Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten IV


dhfreakie
 Share

Recommended Posts

6 minutes ago, Seed7 said:

Heb je een specifieke reden om voor MC ipv voor de MM te gaan?

 

Het is wel leuk dat AT gewoon nog 4 mono elementen in collectie heeft en nog een 78 rpm element

Niet speciaal maar ik heb een buizen phonotrap voor MM en daarvoor heb ik al een element, de Empire is ook high output en zo heb ik ook nog een Grado.

Daarnaast een low-output Benz-Micro, een low output ATOC9 en nu dus nog een low-output. 3 +3 is evenwicht.

Bij het MM element wordt bovendien niet uitdrukkelijk vermeld dat het ook geschikt is voor stereoplaten, bij het MC element wel.

 

Het AT33Mono element (dat is meen ik een 45th anniversary edition) schijnt niet meer leverbaar te zijn hoewel het nog gewoon op de pagina staat. Overigens zijn de prijzen aan dagelijkse verandering (=stijging) onderhevig, zo lijkt het wel.

 

Ik heb voor Audio Technica gekozen omdat de elementen keurig in Japan worden gemaakt en daar heb ik wel vertrouwen in en omdat producenten als Audio Technica en bijv Denon meestal een heel goede prijs/kwaliteit verhouding hebben en een lange historie

 

Link to comment
Share on other sites

On 30-3-2022 at 13:06, Kraus vonBentinck said:

at-mono3-lp.jpgAT-Mono3/LP. Deze dan toch ook maar om voor niet al te veel geld er ook maar bij te horen.

 

info

Daar heb ik geen spijt van. 😀Het is eigenlijk een ontzettend leuke aanvulling. en echt wel wat anders dan de 'gewone' stereo

Ik heb nog zo'n dikke 20 oude mono's uit de verzameling tevoorschijn gehaald en hoewel wat uit de oude doos (voornamelijk Frans, Piaf en Brel) is het toch leuk om het te horen. Het beeld staat mooi los van de luidsprekers, vrij compact in het midden maar wel wat meer diepte dan de stereo weergave. Het maakt wel een solide indruk.

Het klopt ook dat zo'n mono elelement de oude LP's behoorlijk kraakvrij weergeeft.

Op de mono-dag over goed twee weken moet ik wel even precies navragen aan de experts hoe je zo'n mono-element behoort af te stellen en of daarvoor de gebruikelijke stereo testplaten ook geschikt zijn.

 

Na een jaar tobben ook mijn eigen oude phonotrap weer terug. Die is heel mooi stil met een ruisvloer zelfs iets beter dan -80dB en makkelijk schakelen tussen de drie armen van de draaitafel. Erg prettig vind ik ook de hoofdtelefoonuitgang. Ik luister graag naar vinyl rechtstreeks van de phonotrap, mooi direct.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Een witte Bluesound Node. (2021 model)

 

https://www.alpha-audio.nl/review/review-bluesound-node-streamer-2021/

 

Ondanks alle opties die erop zitten, gewoon aangesloten via digitale coax op m'n Brooklyn DAC.

En wat ik verwacht had gebeurde ook: dit speelt écht op een veel hoger nivo dan de PC en de RPi via USB

Van de RPI is bekend dat de USB poort gedeeld wordt met de netwerkmodule. Hier komt dus een matig signaal uit.

Ook de vanuit de PC komt een vervuild signaal, dat te lijden heeft gehad van de RF noise van de chipsets, voeding en de processor.

Allemaal bronnen van jitter.

 

Omdat ik sinds een paar maanden met de KEF R7 speakers speel, is m'n set zowiezo op een hoger nivo gaan spelen.

Dit soort upgrades komt dan ook goed tot z'n recht.

Ik ben blij🙂

Edited by Geerdie
Link to comment
Share on other sites

Interessante aankoop. Zelf heb ik de powernote gehoord op een stel x-ls Encore speakers van GR research. Welke een interessante combi zijn. 

Daarbij viel op dat een powernote(de versie met ingebouwde versterker dus), tot knappe prestaties verleid kan worden.

Die speakers zijn een tikje overkill voor de nederige powernote, maar het was evengoed genieten.

