eindbakken, zoals ook onderstaande claas_d Purifi

 

https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier/audiophonics-hpa-s400et-amplifier-class-d-stereo-purifi-2x400w-4-ohm-p-14393.html

 

Hoi Gerrit,

 

dat is een fijne site. Ik heb daar inmiddels nogal wat besteld en ben zeer tevreden over de afhandeling en levering. Interessant assortiment trouwens. Ook de mogelijkheid om daar kabels te laten confectioneren is heel prettig.

 

Je set ziet er goed uit trouwens. Als enige opmerking: de AKG 701 koptelefoon heb ik nog steeds en ben er al jaren zeer tevreden over maar ik heb inmiddels ook de AKG Pro 712, dat is toch een hele stap vooruit. Via audiophonics heb ik daar een hele fraaie verlengkabel bij. Itt de 701 heeft de 712 een mini xlr aansluiting zodat je eventueel de kabel kunt vervangen.

De AKG is uitstekende kwaliteit voor een prijs die nog 'normaal' is wat je van heel veel koptelefoons langzamerhand niet meer kunt zeggen met prijzen van xK€€.

Edited by Kraus vonBentinck
Link to comment
Share on other sites

On 5/10/2020 at 9:39 AM, Paulebappie said:

Op de site van Magnepan geven ze het volgende advies: "The short answer is direct-coupled, Class A/B designs with high current capability."  Link: https://www.magnepan.com/faq#receivers

 

Nu zou ik zelf nooit een klasse-D versterker kiezen voor huiskamer versterking, ik heb er een aantal gehoord (Hypex, Devaliet, ICE) maar ik mis de betrokkenheid in de muziek. Het blijft zo "plat".

 

Ik ben wezen shoppen (alweer 10+ jaar geleden) voor een mooie eindversterker en wilde eigenlijk voor een Bryston 3BSST gaan, super stabiel en stroom zat, ook Krell stond op mijn lijstje. Beide hoog aangeschreven versterkers. Na uitvoerig vergelijken uiteindelijk de winkel verlaten met een MF A3.2cr. Veel mooier 3D plaatje dan de Bryston of Krell, het klinkt heel natuurlijk en makkelijk. Geniet er nog dagelijks van!  

 

Ik zou een winkel bezoeken en gaan luisteren naar diverse amps op de Maggies, laat je oren beslissen.

Goeie link en zit ook aardig in lijn met wat ik ingedachte heb.

Op dit moment speel ik met Hypex met de 180Watt modules op zich niet slecht maar ik kan beamen wat je aangeeft je mist de betrokkenheid in de muziek.

Eigenlijk is het zelfs zo erg dat ik gewoon niet de tijd neem om naar muziek te luisteren en mijn set staat nu al behoorlijk lang alleen maar het muzikale behang te verzorgen als ik aan het werk ben op zolder. 

De Bryston is inderdaad ook een goede tip en neem ik mee in de zoektocht.  

De Musical Fidelity is zeker ook mooi maar lijkt me op een of andere manier niet die powerplant die ik zoek.

Op een of andere manier hoop ik dat de nieuwe generatie Ncore beter zijn en wil ik dat ook wel proberen, mogelijk is de Purifi dan wel een optie.

Maar voor de looks alleen heeft een mooie AB bak met overbemeten voeding en dito koelribben aan de zijkant nu wel mijn voorkeur. 

 

Link to comment
Share on other sites

On 5/11/2020 at 12:42 PM, VANZOMERENG said:

Op de site van www.audiophonics.fr  vind je diverse betaalbare eindbakken, zoals ook onderstaande claas_d Purifi

 

https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier/audiophonics-hpa-s400et-amplifier-class-d-stereo-purifi-2x400w-4-ohm-p-14393.html

 

Zeker een interessante versterker en past ook in het budget.

Maar zou dit toch echt wel eerst wat langer in mijn set willen beluisteren voor dat ik tot koop over zou gaan.

