Jump to content

Update over voortgang problemen met het forum


Recommended Posts

Zoals jullie weten is er een bug in het systeem van het forum.
Hierdoor zijn alle oude topics in het archief geplaatst.
We zijn ermee bezig om dit probleem op te lossen.
Hierdoor zal het forum zonder voor afkondiging het forum opgegeven moment off-line zijn.
Uiteindelijk zal het forum weer on-line zijn. 

Link to comment
  • Admin

Ik ben diegene die bezig is dit "archive" probleem op te lossen.

 

Het forum denkt namelijk op dit moment dat alle topics van voor een bepaalde datum in het archief zitten. Hierdoor kun je ze nog wel lezen maar niet meer bewerken cq. er iets aan toevoegen.

De support afdeling van de forumsoftware heeft hier al naar gekeken en "iets" gewijzigd.

Hierna zouden alle topics, volgens hen, weer zelf uit het archief moeten komen maar dat is niet gebeurd.

 

Mijn vermoeden is dat er nog ergens een een zg. archief-vinkje in de database staat en dit heb ik nu nagevraagd bij de support.

 

Als we weten waar zich dat vinkje bevindt zullen we deze dmv. een cronjob, of beter, een query rechtstreeks op de database herstellen.

 

Zodra we alle informatie hebben gaat het forum even off-line om deze query uit te voeren.

 

Zoals ik er tegenaan kijk is het hopelijk in de loop van volgende week opgelost.

Link to comment

Helemaal goed :rolleyes:. Er zijn veel topics die dan "gewoon" door kunnen lopen, wat handig is om "even terug te bladeren". Maar dank voor alle inspanningen, we wachten gewoon rustig af. Ik ben sowieso al blij met de huidige situatie, maar wil wel verder gaan met wat postings in mijn nu gearchiveerde draadjes B)

Link to comment
  • Admin

Even een update:

 

Het blijkt dat de forumsoftware alle topics die een "archief" vinkje hebben gekregen verhuisd naar een andere tabel en niet, zoals ik dacht en hoopte, slechts een 0 of een 1 in een bepaalde tabel.

Topics die dus uit het archief gehaald worden moeten dus uit de archief tabel naar de originele tabel worden terug verhuisd.

 

Dit is een tijdrovend iets, mede omdat de huidige MySQL database-settings niet optimaal zijn.

We zullen dus eerst de MySQL setting moeten aanpassen en dit is wat we zsm. zullen doen.

 

Hierna kunnen we, samen met de leverancier, kijken wat de vervolgstappen zijn.

 

Link to comment

Vanavond gaat omstreeks 23.00 uur het forum offline i.v.m. het herstellen van fouten.

Wanneer het forum weer online is is lastig te zeggen.
Het probleem is complexer dan we denken/dachten.

Alvast dank voor jullie geduld en begrip.

Met audiofiele groet,

Het beheer en IC Support

Link to comment
  • Admin

Update:

 

Wat hebben we gedaan:

 

  1. Tabellen omgezet van MyISAM naar INNODB, dit geeft een enorme snelheidswinst
  2. We hebben alle bestaande indexen op tabellen geschoond en opnieuw opgebouwd, ook dit geeft meer snelheid omdat er geen "vuil" meer aanwezig is.
  3. We hebben background-scripts die elke dag lopen geoptimaliseerd.

 

Wat is nu al direct merkbaar:

 

  1. In een korte tijd (paar uur) zijn we van 200.000 topics/posts die in het archief zaten naar 156.000 (+/_) gegaan.

 

Het gaat dus nog wel even duren voordat alles uit het archief is, we houden samen met de Support van Invision Community een vinger aan de pols.

Link to comment
  • Admin
23 minutes ago, Hans van Liempd said:

Het gaat vooruit.!! Volgens mij is de software met de oudste topics begonnen. We zijn ergens in 2007.

 

Ja, en die logica snap ik niet helemaal. Maar ik heb deze software dan ook niet gemaakt 🙂

 

Vanmorgen rond 10u. zaten we op 156310 archived posts, nu zitten we op 140916.

 

Als ik dan even reken kom ik op zo'n 17dagen uit waarop we weer geheel kunnen beschikken over alle topics/posts.

 

Zelf vindt ik dit nogal lang maar ik begrijp dat het afhankelijk is van de grote van de posts.

 

Morgen nog maar even ruggespraak voeren met Invision Community Support.

Link to comment
3 hours ago, pjotr27 said:

Yep, fijn... In ieder geval lijken er deskundigen achter de knoppen te zitten. Wellicht komt er nog een voorstelrondje wie nu het beheer zijn?

 

Phoe hee, wat een gedoe, dit allemaal. Maar heel goed dat jullie "in control" zijn. Ben het overigens wel eens met het bovengenoemde voorstelrondje :rolleyes:

Link to comment
  • Admin

Het lijkt er op dat er +/= 2000 per uur gedaan worden.

 

1uur geleden nog 140916, nu 138958.

 

Hmm, dat gaat sneller dan ik dacht en moet ik terug naar school vwb. rekenen 😇

 

En als ik dan inderdaad herbereken dan klopt dat van +/- 2000 p/u.

 

Dat zou betekenen dat we er in dit weekend zijn 🍰

 

Dankzij de omzetting van een MyISAM naar de INNODB database-engine kan de database meer en tegelijkertijd aan. Vandaar dat het terugzetten nu sneller gaat.

Link to comment

Ik vind het ook wel iets geheimzinnigs niet te weten wie de beheerders en moderatoren zijn. Hoewel 1 weet ik zeker, maar die is dan ook beheerder 1.

Link to comment
1 hour ago, kappa7 said:

Goed bezig jongens 


Dat vind ik ook. Goed werk Moderator1 en beheerder1.👍👍👍
 

1 hour ago, carl said:

Ik vind het ook wel iets geheimzinnigs niet te weten wie de beheerders en moderatoren zijn. Hoewel 1 weet ik zeker, maar die is dan ook beheerder 1.


🤔En dan? 🤭
Ken je alle mensen ook die achter alle andere Nederlandse audioforums zitten? Ik denk van niet. Soms is het gewoon beter om iets niet te willen weten.

Wees blij 😀 dat het forum weer goed functioneert en dat het forum naar alle waarschijnlijkheid blijft bestaan.
Daar zou je om moeten juichen !! Ik doe dat namelijk wel !!!😝🤪
 

1 hour ago, kappa7 said:

Lekker belangrijk, ik ben al lang blij dat het forum weer goed functioneert en hulde voor hen die daar nu zo hard aan werken.


+1

Edited by audiofreak
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...