Jump to content

Kwaliteit LP’s


carl
 Share

Recommended Posts

15 minutes ago, carl said:

Hai Jack  maar jij denkt soms dat nooit iets koop, maar alleen twijfel. De laatste jaren:

Ben benieuwd naar je andere route.
 

 

Ben zelf meer een: "doener" Carl.  Wat ik gekocht heb? is niet boeiend. Kwaliteit is niet altijd in geld uit te drukken. Het eind resultaat telt.  Je kunt overal muziek uit halen. Zelfs uit de meest simpel ogende versterkertjes. Mijn andere route wordt buizen, maar dan Single Ended. Dat pad heb ik 10 ..12 jaar terug verlaten. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik ook Jack, maar niet op audiogebied 😀 Voor  jullie is dat relatief simpel, maar voor mij is een paar plugjes solderen al een prestatie.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Trouwens, nog een andere voor je lijstje aan te schaffen: ''Stonehenge: the story so far May 99'' van Paul Hattink (je weet wel, die Accuphase importeur). Heb je er direct nog een plaat bij waar je, buiten beste fraaie muziek, ook direct weer weet of je set echt wel zo goed is. Als er iets groots, dynamisch en transparant moet klinken, is dit het wel. Zeker die onweers-klappen, die moeten bangmakend echt overkomen...

 

Deze dus:

 

Stonehenge-The-Story-So-Far.jpg?itok=ZHl

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ook deze herpersing van Genesis ''Seconds Out'' is bijzonder goed te noemen, buiten dat, het is nog steeds 1 van mijn favoriete live albums.

Vooral Phil Collins was tijdens deze registratie enorm op dreef...

 

660249.jpg

 

By far de beste persing tot nu toe. Zelfs mijn altijd bejubelde en zeer schaars te vinden eerste Japanse persing komt niet in de buurt!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Volgens mij is het een zogenaamde mixed bag. Vroeger waren  niet alle persingen goed en werden er ook waardeloze keuzes gemaakt door sound engineers. Tegenwoordig is de vraag naar vinyl groter dan de perserijen aankunnen, resultaat is dan soms broddel- en haastwerk of een voudigweg snel cashen? Ik denk dat de kans op slecht klinkende reissues wel groter is doordat niet zelden de digatale masters ook voor het vinyl worden gebruikt. In een aantal gevallen zijn de analoge banden ook daadwerkelijk weg, verloren gegaan.

Uiteindelijk is het niet zo zwart-wit, maar zal het per titel varieren wat beter klinkt.

Link to comment
Share on other sites

klik

maakte best indruk op mij als 13-jarige. Ik kon deze hoes pas zo'n 50 jaar later bemachtigen😳

 

Hoewel Franse persingen volgens mij i.h.a. behoorlijk goed zijn waren de singletjes en EP's van Vince Taylor wat kwaliteit betreft niet om over naar huis te schrijven.

Het haalde niet bij zijn optreden in de Ahoy. Wel een echte rock 'n roller met een heel triest einde.

Een niet zo lang geleden uitgebrachte LP is wel van behoorlijke kwaliteit (Jet Black Machine)

Edited by Kraus vonBentinck
aanvulling
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...