Dat lijkt me hier niet mogelijk maar mijn huidige ervaringen met Hypex maakt mij wel wantrouwend.    

Link to comment
Share on other sites

On 5/10/2020 at 3:19 PM, VANZOMERENG said:

Ik weet niet wat je budget is maar een potentere eindbak in puur A/B-versterking dan onderstaande, ga jij niet vinden voor dit geld
en bovendien met 5 jaar garantie !

https://www.stassen.nl/versterkers-en-receivers/eindversterker/rotel-rb-1590\

Een Rotel eindbak RB-1582mkII (A/B-versterking) is ook al meer dan potent genoeg en is nieuw voor ca. dan 1.350 euro wel te scoren. 

Beide Rotels kunnen ook bij lagere impedanties, meer als voldoende stroom leveren

 

Deze potente eindbak met extra korting i.v.m. showroommodel

https://www.hifi-schluderbacher.de/de/product/musical-fidelity-m6-prx-aus-ausstellung-schwarz-9451/product-detail.htm

 

Verder staan er op hifi.nl in de 2e-hands sectie versterking, ook diverse eindbakken te koop van Krell, Vincent, Array etc...

Ja dat is inderdaad waar ik naar opzoek ben. heb jij ervaringen met deze versterkers?

Alleen nieuw zal het niet worden ik kijk dan liever naar een gebruikt exemplaar.

Mijn budget is €1500,-  

Link to comment
Share on other sites

On 5/10/2020 at 1:43 PM, carl said:

Met de vaardigheden van George zou ik naast zijn Pass Phono Kloon een Pass AMP Kloon bouwen. 

Dat zou goed kunnen maar Klasse A is nu niet echt de grote stroom leverancier waar ik aan denk.

Ik weet ook eigenlijk niet hoe dat met een Maggie combineert.

Over het algemeen is dan een speaker met een rendement boven de 90dB dan wel beter op zijn plaats.

Mijn maggie is maar 85 dB en dan heb je wel heel veel warmte nodig om dat met klasse A nog aan het zingen te krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een keer Avalons op een 25 watt Pass gehoord George. Dat was knap indrukwekkend. Ik ben verder niet technisch, maar ik dacht dat Pass voor hele zware voedingen ging.

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, kappa7 said:

Ja dat is inderdaad waar ik naar opzoek ben. heb jij ervaringen met deze versterkers?

Alleen nieuw zal het niet worden ik kijk dan liever naar een gebruikt exemplaar.

Mijn budget is €1500,-  

 

Ik heb zelf een RA-1592 geintregeerde amp, welke feitelijk een voorversterker Rotel RC-1590 + eindversterker Rotel RB1582mkII is.
Ik ben hier zeer tevreden over en deze hebben mijn speaker Dynaudio Focus 260, volledig onder controle.
 

De  Rotel RB1582mkII is dual-mono opgebouwd en zou qua specs (vermogen) vergelijkbaar moeten zijn met mijn  RA-1592.
Zie specs onder = meetgegevens Hifi-news 

 

Adviesprijs Rotel RB1582mkII = 1.598 nieuw maar bij Stassen op de site staat "informeer naar de prijs voor een offerte" 
en moet m.i.z. wel voor ca. 1.350 euro te scoren zijn (nieuw + 5 jaar garantie) 


 858544518_powerRA-1592.jpg.2f49d5a30e694faf4ee07b075a102053.jpg858544518_powerRA-1592.jpg.2f49d5a30e694faf4ee07b075a102053.jpg

 

rb1582mk2_guts.png

 

Link to comment
Share on other sites

Dat klopt maar is voornamelijk klasse A wat erg mooi is maar vergt wel een spraker die wat minder watjes nodig heeft om het zelfde aantal dbs te kunnen produceren. Een magnapan is dat niet.

3 minutes ago, carl said:

Ik heb een keer Avalons op een 25 watt Pass gehoord George. Dat was knap indrukwekkend. Ik ben verder niet technisch, maar ik dacht dat Pass voor hele zware voedingen ging.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...