Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)


Seed7
 Share

Recommended Posts

On 5/27/2021 at 9:56 PM, Vinyl_Fuchs said:

Ik durf het bijna niet te vertellen: "Purple Rain". Heb ik nog nooit in zijn geheel beluisterd.

Er is ook een speelfilm....

 

Btw andere uitvoering

 

 

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Vandaag geluisterd naar de eerste 3 albums van This Mortal Coil. Net persé mijn muziek, maar m.i. mooi opname/ productie en daardoor kunnen genieten. En dan niet in de zin van technisch luisteren (doe ik zowieso niet). Kan echter niet luisteren naar "slechte" opnames op mijn set en of dat dan aan mijn set ligt of aan de opname laat ik in het midden. Kan het niet duiden, maar ik kan vrij snel zeggen of het bevalt of niet. Of het nou de bron, akoestiek, installatie of combinatie is.  

Link to comment
Share on other sites

Een CD van Braziliaanse coverband Fleesh met Marillion tracks. De zangeres covert van Marillion tot Genesis. De productie klinkt beter op Youtube. De basslines zijn soms wat te veel aanwezig maar op zich wel leuk om de basgitaar meer in de spotlight te zetten. En natuurlijk vergelijk je het onbewust met het origineel, maar dat is geen probleem. Geen audiofiele hoogvlieger dus, maar leuk om naar te luisteren. 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

PF bijna altijd goed, behalve DsotM.

Ook die vind ik ook goed, alleen wat te veel gedraaid.. 

 

Maar dit nummer:  "What Do You Want From Me"  Vind ik waanzinnig mooi, absoluut koppelvel, geeft zoveel energie. Het knalt de kamer in, het overrompel je.  Geweldig 😎

Net Jeff Beck live at Ronnies Schott's    

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Tubejack said:

Net Jeff Beck live at Ronnies Schott's

Met Tal Wilkengfeld op bas. Ik heb de LP van haar gekocht, maar is (voor mij) wat te gladjes. Vooral het nummer "Under the Sun", die op de plaat helemaal gladgepolijst is. Zó jammer! Ik was eerder hélemaal onder de indruk van déze uitvoering:

 

 

Zó moet dat, geachte producer.....

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tubejack said:

Soms het album Corner Painter ? Ik vind Tal Wilkenfeld een getalenteerd bassist gitaar speler, maar dat zingen vind ik niet altijd even goed. 

 

Nee, Love Remains... Dat klopt. Maar als een nummer als Under the Sun zó klopt dan zit ik er ook helemaal in :wub:

Link to comment
Share on other sites

Just now, Tubejack said:

Ik vind eerlijk René ook dat nummer niks...  Sorry. 

 

Dat is óók een mooie bijwerking B) van muziek: de één vind het niets en de ander heeft de tranen in de ogen.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...