 

Het apparaat bied zeer veel voor het geld. En inderdaad een meer dan uitstekende WAF factor...

Edited by Nico H
Link to comment
Share on other sites

Inderdaad zeer veel waar voor het geld.

Wil je nét ietsjes beter dan kijk je ineens tegen een bedrag van 1500 - 2000 euro aan (of meer).

Auralic valt bijvoorbeeld in die laatste klasse. Wel aan gedacht maar vond ik toch te gortig.

Nu hou ik nog geld over om een knappe AudioQuest Wel Signature Digitale coax te regelen👍

Nu zit er een oud, stoffig en naamloos ding tussen die z'n werk trouwens uitstekend vervuld.

Edited by Geerdie
aanvulling
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Sodejuu said:

Auralic is prima, maar kan alleen door crApple pongelen bestuurd worden. Auralic doet niet aan Android

 

 

 

Het werkt wel degelijk met Android. Maar dan wél via UPnP/DNLA. Ik zou overigens geen andere software als besturing willen:

 

https://support.auralic.com/hc/en-us/articles/360000177053-Use-with-Other-Software

Link to comment
Share on other sites

On 17-5-2022 at 21:37, Geerdie said:

Inderdaad zeer veel waar voor het geld.

Wil je nét ietsjes beter dan kijk je ineens tegen een bedrag van 1500 - 2000 euro aan (of meer).

Auralic valt bijvoorbeeld in die laatste klasse. Wel aan gedacht maar vond ik toch te gortig.

Nu hou ik nog geld over om een knappe AudioQuest Wel Signature Digitale coax te regelen👍

Nu zit er een oud, stoffig en naamloos ding tussen die z'n werk trouwens uitstekend vervuld.

Dat van een goede digitale interlink ken ik. Vroeger onder het mom van: digitaal is toch digitaal,  moest ik erkennen dat het vervangen van een noname spdif, maar een (via mp gescoorde mooie gebruikte siltec), een behoorlijke winst opleverde. Spdif signalen houden niet van matige kabels waar afscherming minder goed van is. Reflecties, en jitter tot gevolg.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Nico H said:

Dat van een goede digitale interlink ken ik. Vroeger onder het mom van: digitaal is toch digitaal,  moest ik erkennen dat het vervangen van een noname spdif, maar een (via mp gescoorde mooie gebruikte siltec), een behoorlijke winst opleverde. Spdif signalen houden niet van matige kabels waar afscherming minder goed van is. Reflecties, en jitter tot gevolg.

Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen. Vroeger dacht ik ook "nulletjes zijn nulletjes en eentjes zijn eentjes". De site van Hans Beekhuyzen heeft mij veel geleerd. Stapje voor stapje pak ik nu de zwakke plekken in de digitale keten aan en met hoorbaar resultaat.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, kappa7 said:

Had je DAC niet ook een USB ingang?

In dat geval zou je die eens aankunnen sluiten op je nieuwe Bluesound Node

Zou je nog wel eens kunnen verassen. 

Staat op de planning

Link to comment
Share on other sites

On 20-5-2022 at 22:38, Geerdie said:

Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen. Vroeger dacht ik ook "nulletjes zijn nulletjes en eentjes zijn eentjes". De site van Hans Beekhuyzen heeft mij veel geleerd. Stapje voor stapje pak ik nu de zwakke plekken in de digitale keten aan en met hoorbaar resultaat.

Hans heeft zeer goede technische info op zijn site. Voor wie 'm nog niet kent: aanrader...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Op Marktplaats kun je soms leuke dingen kopen voor niet te veel geld, zoals deze PhonoDude in een loodzware kast met een sub-chassis 😅  Hij staat te spelen samen met een Goldring 1006. Netjes gebouwd met Sonic Caps,  die mogelijk hier bekent zijn, door de filmpjes van Danny van GR- Research.   Ik denk dat het de eerste versie is van de PhonoDude, evengoed klinkt het  écht fraai.  Geen brom en geen ruis van betekenis.  Mooi "rollend" laag, veel details en laagjes muziek  geen SSSSen.  Ik kan hem eventueel ombouwen naar de laatste versie van €1895 maar ook dit, speelt al zo goed.   🙂     

 

Phono-Dude.jpg

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...